سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل

همانطور که می دانید و قبلا هم در آموزش های رایگان سئو اشاره کرده ام، گوگل در سال 2021 بروزرسانی های مربوط به page experience را عرضه کرد و در فوریه 2022 هم این کار را برای نسخه دسکتاپ عرضه کرد.. نیاز نیست حتما از دامنه هایی استفاده کنید که در آن کلمه کلیدی بیزینس شما موجود باشد. سایت و برند باید شهرت خوبی داشته باشند (خودتان را در گوگل جستجو کنید!). صفحات خود را بروز نگه دارید و بگذارید کاربرانتان هم بدانند که محتواهایتان، دقیقا در چه تاریخی بروز رسانی شده اند. امتیازدهندگان کیفیت به صورت مستقیم بر روی وب سایت شما اثر نمی گذارند. بهتر است بدانید که این بی کفیت بودن سایت تنها محدود به طراحی نیست و همه بخش های وب سایت شما را در بر می گیرد.

بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید. در صورت لزوم، ممکن است در برخی از عناوین فرعی هم از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. وقتی در مورد موضوع خاصی محتوا می نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی مورد نظر در عناصر داخلی صفحه که محتوای صفحه را خلاصه می کنند ظاهر شود. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در هنگام یافتن کلمات کلیدی مرتکب می شوند این است که فقط به اعدادی که در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می بینند توجه می کنند.

دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. کاربران و عملکردی که در مشاهده یک سایت و بخش‌های مختلف آن دارند در سئوی سایت موثر خواهد بود. گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو و انتخاب تقریبا ۹۷ درصد بازدیدکنندگان است، مدت زمان حضور کاربران در وب سایت را یک امتیاز برای بهبود جایگاه سایت در نظر می گیرد. هر چقدر محتوای سایت جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد، در کسب رتبه از گوگل امتیاز بالاتری خواهد گرفت. امروزه به واسطه عوامل مختلف، کسب و کارهای آنلاین به شدت گسترش پیدا کرده است و نیاز به بهینه سازی سایت ها بیش از پیش احساس می شود.

  • عنوان‌ها به موتور‌های جستجو و کاربران کمک می‌کنند تا متن را خوانده و درک کنند.
  • این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود.
  • یعنی اگر در شبکه های اجتماعی به طور مستمر فعالیت کنید اثراتش را خواهید دید.
  • به بیانی دیگر، سئوی کلاه سفید به معنی عدم فریبکاری برای جلب نظر مخاطبان و موتورهای جستجو است؛ این استراتژی می تواند در بلند مدت موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجویی نظیر گوگل شود.
  • در هر سایتی یک سری صفحات هدف وجود دارد که به این صفحات لندینگ پیج میگویند.
  • مسلماً انتشار محتوای خبری، تضمین کننده رتبه بالای سایت در گوگل یا جذب ترافیک بیشتر برای سایت نیست.

در صفحات مقاله باید کلیدواژه‌هایی را هدف‌گذاری کنید که هدف جستجوی اطلاعاتی دارند. یعنی کاربر با جستجوی آن کلمه به دنبال دریافت اطلاعات و خواندن مقاله است و قصد خرید ندارد. همانطور که گفتم از نظر سئو؛ صفحات دسته‌بندی محصولات؛ مهم‌ترین صفحات هستند.

✔️ بک لینک

این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. یک گزینه جستجوی ساده در بالای هر جدول داده برای محدود کردن نتایج وجود دارد. در هر گزارش، می توانید داده ها را بیشتر تقسیم بندی کنید تا نتایج دقیقتری را بر اساس نیازهای خاص خود مشاهده کنید. هنگام تجزیه و تحلیل هر تغییری در عملکرد خود (به عنوان مثال کاهش ناگهانی کلیک)، همیشه سعی کنید با بررسی ابعاد مختلف، ریشه مشکل را بیابید تا بفهمید دقیقاً چه چیزی باعث این تغییر شده است. در این راهنمای سئو، ما 3 استراتژی رایج را که بسیار خوب عمل می کنند را پوشش خواهیم داد.

سئوی تکنیکال(Technical SEO)

یک صفحه سایت باکیفیت بر اساس بروز ترین نکات آموزش سئو مجموعه ما و تجربه هایی که به دست آورده ایم، بای اطلاعات تماس خود را به راحت ترین و بهترین شکل ممکن در اختیار کاربر قرار بده. تجربه کاربری و سئو دو مقوله بسیار مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند که همیشه در کنار هم هستند. در ادامه این بخش، نحوه بهینه سازی برای افزایش تعامل این دو مفهوم را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم تا با استفاده از آن، رنک سایت خود را ارتقا دهید.

وضعیت سایت خود را در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، بینگ و… بررسی کنید تا متوجه شوید وب سایت شما از صفحه اول موتور جستجو چقدر فاصله دارد. این کار به شما کمک می کند تا برای آینده برنامه ریزی کنید. به سایر وب سایت های با کیفیت (در صورت منطقی بودن و ترجیحاً مرتبط با موضوع صفحه سایت شما) و سایر صفحات وب سایت خودتان لینک بدهید تا به کاربران کمک کنید تا درباره یک موضوع بیشتر مطالعه کنند. قالب بندی صفحه را رعایت کنید؛ انتشار صفحه ای با متن و تصاویر، بدون صرف وقت برای زیباسازی آن، یک روش سئوی نامناسب است.

Content Marketing (بازاریابی محتوایی)چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

موضوعی که بین افرادی که نظر می دهند وجود دارد محتوای وب سایت است.سعی در این بکنید که شما خالق محتوا باشید . توجه به این فاکتور ها باعث افزایش بازدید سایت می شودکه ولی در بیشتر موارد کسی توجه خاصی به آن ندارد . البته موتورهای جستجو هم می توانند به رشد و افزایش دنبال کنندگان شبکه اجتماعی هم کمک کنند. ان وقت میتوانید ببینید که چه تاثیری در افزایش رتبه سایت شما در نتایج جست و جوی شما خواهد داشت. لینک سازی تنها بخشی از فرایند سئو محسوب میشه و شما نبایست سایر مسائل مهم تر سئو رو نادیده بگیرید. صد البته که لینک سازی یک شبه و زیاد موجب آسیب به وب سایت خواهد شد.

برای وب سایت آموزشی خود از آدزس URL ای استفاده کنید که مختصر باشد و کلید واژه اصلی را دربربگیرد. وب سایت خود را تعاملی کنید تا دانشجویان نظرات خود را به راحتی بارگو و پاسخ مطمئنی دریافت نمایند. از لینک ها و بک لینک های معتبر و مرتبط مثل سایت های edu و سایت های دانشگاهی استفاده کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ارزیابی وب سایت آموزشی خود استفاده کنید.

سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است. اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه می‌دهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار شهر افتتاح کنیم. Crawling – خزش در محتوای سایت هاگوگل مانند یک کاربر وارد سایت شما می‌شود و با راهنمایی فایل robots.txt سایت شما را خزش میکند و اطلاعات را آماده ایندکس شدن می‌کند. این تکنیک‌ها و متدها همیشه توسط موتور جستجو در حال تغییر و بروز رسانی است تا نتایجی که به کاربر نمایش داده می‌شود نتایجی کاملا نزدیک به خواسته کاربر باشد تا بتواند نیاز آن شخص را پوشش دهد . این روز‌ها، کسب و کار‌های مختلف در رقابتی بزرگ قرار گرفته‌اند تا بتوانند مشتریان زیادی را از طریق وب سایت‌های…