سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل

هدف از ایندکس کردن درک اطلاعات وب سایت ها و آماده سازی آنها برای نمایش در نتایج جستجو است. 3- چگونه سریعا سایتم را سئو کنم؟اگر می خواهید سایتتان را در مدت زمان کمی سئو کرده و نتیجه بگیرید، بهترین راه برای این کار این است که خودتان سایتتان را بهینه سازی کنید. یادتان باشد هیچ کس به اندازه شما برای سایت شما دلسوزی نمی کند. هدف صفحه همان دلیلی است که شما آن صفحه را در سایتتان ایجاد کرده اید. تمامی صفحاتی که در دنیای وب مشاهده می کنید، برای یک یا چند هدف خاص راه اندازی شده اند.

محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود. این موضوع بدان معنا نیست که شما باید به هر قیمتی سعی کنید لینک هایی با متن انکر تکست حاوی کلمات کلیدی کسب کنید. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است.

اگر از کلادفلیر استفاده نمی‌کنید، کد را به شرکت هاستینگتان بدهید و در خواست دهید یک رکورد TXT با این مقدار ایجاد کند. اگر از کلادفلیر استفاده می‌کنید وارد اکانت خود، بخش DNS شوید و یک رکورد txt اضافه کنید. مقدار Name را روی @ و در مقدار Content؛ کدی که کپی کردید را قرار دهید و ذخیره کنید. پیشنهادات را می‌توانید مرور کنید و هر کجا نیاز بود لینک بدهید. وردپرس به صورت پیش‌فرض عنوان صفحه را هم در تگ h1 وهم در تگ تایتل قرار می‌دهد.

  • بنابراین توصیه می‌کنم تا زمانی که دقیقا نمی‌دانید چکار می‌کنید از این فایل استفاده نکنید.
  • وقتی با معیارهای بالا؛ قالب مناسب و بهینه را انتخاب کردید؛ وارد مرحله بعد شوید.
  • وقتی گوگل این کلمات را در متن شما ببیند، متوجه می‌شود که به خوبی موضوع را پوشش داده‌اید.
  • با لینک‌بیلدینگ می‌توانیم اعتبار سایت را بالا ببریم و در کلمات کلیدی مهم که احتیاج به اتوریتی و اعتبار بالا دارند رتبه بگیریم.

نگارش متون بی‌کیفیت تاثیر منفی بر دیدگاه کاربر درباره اعتبار سایت شما می‌گذارد. یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است. قرار دادن لینک نقشه سایت در فوتر سایت از اقدامات پیشنهادی برای بهتر دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو است. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.

توی سایت آرشیو هم نگاه کردم صفحاتش خوب ایندکس نشدن که از روی اون کپی برداری کنم . این مقاله دست کمی از یک دوره سئو نداشت واقعآ لذت بردم یه جاهایی از مقاله رو نوت برداری کردم عالیییی بود! و برای اینکه افراد بیشتری با جادوی سئو آشنا بشن تصمیم گرفتم این دوره بمب رو جزء بهترین دوره سئو ایران در سایت های کانتنت منتشر کنم. در گذشته تمرکز گوگل بر این بود که کلمه کلیدی چند بار در متن تکرار شده. اسپایدر گوگل داشتن تگ عنوان، alt عکس، url، H1 و تگ توضیح را چک می‌کرد. 99.58 درصد snippetها مربوط به صفحاتی است که با آن کلمه کلیدی‌ در صفحه اول جای دارند.

پلن پروزه محور براساس کلمه کلیدی :

با این حال اگر قصد تاسیس سایت جدید دارید، این دامنه رو ببندید و یک سایت جدید بیارید بالا و روی سئوی اون کار کنید. صفحات این سایت رو هم به سایت جدید ریدایرکت نکنید تا گوگل سایت رو مستقل از سایت قدیمی در نظر بگیره. البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است.

به این صورت است که شهرت برند و وب سایت شما در نزد این موتور جستجوگر سختگیر، ارتقا پیدا خواهد کرد. اگر صفحه ای در وب وجود داشته باشد که تنها کاری که می کند، فروش محصول یا خدماتی است، این صفحه از نظر گوگل، اسپم شناخته می شود. این مسئله را گوگل به صورت شفاف در سال 2011 اعلام کرده است. از نظر گوگل آن وب سایتی ارزش این را دارد که در بین رنک های برتر قرار بگیرد که چیزی برای ارائه و حرفی برای گفتن داشته باشد. با استفاده از داده های اینچنینی، شما می توانید تعامل و وضعیت تجربه کاربری و سئو سایتتان را در کنار یکدیگر، مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

چگونه پست ها و صفحات وردپرس را بایگانی و آرشیو کنیم؟

قبل از اقدام به خرید حتما از اینکه هاست شما پروتکل HTTP/2 را پشتیبانی می‌کند اطمینان حاصل کنید. پشتیبانی از HTTP/2 تاثیر بسزایی در بارگذاری سریع‌تر سایت شما خواهد داشت. برای بررسی اینکه آیا هاست کنونی سایت شما از این پروتکل پشتیبانی می‌کند یا خیر به این لینک رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید. حتماً توجه داشته باشید که از چه سایت هایی لینک می‌ گیرید. سایت های غیر مرتبط و اسپم در صورت لینک دادن به سایت شما باعث پنالتی شدن سایت خواهند شد. حتی توصیه‌هایی برای بهبود سایت شما در نسخه موبایل در این‌جا ارائه می‌شود.

سئو داخلی (On-Page SEO)

برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید. برای شروع می‌توانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید. گواهینامه SSL با اضافه کردن یک لایه امنیتی به اطلاعات رد و بدل شده بین شما و سرور سایت، امنیت اطلاعات رد و بدل شده را بالا می‌برد. اگر به نوار آدرس مرورگر خود دقت کنید آدرس اغلب سایت‌ها با https شروع می‌شود و یک قفل بسته در کنار آدرس وجود دارد.

اول اینکه، گوگل واقعاً می‌داند که کاربران چه نوع محتوایی را می‌خواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در کسب رتبه در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه این عدد بزرگتر باشد، کسب رتبه یک گوگل برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است. علاوه بر این، کسب رتبه برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا همیشه امکان پذیر نیست. ناگفته نماند که صدها مورد از کلمات کلیدی Long-tail در هر کسب و کاری وجود دارد.