سئو چیست و چگونه کار می کند؟ اهمیت seo در سایت و بالا آمدن در گوگل-لیلی ری | سئو

HTML را بعنوان اسلکت و استخوان‌بندی یک سازه و CSS را بعنوان اجزایی برای زیبا سازی ظاهری آن در‌نظر بگیرید. CSS به توسعه دهندگان وب امکان ایجاد تغییرات ظاهری در صفحات وب را می‌دهد. تغییراتی همچون تغییر فونت، سایز و رنگ عناصر (مثل متن‌ها و لینک‌ها). یعنی به شما این امکان را می‌دهد تا قالب سایت خود را طراحی نمایید، سایت خود را برای نمایش در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و ویندوز واکنش گرا سازید و فونت و رنگ اجزای مختلف صفحات سایتتان را شخصی سازی کنید. بطور کلی، با استفاده از CSS قادر خواهید بود تا وب سایت خود را User Friendly (کاربر پسند) کنید. در لینک سازی‌های خارجی اهمیت بالاتری دارد، از این سایت‌ها می‌توانید با روش‌‌هایی مانند انجمن و دایرکتوری‌ها استفاده نمائید.

عملکرد وب سایت را به طور کامل کنترل کند و اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهد. از آخرین اخبار سئو و تغییرات در الگوریتم های گوگل مطلع باشد و دائماً اطلاعات خود را به روز رسانی کند. از استراتژی هایی که باعث افزایش ترافیک سایت می شود، استفاده کند. بررسی کنید که برای هر کلمه کلیدی رقبا چه فعالیتی (تهیه فیلم، پادکست، متن و عکس) انجام داده اند و شما یک گام بالاتر را انجام دهید. پیدا کردن سایت هایی که در زمینه فعالیت شما هستند و میزان تطابق کلمات کلیدی و یافتن کیورد گپ ها.

  • بلکه راهنمایی ربات‌ها برای درک ساختار وبسایت ما از دیدگاه‌های مختلفی مانند محتوایی، ساختار، آدرس دهی و اهداف آن است.
  • Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمان‌های مختلف متفاوت باشد.
  • بسیاری از متخصصان سئو خود دارای یک تیم حرفه ای و شرکتی به منظور انجام خدمات برای متقاضیان هستند.
  • لازمه موفقیت فرآیند تحقیق کلمات کلیدی درک کامل از کسب و کار و حوزه کاری است.

به گونه‌ای که حتی اگر صفحات یتیم شما در نقشه سایتتان فهرست شده باشند، همچنان برای سئو یک مشکل بحساب می‌آیند. Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

سئو خارجی  (off-page)

شما می توانید با حذف کردن یا به روزرسانی و بهبود این صفحات، ترافیک سایتتان را افزایش دهید. اما چه زمانی این اتفاق می افتد؟ هر زمانی که شما سعی کنید که نتایج را دستکاری کنید و در حوزه استحفاظی گوگل، اختلال ایجاد کنید، شما مورد غضب گوگل قرار می گیرید و احتمال پنالتی شدن شما بالا می رود. زمانی که می گوییم گوگل سایت شما را پنالتی می کند، منظورمان این است که گوگل شما را جریمه و تنبیه می کند و رتبه ها و مقام ها و افتخاراتتان را از شما می گیرد و دیگر در نتایج نمایش نمی دهد. زمانی که هدف مورد نظر شما توسط کاربر انجام می شود، Conversion Rate یا همان CR شما بهبود پیدا می کند. شما با تکرار کلمات، به گوگل می فهمانید که در مورد چه موضوعی صحبت کرده اید، اما نیاز است تا بر روی معانی و مفاهیم هم کار کنید.

HTTP Status Codes یا کد‌های وضعیت HTTP چیست و مهم‌ترین آن‌ها کدام است؟

با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است. و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. A/B Testing یا تست A/B که به آن تست دو بخشی نیز گفته می‌شود، روشی برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن موبایل است.

برای سنجش سختی یک کلمه کلیدی باید فاکتور هایی مانند اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا را نیز در نظر داشته باشید. نقشه سایت شما یا همان سایت مپ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا راحت تر و بهتر سایت شما را پیدا کنند و کرال کنند و ایندکس کنند. فراموش نکنید که ساختار فنی یک سایت بر روی عملکردش تاثیر زیادی دارد و همچنین در بهینه سازی اش، اهمیت زیادی دارد. مدت زمانی که بازدید کننده وارد سایت می شود، تا زمانی که خارج شود اندازه گیری می شود و به این مدتی که در سایت سپری کرده Dwell Time می گویند. وقتی که فردی یک لینک را باز می کند و آن را متناسب به جستجویش نمی یابد، از آن خارج می شود و وارد لینک دیگری می شود؛ در صورتی که سایت بعدی محتوای بهتری داشته باشد، زمان بیشتری را در آن سایت سپری می کند.

سئو تکنیکال به تمامی جنبه های فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد. مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و مجله خبری سئو ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

این تگ دارای یک خاصیت به نام ALT است که از نظر موتورهای جستجو بسیار مهم است. استراتژی پیشنهادی من به این نوع وب‌سایت‌ها این است که در وبلاگ سایتشان، مقالات زیادی تولید کنند و روی کلمات کلیدی طولانی‌تر (لانگ‌تیل) که رقابت بسیار کمتری دارند تمرکز کنند. در این روش؛ تمام فعالیت‌های سئو سایت؛ کاملا مبتنی بر قوانین و الگوریتم‌های گوگل انجام می‌پذیرد.