سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-لیلی ری | سئو

برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند. هنر است چون شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بهبود سئوی سایت مقاله ما را مطالعه نمایید.

همچنین به خاطر داشته باشید برای استفاده از این روش حتماً سایت مذکور را در سایت web.archive.org بررسی و تحلیل نمایید. خرید بک لینک انبوه یا Sitewide از عوامل تاثیر گذار و البته کلاه سیاه، خرید بک لینک انبوه یا Sitewide می باشد که باعث افزایش سریع قدرت وب سایت شما می شود. از این نوع بک لینک ها بیشتر در سایت هایی که رقبای زیاد دارند مثل زمینه گردشگری ( بلیط هواپیما و تور ) بیشتر می بینیم. برای اینکار شما می توانید به سایت هایی که حاضر به فروش این نوع لینک ها هستند ( اغلب سایت های خبری ) مراجعه کرده و بر اساس مدت زمان انتشار بک لینک در سایت خود، به آنها پول پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که این تکنیک باید برای همیشه ادامه داشته باشد و اگر بک لینک های خود را شارژ نکنید احتمال سقوط سایت شما بسیار بالاست.

  • رتبه الکسا نحوه عملکرد یک سایت را نسبت به دیگر سایت‌ها نشان می‌دهد.
  • در صورتی که سایت شما بیش از اندازه عریض باشد و یا مشکلات ظاهری برای مشاهده در گوشی موبایل داشته باشد، با خطای زیر مواجهه خواهید شد.
  • چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می‌کند مطابقت ندارد.
  • کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.
  • شرکت سئو علاوه بر تجزیه و تحلیل وب سایت شما، نگاهی به تجارت و صنعت شما نیز خواهد داشت.
  • چون طبیعی نیست تمام بک‌لینک‌های دریافتی یک وب‌سایت دقیقا کلمه کلیدی باشد و اینکار ممکن است موجب جریمه گوگل شود.

مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! برای مثال می‌توان به هدرها ، مجله خبری سئو فوترها و سایت‌بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت. Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند.

صفحات داخلی سایت نیز هر کدام دارای ارزشی هستند و لینک‌های داخلی سایت نیز مانند بک‌لینک‌ها می‌توانند ارزش را انتقال دهند. البته به این شرط که مقاله شما عالی باشد یا فرد شناخته شده‌ای باشید. پست مهمان مقاله‌ای است که می‌توانید به صورت رایگان در وب‌سایت‌‌های دیگر منتشر کنید. در این روش، لینک‌هایی را پیدا می‌کنید که قبلا به صفحات سایت‌های دیگر داده شده است اما حالا آن صفحات به هر دلیلی دیگر در دسترس نیستند.

هدف جستجو (search intent)

تبلیغات هزینه های سنگینی دارد و سئو هزینه های مناسب تری دارد. عیبی که این روش دارد، این است که زمان بر است و شاید دیگر زمان کافی برای رشد و توسعه کسب و کارتان نداشته باشید. این الگوریتم تخصصی تر عمل می کند و بیشتر سایت های فروش، میزبان این الگوریتم در سایتشان خواهند بود. تمرکز الگوریتم پاندا روی محتوا است و اگر شما محتوای ضعیف، بی کفیت و کپی و غیرقابل اعتماد و بدون اعتبار داشته باشید، مورد خشم و غضب الگوریتم پاندا قرار می گیرید. هر اشتباهی در این بخش می تواند سایت شما را برای همیشه از نتایج حذف کند یا به قعر جدول نتایج جستجو بفرستد!

بعد از سئو چه کار کنیم

دوره جامع سئو بیش از 50 ساعت ویدیوی آموزشی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاهده کل ویدیوها و تمرین کردن آنها نزدیک به 2 ماه زمان نیاز خواهید داشت. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو علاوه بر دانش و مهارت به تجربه هم نیاز داریم که تنها با اجرا بر روی پروژه‌های واقعی و آزمون و خطا به دست می‌آید.

تحقیق درباره کاربران و مخاطبان

از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند. تمرکز اصلی الگوریتم موش کور بر سئوی محلی است و به کسب و کارهای محلی کمک می‌کند که رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست آورند. قبل از این الگوریتم برای کسب و کارهای کوچک سخت بود که با بزرگ‌ها رقابت کنند و لی گوگل کاری کرد که هنگام سرچ کاربر، نتایج محلی نزدیک هم به او نشان داده شود. رنک برین از نظر بررسی و تفسیر کلمات هم‌معنی مشابه الگوریتم مرغ مگس‌خوار عمل می‌کند، اما بسیار پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر است. تمرکز اصلی الگوریتم رنک‌برین تجربۀ کاربری یا UX است و می‌توان ادعا کرد که مدت زمان حضور کاربران در صفحات، ادامه پیدا نکردن جستجو در یک موضوع خاص، نرخ کلیک در نتایج جستجو و …

اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. 2- من سایت شما را بررسی کردم و برخلاف تصور خودتون خیلی از قانون های سئو را در آن رعایت نکرده اید.