سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟

پس تا وقتیکه نقشه سایتتان زیر 50 مگابایت حجم داشته باشد مشکلی نیست. برای مثال، می‌توانید ببینید که سایت مپ زیر شامل 116 لینک به صفحات مختلف است. 109 تای آنها موجود یا Valid و 6 مورد آنها محروم یا Excluded هستند. در هرصورت، برای معرفی نقشه سایت خود، آدرس URL خود را دراین فیلد وارد کنید و دکمه “Submit” را فشار دهید. پس هرگاه یک صفحه جدید به سایتتان اضافه کنید (فرقی ندارد پست بلاگ باشد یا صفحه تجاری یک محصول)، لینک مربوط به آن صفحه، بصورت اتوماتیک به سایت مپ شما اضافه خواهد شد.

  • متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است.
  • یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند.
  • بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد.
  • از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید.
  • سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است.

برای مثال شما می‌توانید صفحات سبد خرید، صفحات لاگین کاربران یا هر صفحه نامتعارف دیگر را نادیده بگیرید. اگر پیام “Sitemap index processed successfully” را مشاهده کردید، نشان‌دهنده این است که موتور جستجوی گوگل با موفقیت نقشه سایت شمارا مورد کراولر قرار داده است. به‌منظور ثبت سایت مپ خود به‌حساب کاربری سرچ کنسول خود وارد شوید. توصیه می‌کنیم این تاریخ‌ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات مشخصی روی سایت خود ایجاد می‌کنید و یا محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید. در غیر اینصورت گوگل اخطار می‌دهد که آپدیت تاریخ‌های صفحاتی که تغییری نکرده‌اند ممکن است بعنوان یک تاکتیک اسپم دیده شود. می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید.

مشکلات سایت مپ در گوگل سرچ کنسول

ویدئوها نیز درست مشابه به تصاویر، در رابطه با URL یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. هر فایل XML تا 50 مگابایت و URL محدودیت دارد اما گوگل این محدوده با به 10 مگابایت کاهش داده تا اطمینان حاصل کند که فایل مورد نظر شما بیشتر از 50 هزار URL و 10 مگابایت حجم نداشته باشد. اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید. اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند. (اشاره به آدرس یا همان url آن صفحه دارد. url چیست؟ ) برای وردپرس و cms های دیگر واقعا بهترین روش استفاده از پلاگین ها و ماژول های آماده است.

آموزش فعال کردن نمایش خطا در وردپرس

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا سایت شما به صورت کامل crawl شود. هر چه حجم سایت و تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، این زمان بیشتر خواهد بود. بسیار مهم است که سایت مپ شما و فایل Robots.txt هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.

برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود. اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند.

خزنده‌های موتورهای جستجو برای ایندکس کردن یا نکردن سایت شما از قوانین موجود در این فایل استفاده می‌کنند. همچنین به کمک این فایل می‌توانید URLهایی که تمایلی به ایندکس شدن‌شان توسط خزنده‌ها را ندارید مشخص کنید. به تصویر زیر که صفحه robots.txt سایت Apple است خوب دقت کنید. نقشه سایت یا sitemap در واقع یک نقشه راه برای وبسایت شماست که موتورهای جست و جو به کمک آن صفحات مختلف سایت شما را پیدا می‌کنند، محتوای آن را بررسی می‌کنند و سپس در فهرست ایندکس خود قرار می‌دهند.

قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید. البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید. در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد. مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند. برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند.

راه موفقیت نیز ابتدا در طراحی سایت و سپس بهینه سازی و سئوی آن است. بی تردید اگر این دو نکته چنانچه به صورت درست و اصولی صورت پذیرد، هیچ عاملی شما را از رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان باز نخواهد داشت. استفاده از سایت مپ در وب سایت سبب خواهد شد تا اگر شما در سایتتان با ضعف لینک سازی مواجعه شدید این مشکل تا حد زیادی برطرف گردد.

نقشه‌های سایت همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام صفحات در سایت شما مهم هستند. موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند. ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست.