سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-لیلی ری | سئو

تا قبل از رونمایی از core web vitals معیار استانداردی برای اندازه‌گیری سرعت صفحه وجود نداشت و کسی نمی‌دانست معیار گوگل برای اندازه‌گیری سرعت صفحه چیست. برای افرادی که به تازگی وارد دنیای سئو می‌شوند، ریچ اسنیپت یک موضوع چالش برانگیز است و می‌خواهم در ادامه این مبحث را واضح توضیح دهم. تمام این کدها و نحوه استفاده صحیح از آن‌ها در وبسایت schema.org موجود است.

  • نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود.
  • تبلیغات گوگل ادز این امکان را به کسب و کار ها می دهد تا بتوانند کسب و کارهایشان را در موتورهای جستجو تبلیغ کنند.
  • اگر هم به اطلاعات بیشتر و به‌روز درباره الگوریتم‌ها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم.
  • شما فرمودید که این دسته بندی در صفحه اول گوگل است ولی اعلام نکردید که برای چه عبارتی جایگاه کسب کرده است.
  • مهم ترین فاکتوری که برای موفقیت یک سایت باید در نظر گرفت این است که به استانداردهای سئو در هنگام طراحی و کد نویسی سایت توجه شود.

گوگل از ربات‌ها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده می‌کند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه دیگر می‌بایست دارای لینک‌هایی باشد، که به صفحه جدید اشاره کرده باشند. به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا می‌کند و یا بروزرسانی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

تحلیل رقبا در سئو با استفاده از ابزارهای مختلف

Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده و عنکبوت هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند. محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند. ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر مجله خبری سئو دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. CSS مخفف عبارت و زبانی برای ایجاد تغییرات در اسنادی است که به زبان‌های نشانه گذاری (مثل HTML) نوشته شده اند.

محتوای بصری روی ذهن کاربر اثرگذارتر بوده و از سوی دیگر، زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش می‌دهد. در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو می‌شوید که می‌بایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف می‌باشد و یک منظور را دارد. طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد.

99.58 درصد snippetها مربوط به صفحاتی است که با آن کلمه کلیدی‌ در صفحه اول جای دارند. بنابراین اگر در حال حاضر جزو ده تای اول نیستید، شانس چندانی برای snippet ندارید. این توافق با شعار “تو به من لینک می‌دهی و من به تو” شناخته می‌شود. Permalink، URL کاملی است که برای هر صفحه وب یا پست در نوار آدرس می‌بینید و از آن استفاده می‌کنید. از این جهت که یک لینک دائمی است، نام آن را Permalink (گرفته شده از Permanent Link به معنی لینک دائمی) گذاشته‌اند. حتی اگر محتوای یک صفحه را بروز‌رسانی کنید، این لینک‌ها بی‌تغییر باقی خواهند ماند.

اگر تا به اینجای مقاله همراه تیم سئو دی ام روم بوده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. حال زمان آن است که با یک آموزش سئو صفر تا صد که کاملا رایگان می‌باشد، شروع به یادگیری سئو به زبان ساده نمایید. برای این اقدام تنها تولید محتوا کافی نیست و می‌بایست بهینه‌سازی سئو داخلی، سئو خارجی و در ادامه سئو تکنیکال به درستی انجام گیرد.

خبر خوب این است که (همانطور که در ابتدای صفحه عرض کردم) نیاز نیست به صورت کامل روی تمام زبان‌های برنامه‌نویسی مسلط باشید. در واقع شما باید متنی بنویسید که علاوه بر اینکه رتبه مناسب در گوگل می‌گیرد برای شما فروش نیز به همراه داشته باشد. محتوایی که از نظر شما جالب باشد یک چیز است و محتوایی که از نظر مخاطب شما جذاب باشد یک چیز.

Link Bait یا طعمه لینک چیست و چرا باید استفاده کنیم؟

با این حال، پیشینه دانشی که ما اکنون به عنوان سئو می شناسیم، به محبوب ترین موتورهای جستجوی جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است، باز می گردد. منظور از سئوی داخلی سایت، صفحات داخلی وب سایت که به مخاطبان نمایش داده می شود می باشد و به نحوه ارتباط سایت با موتورهای جستجو و کاربران مربوط می شود. برای بسیاری از وبسایت ها و کسب و کارهای فعال، این مسئله اهمیت دارد که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل، خصوصا در سه نتیجه طبیعی اول قرار گیرند زیرا طبق آمار 58.4 درصد کلیک‌ها به این سه نتیجه اختصاص می‌یابد. اصلی‌ترین هدف سئو، کمک به وب‌سایت‌های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ است تا جایگاه مناسبی را در صفحه نتایج جستجوی طبیعی گوگل به دست آورند و به واسطه آن ارتباط خود با مخاطبان را افزایش دهند. لینک سازی از سمت سایت‌های خارجی نیز تاثیرات مثبتی بر نتایج SERP خواهد داشت، به شرطی که این لینک‌سازی‌ها از سمت سایت‌های معتبر صورت پذیرد.

البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است. نیل پاتل که جزء 10 نفر اول در بین سئوکاران دنیا قرار دارد (به گفته مجله Entrepreneur Magazine) در آمد این فرد در راه سئو بیش از 35 میلیون دلار می باشد. نیل پاتل که دارای یک وبسایت شخصی برای آموزش Seo می باشد هم گزینه خوبی برای آموزش مقدماتی سئو برای علاقمندان به این زمینه می باشد. این وبسایت که متعلق به خود گوگل می باشد و برای شروع کار آموزش سئو می توانید از همین اسناد و آموزش های ابتدایی که خود گوگل به انتشار آنها پرداخته استفاده نمایید. استفاده از ابزارهای ایرانی که می توانید بسته به میزان تعداد صفحات سایت خود پلن های گوناگون را انتخاب فرمایید، ابزارهای همچون جت سئو و نردبان تریبونبهترین گزینه ها هستند. سایت خود را با استفاده از اصول سئوی داخلی، بهینه سازی کنید.

در این سرویس سایت شما و رقیبان آنالیز شده و بهترین و سریعترین راهکارها به شما اعلام می شود. تبلیغات یک علم است و اینکه چطور از طریق این علم بتوانیم کسب و کارمان را گسترش دهیم، یک خلاقیت است. در تبلیغات گفته می شود یک تبلیغ موفق باید در مکان مناسب و زمان مناسب انجام شود. مکان مناسب یعنی جایی که مشتریان شما در آن حضور دارند و زمان مناسب یعنی وقتی که مشتری به خدمات یا محصولات شما نیاز دارد جلوی چشمانش سبز شوید. ما همیشه با دوستان و کارشناسان سئو در شرکت شایگان به بحث و گفتگو در خصوص نوع انجام کارهای سئو می پردازیم، اما فقط چند نفر از اعضا هستند که قادرند نحوه ی درست انجام کارها را طراحی کرده و مدیریت کنند.