ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا-لیلی ری | سئو

حالا این فایل را باز کنید و طبق راهنمایی که گفته شد، دستورات لازم را در آن بنویسید. با نگاه کردن به فایل‌های robots.txt دیگر سایت‌ها می‌توانید از آنها برای سایت خودتان الگو بگیرید. راه‌های دیگر جایگزین برای حذف صفحه از نتایج جستجئی گوگل را در ادامه معرفی می‌کنیم.

تمدید سالانه ارزان است و فقط با پرداخت 20% قیمت (به روز) پکیج انجام خواهد شد. دریافت مبلغ برای تمدید آپدیت های سالانه، تضمینی است بر اینکه ربات افزایش ورودی گوگل دائماً مورد رسیدگی ما قرار میگیرد، آپدیت میشود و هرگز از کار نمی‌افتد. اگر صاحب یک وبسایت کوچک با تعداد صفحات کمی هستید، با مراجعه به سرچ کنسول وبسایت‌تان می‌توانید تعداد صفحاتی از سایت‌تان که توسط گوگل ایندکس شده‌اند را در بخش Coverage مشاهده کنید. علاوه بر این، چون ربات‌های گوگل اجازه کش کردن محتوای داخل این صفحات را هم ندارند، این URLها به صورت زیر در صفحه نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. به این ترتیب علارقم اینکه شما صراحتا در فایل ربات خود از گوگل خواسته‌اید که این صفحات را بررسی و ایندکس نکند، اما باز هم مشاهده می‌کنید که این صفحات در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند.

  • اما اگر مسیرها و دایرکتوری‌ها را دیس‌آلو کنید این ربات‌ها صرفا می‌توانند صفحه‌ی دایرکتوری را ببینند و امکان دیدن سایر صفحات و وب‌پیج‌ها وجود ندارد.
  • در ادامه مثال هایی را از فایل robots.txt برایتان آماده کرده ایم.
  • در این ویدئو 6 روش کاربردی و تجربی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون داشتن محصول و بدون داشتن انبار را توضیح داده‌ام.
  • به طور کلی شما می توانید به دو روش نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار می توانید از سرچ کنسول یا فایل robots.txt استفاده کنید.

از متا تگ‌های ربات نمی توان برای فایل های غیر HTML مانند تصاویر، فایل های متنی یا اسناد PDF استفاده کرد. از طرف دیگر از تگ های X-Robots می توان با استفاده از دستورات .htaccess برای فایل های غیر HTML استفاده کرد. این نتیجه را می‌توان از یک فایل robot.txt خالی و یا حتی بدون فایل robot.txt به دست آورد. هر robots.txt فقط می‌تواند یک منبع را پوشش دهد.مثلا برای یک وبسایت که دارای چندین زیر دامنه است هر زیر دامنه باید یک robots.txt داشته باشند.

فایل Robots.txt یک فایل متنی ساده (با پسوند txt) است که توسط موتورهای جستجو و برخی سیستم‌های دیگر خوانده می‌شود و نام دیگر آن «Robots Exclusion Protocol» به معنی پروتکل حذف ربات‌ها است. این فایل حاصل یک اجماع بین توسعه دهندگان موتورهای جستجو در روزهای ابتدایی بوجود آمدن اینترنت است ولی همچنان اغلب موتورهای جستجو بدان پایبند هستند. دقت کنید که دستور disallow باید در خط بعد از user-agent قرار بگیرد.

آموزش HTML 5

سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزارهای سایت شماروتهیه کردم ورضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم .. برنامه بسیارعالی هستش وامکانات خیلی خوبی داره.اگه یسری اصول ارسال رعایت بشه،قطعارضایتبخش خواهدبودپشتیبانی… باسلام نرم افزاربسیارعالی هست (ربات تلگرام)وتیم پشتیبانی بسیارعالی باسپاس فراوان … سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزار های سایت شما رو تهیه کردن و رضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم.. بنابر نیازماکاربردی وازقیمت مناسبی برخورداربودکه توانستیم تبلیغات خودراگسترده تر،درکوتاهترین زمان وبالاترین راندمان انجام دهیم.. به همکارتون هم گفتم،واقعاربات عالی دارین.چون من باهمه رباتهاکارکردم، کارشماعالیه،بعید میدونم حالا حالاها بتونه اینستاگرام جلوشوبگیره.

همانطور که گفتیم فایل ربات سایت یک استاندارد همگانی برای مشخص کردن محدودیت‌های خزیدن ربات‌های مختلف در سطح وب است، بنابراین انتظار می‌رود که از دستورات استاندارد و همگانی هم برای این فایل استفاده کنیم. همانطور که متوجه شدید، اگر فایل رباتی در کار نباشد، خزنده‌های موتور جستجو گوگل سرشان را می‌اندازند پایین مجله خبری سئو و هرچیزی که جلو دستشان برسد را بررسی می‌کنند. ما در راست چین به شما کمک می کنیم کسب و کار آنلاین خودتان را با قالب های وردپرس، افزونه های کاربردی و اسکریپت های حرفه ای سریع، ساده و ارزان بسازید. برنامه نویسان راست چین تلاش می کنند راه اندازی وب سایت به یک تجربه حرفه ای از کیفیت و خدمات پشتیبانی تبدیل شود.

چرا وب سایت شما به فایل robots.txt نیاز دارد؟

در واقع اگر example.com یک robots.txt داشته باشد اما a.example.com نداشته باشد قوانینی که بر روی example.com اعمال می‌شود روی a.example.com اعمال نخواهد شد همچنین هر پروتکل و پورت به robots.txt خودش نیاز دارد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پونه مدیا می باشد. علاوه بر این شما می توانید با کلیک روی گزینه ” FILE+” طبق تصویر زیر، در فیلدNew File Name، فایلی را با نامrobots.txtوارد کرده و در نهایت Create New File کلیک کنید تا فایل شما ساخته شود. هر زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی باید فایل Robots.txt اختصاصی و جداگانه داشته باشند. یعنی اگر وبلاگ شما زیر دامنه سایت شما است، باید برای سایت یک فایل Robots.txt و برای وبلاگ فایل جداگانه دیگری داشته باشید.

به طور کلی شما می توانید به دو روش نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار می توانید از سرچ کنسول یا فایل robots.txt استفاده کنید. اما پیش از آن بهتر است با مطالعه مطلب “ساخت سایت مپ ” نقشه سایتتان را بسازید. پس از آن بهتر است از طریق سرچ کنسول نقشه سایتتان را به گوگل معرفی کنید؛ برای این کار باید سایتتان را در سرچ کنسول ثبت کرده باشید. در مطلب ” ثبت سایت در سرچ کنسول ” به شما آموزش های لازم را داده ایم. اما فایل Robots.txt چیست؟ این فایل چه کاربردی دارد؟ در ادامه به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم و آموزش ساخت فایل robots txt در وردپرس را نیز قرار داده ایم.

اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند! چنین چیزی باعث میشود گوگل نتواند جریمه‌ای برای اعمال رباتیک در نظر بگیرد. معمولا یکبار قوانین و محدودیت‌های فایل robot مشخص می‌شود و تا زمانی که محدودیت‌های این فایل مشکل ساز نشده‌اند نیازی به اصلاح و تغییر فایل robots.txt نیست. در این قسمت شما می‌توانید به صورت زنده تغییرات مورد نظرتان را در محتویات فایل robots.txt انجام دهید و سپس از طریق بخش پایینی بررسی کنید که آیا تغییرات انجام شده دقیقا همان چیزی هستند که به دنبال آن هستید یا خیر.