سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-لیلی ری | سئو

در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که برای ایندکس کردن وبسایت‌ها، ربات گوگل نسخه موبایل سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تغییر اهمیت داشتن نسخه سازگار با موبایل را بیشتر کرده است. برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل می‌توانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس می‌کنند.

  • هر گونه تغییر در محتوای سایت هم مثبت و هم منفی بر روی رتبه شما در نتایج نمایش داده شده به کاربر تاثیرگذار خواهد بود.
  • متاسفانه امکان بررسی سایت ها و اعلام مشکلات آنها را نداریم چرا که این کار زمان و انرژی زیادی میطلبد.
  • کاربران وقت کمتری روی سایت‌های کُند می‌گذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل می‌فهمانند که این سایت خوب نیست.
  • لینک راهی است که کاربران از‌طریق آن، می‌توانند بین صفحات اینترنت پیمایش کنند.

همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند. البته باید در این بین مراقب باشید که از نقش پراهمیت سئو محتوا غافل نشوید. تا اینجای کار به خوبی متوجه شدید که سئو چیست و باید درباره نحوه درآمدزایی و قیمت هایی که برای پروژه های سئو در نظر می گیرند نیز اطلاعاتی داشته باشید.

آشنایی با مفاهیم سئو

اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی ما می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. زمانی که این اقدامات انجام شود موتورهای جستجو محتواهایی که تازه منتشر شده اند را پیدا خواهند کرد و برای در اختیار گذاشتن کاربران آن ها را طبقه بندی می کنند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.

۳ فاکتور اصلی برای کسب رتبه اول گوگل

همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند. به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم. نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن. برای یادگیری سئو نیاز نیست تا شما برنامه نویس باشید، اما اگر اطلاعات و دانش مختصری در این زمینه داشته باشید، می تواند به شما کمک کننده باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا کامل ترین اطلاعات را در زمینه سئو، در اختیار شما قرار دهیم؛ می دانیم که اطلاعات زیادی در سئو وجود دارد که در این مقاله اشاره نکردیم تا شما را خسته و دلزده از این حجم اطلاعات نکنیم. جالب است بدانید سایت هایی وجود دارند که تنها به منظور لینک سازی ایجاد شده اند.

الکسا که شاید بسیاری از کاربران عادی هم به خوبی با آن آشنا هستند نیز دارای وبلاگ قدرتمندی برای آموزش سئو می باشد. البته در بسیاری از موارد این سایت و سایر سایت های آموزش سئو خارجی تنها حرف هایی کلیشه ای و گاهی بدون منطق را بیان می کنند که شاید خیلی برای سئوکار شدن حرفه ای کافی نباشد. در گذشته این نوع سئو به سایت ها کمک می کرد تا جایگاه خود را در نتایج سرچ گوگل ارتقا دهند ولی بعدها این موتور جستجو روش هایی را اتخاذ کرد تا این شیوه ها کارایی نداشته باشد.

همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند. سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود. مواردی از قبیل محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحات، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در سئو داخلی پیاده سازی می شود. تعداد کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی ارگانیک به سایت شما می رسند، میزان ترافیک ارگانیک وبسایت شما را تعیین می‌کند. کاربران به احتمال زیاد روی نتایج جستجویی که در اول نتایج جست و جو ظاهر می شوند کلیک می کنند. به همین دلیل مهم است تا آنجا که می توانید از استراتژی سئویی خود برای رتبه‌بندی صفحات مرتبط استفاده کنید.

عنوان یک مطلب را tittle می‌گویند که مهمترین بخش در سئوی آن مطلب به حساب می‌‌‌‌آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است. SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند. معمول‌ترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار می‌رود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL جدید استفاده کنند.

در نهایت گوگل به رفتارهای کاربران توجه می‌کنه و اگر ببینه که ازتون راضی هستن و مدت بیشتری رو تو سایتتون بودن، جایگاه شما رو بهتر می‌کنه. فرض کنید من یک سایت دارم و میام به خاطر اینکه آمار بازدید سایت بالا بره داخل تلگرام یه کانال میزنم و توش اخبار سایت و نظرسنجی برای بهبودسازی سایت میذارم تا سایت پیشرفت کنه و آمار بازدیدش بالا بره !! الان سوال من اینه که این کاری که من میکنم ، بخشی از سئوی کلاه مشکی است یا سئوی کلاه سفید. کار الگوریتم Paraphrasing این است که محتوای سایت را خلاصه می‌کند و برای کاربرانی که از گوگل سوال پرسیده‌اند نمایش می‌دهد. من هنوز سایت‌های فارسی را که به این شکل توسط الگوریتم Paraphrasing شناسایی شوند ندیده‌ام، اما در مورد سایت‌های انگلیسی، محتواهایی که بیشتر حالت پرسش و پاسخ دارند مورد توجه الگوریتم پارافریسینگ قرار می‌گیرند. قبلاً در مورد اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت صحبت کردیم؛ شما می‌توانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت سایت‌تان را بررسی کنید و مطمئن شوید که بهینه است.

بررسی تفاوت های HEO با SEO در چیست؟

اگر دوست دارید تا بیشتر در مورد سئو کلاه سیاه بدانید، مقاله سئو کلاه سیاه را مطالعه کنید. بعد از گوگل، موتورهای جستجو نظیر بینگ، بایدو و یاندکس در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از آنجا که سایر موتورهای جستجو، الگوریتم‌های خود را از گوگل کپی می‌کنند، رتبه‌گیری در گوگل برابر است با رتبه‌گیری در اکثر موتورهای جستجو. وقتی روی سئو خوب کار کنید و ترافیک زیادی جذب کنید می‌توانید به صورت اتوماتیک لید ایجاد کنید و سپس کسب درآمد کنید.

کراولر گوگل، سایر صفحاتی را که به صفحه‌ی اصلی لینک شده‌اند در سایت پیدا می‌کند. این موضوع در ابتدا در موتورهای جست‌وجوی محبوب آن زمان شکل گرفت. یاهو و ویستا موتورهای جست‌وجو بودند که توانستند از سئو برای خود استفاده کنند. یاهو از مجله خبری سئو اولین پیشگامان شکل گیری سئو سایت است که در سال‌های ابتدایی دهه نود میلادی و در حدود 1994 صفحات سایت‌های مختلف را ایندکس کرد. ما در تیم تولید محتوا بررسی میکنیم و در صورت امکان درمورد سایر استراتژی ها هم مقاله منتشر خواهیم کرد.