سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

بهبود سئو‌ی سایت شما به بهبود برندتان منجر شده و در‌مقابل، برندسازی، فرصت‌های جدیدی را برای سئو و بهینه سازی سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از سئو برای جذب کاربران و افزایش بازدید از سایتتان استفاده کرده و از این طریق آن‌ها را با برندتان آشنا کنید. سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود. مواردی از قبیل محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحات، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در سئو داخلی پیاده سازی می شود. سئو فرایند بهینه سازی وب سایت برای دریافت رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می باشد. انجام بهینه سازی سایت می تواند رتبه سایت شما را در لیست های ارگانیک که به عنوان بخش بدون دستمزد موتورهای جستجو نیز شناخته می شود، ارتقا دهد.

محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید. Snippet جزو با ارزش‌ترین چیز‌هایی است که در کسب و کار دیجیتال کاربرد دارد. شما نیاز دارید تا کاربران روی لینکتان کلیک کرده و به سایتتان وارد شوند؛ پس باید تا حد امکان آن را جذاب کنید.

این نکته مهم را مد نظر داشته باشید همانطور که در فصل لینک‌بیلدینگ توضیح دادم؛ بهتر است اجازه ندهید اتوریتی هیچ کدام از صفحات سایتتان از صفحه اصلی بیشتر شود. با قرار دادن کد بالا به ربات‌های می‌گویید این ۲ صفحه یک محتوا دارند و فقط لینکی که درون رل قرار گرفته را ترتیب اثر دهد. همین کار ساده باعث می‌شود از ایجاد هزاران صفحه محتوای تکراری در سایتتان جلوگیری کنید. صفحات مهم سایت‌های فروشگاهی برای جذب ترافیک؛ صفحات دسته‌بندی محصولات هستند که معمولا روی کلیدواژه‌های رقابتی هدف‌گذاری می‌شوند و رقابت بسیار سنگینی برای کسب رتبه وجود دارد.

  • بنابراین لینک‌بیلدینگ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌ها در سئو است.
  • این پیوندها بک لینک نامیده می شوند و شامل پیوندهای طبیعی و پیوندهای دستی هستند.
  • در فصل تولید محتوا و در بخش بهینه‌سازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینه‌سازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم.
  • ساخت بلاگ رایگان و لینک سازی دستی برای سایت میتواند در حفظ تعادل لینک های خارجی تاثیرگذار باشد ولی فاکتور تاثیرگذاری در بهبود رتبه نیست.
  • متا عنوان و توضیحات همراه با کلمات کلیدی، به صورت مستقیم در رتبه بندی سایت شما اثری ندارند اما آنها همچنان یک عامل روانی قدرتمند بر CTR و درگیری کاربر هستند.
  • نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید.

باید طوری از ریشه تربیت کنیم که بتواند هرچه بهتر و بیشتر با جامعه درست خود ارتباط برقرار کند. به بیانی تربیتی که ارتباط صحیح با جامعه هدف و جذب دوستان بیشتر که همانا مشتری یا بازدیدکننده سایت هستند. در سایت وبسیما مقاله ای با عنوان CDN چیست داریم ولی احتمالا نیازمند به روزرسانی و بازبینی مجدد است. من فروشگاه پوستر دیواری دارم ، دسته بندی مادر میشه پوستر دیواری ، دسته بندی هی فرزند زیادی دارم مثل پوستر دیواری اتاق خواب ، پوستر دیواری پشت تلویزیون و ….. صفحه ای که نوایندکس باشد فارغ از اینکه چه محتوایی داشته باشد تا همیشه از دسترس گوگل خارج بوده و ایندکس نمیشود.

برون‌سپاری به شخص یا شرکت

این یک طرز فکر کاملا اشتباه میباشد که تقریبا تمام وب مستران اینگونه نظری دارند. درواقع SEM یک نوع پلتفورم تبلیغاتی است که با استفاده از کمپین های تبلیغاتی در انواع رسانه ها از تبلیغات گوگل و بینگ تا تبلیغات در انواع رسانه های اجتماعی دیگر است صورت میگیرد. چه چیزی اسلش انتهایی است و آیا اسلش انتهایی برای سئو اهمیت دارد را با جزئیات بیشتری بحث …

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

در عوض بدون تأمل وارد لینک اول می‌شوید و با یک محتوای بد مواجه می‌شوید و سریع صفحه را ترک می‌کنید. بنابراین اگر تعداد کاربرانی که سریع صفحه را ترک می‌کنند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را تنزل می‌دهد. در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است.

تا 70% تخفیف تمامی دوره‌ها و آموزش‌ها

بنابراین بروز بودن اطلاعات در این زمینه برای سئو کاران امری ضروری خواهد بود. استفاده یا عدم استفاده از سایت مپ در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر ندارد و تنها باعث شناخت درست گوگل از صفحات سایت می شود. اما حتماً از سایت مپ استفاده کنید و از اثربخشی آن بهره ببرید.

نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که می‌تواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت نمایید و این مورد می‌تواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود. در این صفحات بیشتر سعی می‌کنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آن‌ها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمی‌تواند بیش از ۳ دسته‌بندی داشته باشد. مثلا در یک سایت فروشگاهی؛ احتمالا مهم‌ترین صفحات؛ صفحات دسته‌بندی هستند. ضمن اینکه تعدادی از محصولات ما همیشه اهمیت بالایی دارند و دوست داریم روی آن‌ها در گوگل رتبه مناسب داشته باشیم.

بطور کلی، SMO به بهینه سازی یک وبسایت از‌طریق ترغیب کاربران به استفاده و به اشتراک گذاری لینک‌های آن وبسایت در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد. SMO در‌حقیقت حضور آنلاین شما در مکان‌هایی که مشتریانتان حضور دارند را پر رنگ کرده و باعث ایجاد و گسترش روابط شما با مخاطبانتان می‌شود. یکی از مهمترین مراحل انجام سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌‌باشد اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات هدفمند صحیح سئو کنید می‌‌‌توانید به راحتی اعضای سایت خود را افزایش دهید.

در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمه‌ای به مفهوم مقاله وارد نشود. چون به هر حال جستجوی معنایی گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آن‌ها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید.