سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند. وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»، اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟». پس می بینید که در جستجوی صوتی، کلمات کلیدی طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند. چون که به صورت طبیعی، عبارات گفتاری طولانی تر هستند و بیشتر حالت سوالی دارند. پس اگر می خواهید بدانید که کلمات کلیدی سئو چیست، در ابتدا باید مشخص کنید که منظور از آن کلمه کلیدی، به صورت صوتی است یا متنی.

در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست. گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند. از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای وبمسترها، ابزارهای کنترل رتبه سایت در نتایج جستجوست. این گونه ابزارها به شما کمک می کنند تا نموداری از تغییرات رتبه یک وب سایت را مشاهده و نتایج حاصل از تلاش های سئو بر روی سایت خود را مشاهده کنید. کیفیت ساختار URL بر روی سئو و رتبه وب سایت تاثیر گذار خواهد بود.

  • با یک حساب و کتاب ساده، متوجه می شوید که هرچه رنک بالاتری در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورید، احتمال اینکه مردم بیشتری بر روی لینک سایت شما کلیک کنند نیز به دنبال آن افزایش پیدا می کند.
  • همه این ابزارها زمانی یک لینک را شناسایی میکنند که ربات یا افزونه مرورگر آنها به صفحه ای شامل آن لینک وارد شود.
  • تگ H1 خود را بهینه کنید؛ تگ H1 همان چیزی است که به عنوان اولین و مهمترین تیتر در ابتدا و بالای صفحه نمایش داده می شود.
  • بهتر است به سایت رقبای خود سری بزنید تا متوجه شوید که چه چیز هایی در سایت شما کم است .
  • در اصل این لینک ها با افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت، باعث بهبود رتبه هایتان میشوند.

براساس تجربه ما به صورت معمول از 1 تا 10 روز طول خواهد کشید. به زبان ساده، سئو مربوط به وب سایت های هدفمند و برای افراد هدفمند است. در تصویر بالا نتیجه اول با پرداخت هزینه به گوگل در این جایگاه قرار گرفته است و نتیجه دوم ارگانیک یا نتیجه اول اصلی نتایج گوگل است که ارزش آن هزاران برابر جایگاه بالاتر که با هزینه خریداری شده است می باشد. یعنی اگر محتوای خوبی تولید کنید اما آن را سئو نکنید یا محتوایی را کپی کنید و آن را سئو کنید؛ هیچ ارزش خاصی نخواهد داشت. در این مقالات سعی شده است که مباحث برای دوستان مبتدی و کارشناسان حرفه ای دسته بندی شده باشد تا هرکدام در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسند. دوره جامع آموزش سئو از مقدماتی تا فوق حرفه ای و به صورت حضوری برگزار می شود.

پیوندهای داخلی یا همان لینک های داخلی به لینک هایی که شما از صفحات سایت خودتان به هم می دهید، می گویند. این لینک ها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا از صفحه ای به صفحه دیگر بروند و این مهم جدا از بحث سئو سایت برای افزایش بازدید سایت شما بسیار مفید است. در نتیحه بهتر است تحقیق عبارات کلیدی را با استفاده از تکنیک هایی که در بالاتر بیان کرده ایم، انجام دهید. به هر حال، گوگل از روش های مختلف سعی می کند که این موارد را شناسایی کرده و وب سایت مورد نظر را جریمه کند. تمامی مقاله های آموزش سئو بر این قضیه اتفاق نظر دارند که نتایج برای صاحبان سایت ها و کاربران بسیار مهم است.

سرفصل‌های آموزش سئو در الوکانتنت

لینک های داخلی رتبه سایت را بهبود نمی بخشند، اما می توانند به پایش وب سایت شما کمک کنند. نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به صورت معمول کسب می کنند. به عنوان مثال طبق تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند.

سئو تکنیکال

اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است. در این بخش؛ مطالب آموزش سئو به زبان ساده که قابل اجرا، جامع و کاربردی که حاصل تجربیات خودمان و از دیگر منابع معتبر سئو است را برای شما آماده کرده‌ایم.

آموزش تولید محتوا

مطمئنا بله، با تولید محتوا در وبلاگ شانس های جدیدی برای دیده شدن وب سایت شما در کلمات کلیدی جدید ایجاد می شود. با تولید محتوای با کیفیت حول موضوع کسب و کار خود در نتایج جستجو بیشتر دیده شده و از این طریق به برند معتبری در بین رقبا تبدیل خواهید شد. هیچ قانون مشخصی در این باره وجود نداشته و میزان تولید محتوا در سایت شما به نوع کسب و کارتان وابسته است.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. بعد از رعایت کردن فاکتورهای ثابت سئو، شاید بتوان گفت که چیزی در حدود 30 درصد موفقیت شما به تولید محتوای مفید مربوط میشود.