سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل

برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید. سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا mobole.ir در نتایج اول قرار گرفته باشند.

  • ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید.
  • اگر توانایی پرداخت هزینه‌های سرور را دارید و سایتتان بازدیدکننده بالایی دارد؛ بدیهی است که سرور گزینه بهتری است.
  • در نتیحه بهتر است تحقیق عبارات کلیدی را با استفاده از تکنیک هایی که در بالاتر بیان کرده ایم، انجام دهید.
  • البته می‌توانید این متن را تبدیل به تگ‌های هدینگ h1 تا h6 کنید.

به عبارتی دیگر، سئوی کلاه سیاه به کارگیری متدهایی است که با استانداردها و الگوریتم های گوگل در تضاد هستند ولی می توانند این موتور جستجو را فریب دهند تا به صدر نتایج جستجوی کاربران راه پیدا کنند. تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. گوگل و بینگ سالانه صدها تغییر را در الگوریتم رتبه بندی خود پیاده سازی می کنند. کسب رتبه نیز به اندازه بسیار زیادی به شدت رقابت در زمینه کاری شما وابسته است و این خود متغییر دیگریست.

چگونه پست ها و صفحات وردپرس را بایگانی و آرشیو کنیم؟

در واقع این ربات ها به طور مرتب در حال خزیدن در صفحات مختلف وب هستند و براساس نکات آموزش سئو رایگانی که نیوسئو به شما ارائه می کند متوجه خواهید شد گوگل با اختلاف قوی ترین خزنده دنیاست. در وب سایت نیوسئو سعی شده است در مقالات به صورت سلسله وار نکات زیادی آموزش داده شود تا شما بتوانید به تنهایی برای انجام سئو آماده شوید. شبکه های اجتماعی یکی دیگر از سیگنال های تاثیرگذار خارجی هستند که رتبه سایت شما را بهبود خواهند داد.

نمایه لینک (Link profile)

در بخش Content Generation واقعا با یک کلیک تعداد کلمه کلیدی مناسب، تیترهای مناسب، لینک های داخلی مناسب و … را به شما پیشنهاد می دهد. اینگونه علاوه بر اینکه براساس الگوریتم E-A-T گوگل عمل کرده اید، اگر آن افراد مقاله شما را ببینند ممکن از در شبکه های اجتماعی و یا سایت خود از آن یاد کنند و اینگونه شما بک لینک هم به دست میاورید. راستی یادت باشه حتی اگر بهت لینک نده، باز هم می تونه برای سایتت مفید باشه.

اگر محتوای سایت جدید از نظر موضوعی به سایت قبلی شباهت دارد شما باید از طریق ابزار google search console همه صفحات سایت قبلی را شناسایی کرده و آدرس های آنها را جایی ذخیره کنید. ممکن است این فرآیند تا مدت ها طول بکشد برای آنکه سریعتر از ایندکس گوگل خارج شوند پیشنهاد میکنیم از ابزار Remove URLs در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله حذف کلی سایت از گوگل مراجعه کنید. این صفحات ارزش سئو ندارند چرا که کاربران با این ادبیات در گوگل جستجو نمیکنند. از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند.

سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد. شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینک‌های دیگر جلوگیری شود. Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد.

1-سایت من سایت بازی کامپیوتر هست و تا جایی که بشه در روز دارم پست جدید میزنم و پست های قدیمی مربوط به 2 سال پیش رو با بخش های جدید مثل متن و تصویر و ویدیو بروز رسانی میکنم. خوشحال میشوم جناب آقای اسماعیلی نظرشون رو درمورد این نوع بخش بندی بفرمایند. از url inspect تو وبمستر گوگل استفاده کرده اما فایده ای نداشت. اگر تازه می خواهید کار خود را شروع نمایید و با برنامه ریزی های سئو آشنا شوید با سئوکار همراه باشید.

PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) سمت سرور است. PHP برای ایجاد صفحات وب پویا که با پایگاه داده کار می‌کنند، طراحی و ساخته شد. پلتفرم‌هایی مثل جوملا و ورد‌پرس از این زبان استفاده می‌کنند. از PHP همچنین در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز استفاده می‌شود.