سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-لیلی ری | سئو

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب وب نسیم، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. به مجموعه فعالیت های اصولی سئو که منطبق با استاندارد های گوگل است و ریسکی در آن وجود ندارد. ناگفته نماند که گوگل از مقالاتی که دائما بروز و آپدیت می‌شوند، از مقالات همیشه سبز یا یاد می‌کند و ارزش و بهای بالایی برای آنها لحاظ خواهد کرد. این که تعریف سئو رو از دیدگاه متخصصین این حوزه می بینیم خیلی جذابیت داره. مخصوصا قسمت متخصصین ایرانی واقعا جالب و خاص بود به نظرم از متخصصین خبره ای هم استفاده کردید. نظر شما کاملا صحیح است ولی درک درست از مفهوم سئو برای افرادی که به تازگی به این فضا ورود میکنند بسیار ارزشمند خواهد بود.

  • در این سال گوگل اولین الگوریتم اصلی در دنیای جدید سئو را تحت عنوان الگوریتم پاندا ارائه کرد.
  • در سال ۲۰۰۷، گوگل گفت که ۲۰ تا ۲۵ درصد از این پرس و جوها قبلا هرگز دیده نشده بودند.
  • گوگل چند ماه حواسش به شما است و مراقب است تا دست از پا خطا نکنید!
  • بلکه بخاطر این که گوگل نتایج جست‌وجوی ارگانیک را بعد از جعبه‌های پاسخ، گوگل ادز و …
  • درست است که این الگوریتم، تاثیر خطرسازی بر سایت شما ندارد، اما توصیه می کنیم حواستان به انتخاب کلمات کلیدی و کلمات هدفتان باشد.

درست مثل Rich Snippet، محتوای Rich Card نیز با فرمت بصری متفاوتی نمایش داده می‌شود تا تجربه کاربران تلفن‌های همراه را بهبود بخشد. تفاوت اصلی بین Rich Card و Rich Snippet این است که Rich Snippet در سلسله مراتب نتایج جستجو تغییری ایجاد نمی‌کند؛ در‌حالیکه Rich Card نتایجی است که در قالب کارت‌هایی، بالای سایر نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل می‌کنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالر‌ها نیز بهینه سازی شده است. از آنجاییکه ساختار فنی یک وبسایت می‌تواند تاثیر کلانی بر عملکردش بگذارد و در بهینه سازی آن نیز امری حیاتی باشد، برای صاحبان کسب و کار‌های دیجیتال ضروری است که با قواعد و اصول کلی آن آشنا شوند. اما دستیابی به این مهم، بدون درک اصطلاحات و مفاهیم آن امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل، در این بخش سعی کرده‌ایم اصطلاحات کاربردی Technical Seo یا سئو‌ی فنی را برای شما عزیزان گرد‌آوری کنیم.

نقش کلمه کلیدی در سئو و بهترین راه برای پیدا کردن Keyword

پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید. این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید. کلیت این اتفاق به موتور‌های جستجو (ازجمله گوگل) می‌فهماند که رتبه 2 نسبت به رتبه 1 مطالب مفید‌تری را در اختیار کاربر گذاشته است. Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی. وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود. بک لینک‌ها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند.

در فاز دوم این بخش گوگل با استفاده از ۳ فاکتور اصلی رتبه‌بندی که در مثلث سئو جدید توضیح دادم (ارتباط، اعتبار و تجربه کاربری) تصمیم می‌گیرد کدام صفحات در نتایج اول قرار بگیرند و کدام صفحات در ادامه نتایج باشند. طبق این ساختار که برای بخش مقالات سایتمان مشخص کرده‌ایم؛ گوگل و کاربران متوجه می شوند هر صفحه‌ای که بعد از seo-blog قرار بگیرد یک صفحه با محتوای آموزشی (پست وبلاگی) است. پیکربندی مناسب آدرس‌های سایت باعث می‌شود گوگل و کاربران؛ ساختار محتوایی سایت شما را بهتر درک کنند و در نتیجه رتبه مناسب‌تری کسب کنید.

برندسازی در سئو چیست؟

سئو و اصول آن در تلاش هستند که محتوا و صفحات شما را هم برای کاربران و هم برای نمایش بهتر در موتورهای جستجوگر مانند گوگل، بهینه سازی کند. گاهی اوقات اعتبار اجتماعی شما هم بر روی رتبه بندی سایتتان تاثیر دارد. این یعنی موتورهای جستجو، تعداد دنبال کنندگان و میزان مشارکت و تعمال آن ها را با صفحات شبکه های اجتماعی شما، برای رتبه بندی در نظر می گیرند. سپس آن ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا رتبه بندی برند شما را در نتایج جستجو، مشخص کنند. لینک به محتوای اسپم؛ در بخش قبلی، ما در رابطه با بک لینک از منابع با کیفیت و تاثیر مثبت آن بر روی اعتبار وبسایت شما صحبت کردیم که باعث می شود رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا کند. اما در صورتی که شما از وبلاگ های اسپم، تالارهای گفتمان و یا منابع کم اعتبار دیگری لینک داشته باشید، ممکن است بر روی رتبه بندی SERP شما تاثیر منفی داشته باشد.

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو. معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم. از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جست‌و‌جو، به استراتژی، تکنیک‌های اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم.

شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد. فراموش نکنید کسب نمره خیلی بالا در ابزارهای تست سرعت نباید تبدیل به یک دغدغه اساسی در استراتژی سئو شما بشود. گوگل از هزاران فاکتور برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها استفاده می‌کند، کسب نمره خوب در ابزارهای تست سرعت مهم است امااگر دانش فنی ندارید خود را درگیر اعداد و ارقام نکنید.

به روز کردن محتواهای قدیمی شده و آپدیت آن‌ها می‌تواند یکی از راهکارهایی باشد که با استفاده از آن، بتوانید به درجات بهتری در موتور جست‌وجوگر گوگل برسید. علاوه بر آن تکراری نبودن مطالب و منحصربه‌فرد بودن آن نیز از سال 2020 به بعد بسیار مورد توجه قرار گرفت. استفاده از حتی مجله خبری سئو یک جمله تکراری و کپی شده از محتواهای دیگر می‌تواند سبب شود تا محتوای شما در موتور جست‌وجوگر گوگل کمتر دیده شود. در کنار تمامی این موارد، توجه به دیگر آپدیت‌های جدید گوگل چون کلمات قابل فهم و ساده، جملات کوتاه و عبارات مرتبط نیز می‌تواند در سئوی 2021 تاثیر داشته باشد.