سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

در ارجاع دادن به سایر سایت‌ها و منابع معتبری که برای نگارش مقاله خود استفاده کرده‌اید خساست به خرج ندهید. از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصه‌ای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد. این عبارت صرفا برای تمیز دادن لینک‌های معمولی از لینک‌های نوفالو ابداع شد. سایت شما یک سایت جدید است و هنوز توسط ربات گوگل دیده نشده است.

  • به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبط‌ترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است.
  • آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد .
  • به گونه‌ای که حتی اگر صفحات یتیم شما در نقشه سایتتان فهرست شده باشند، همچنان برای سئو یک مشکل بحساب می‌آیند.
  • این معیارها و اصول در قالب الگوریتم‌های مختلف ارائه می‌شوند.
  • هیچ کاربری در اینترنت به سادگی اطلاعات تماسش را به شما نمی دهد؛ مگر در ازای آن محصول یا خدمت ارزشمندی را دریافت کند.

ابزار SEMRush در اصطلاح پولی است و شما باید هزینه استفاده از آن را بپردازید. بسیاری مشاغل خرده فروشی در وب وجود دارد که برخی از آن ها حتی یک فروشگاه یا مغازه واقعی هم ندارند، با این حال می توانند در سال میلیون ها تومان کسب درآمد کنند. سایت شما نیز می تواند برایتان مشتری جذب کند، اما تنها در صورتی این امر محقق می شود که کاربران وب بتوانند آن را پیدا کنند. در ادامه چند راهکار ارائه می شود که می توانید با کمک آن ها شانس خود را برای قرارگرفتن در صدر لیست نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید.

هرچه یک بک لینک برجسته تر باشد، گوگل وزن بیشتری به آن می دهد. هیچ معیار رسمی توسط گوگل وجود ندارد که نشان دهنده اعتبار یک صفحه باشد، اما معیارهای زیادی توسط ابزارهای تجاری وجود دارند که می تواند به شما در برآورد این معیار کمک کند. هرچه صفحه لینک دهنده معتبرتر باشد، بک لینک از آن ارزش بیشتری برای شما به همراه دارد.

صفحات باکیفیت سایت از نظر گوگل

اما اسکیما مارک‌آپ استفاده و منافع بسیار بیشتری برای وب‌سایت دارد. فایل‌های JS و CSS را از منابع خارجی در سایت بارگیری نکنید. بنابراین توصیه می‌کنم تا زمانی که دقیقا نمی‌دانید چکار می‌کنید از این فایل استفاده نکنید. چنانچه می‌خواهید صفحه‌ای ایندکس نشود در خود صفحه از کد متا نوایندکس استفاده کنید. استفاده اشتباه و ناشیانه از فایل robots.txt می‌تواند خزش و ایندکس یک وب‌سایت را نابود کند.

دهه 1990 زمانی بود که استفاده از موتور‌های جستجو در میان مردم رواج پیدا کرده بود. در آن زمان موتورهای جستجویی از جمله Infoseek، Daum، Alta Vista و Yahoo در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. به تدریج و با توسعه تکنولوژی، بسیاری از موتورهای جستجو مانند Aliweb، Infoseek و… جای خود را به موتورهای جستجو جدید دادند.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟

کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه. یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله. 46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند. موفقیت در سئو نیازمند زمان و تلاش بسیار است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت و تا مدت ها به یکی از مهمترین مجراهای بازاریابی شما تبدیل خواهد شد.

دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است. تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند. سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است. زمانی که سئو میتواند به شما با حضور در تیم های مارکتینگ صرفه جویی بودجه را یاد آور شود در خیلی از امورات زندگی شخصیتان نقش خود را ایفا می کند. هنر است چون شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است.

تصاویر خود را با استفاده از تغییرات در نام فایلهای مربوطه، محتوای alt و حجم عکس ها بهینه سازی کنید. پخش و انتشار ویدئو یکی از داغترین روندهای بازاریابی طی چند سال اخیر بوده است. علاوه بر این، فیلم های آموزشی به افراد انگیزه می دهند تا محتوای شما را دوست داشته باشند، آنها را به اشتراک بگذارند و حتی اظهارنظر کنند.

چک لیست اصول مهم سئو سایت

بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد. کیفیت Link profile وب سایت شما به طور مستقیم با رتبه آن در ارتباط است. در ادامه به بررسی مهمترین موارد در این زمینه پرداخته ایم. در حالی که محاسبه معیار PageRank متوقف شده است، الگوریتم PageRank همچنان بخشی از رتبه بندی گوگل است. بک لینک، لینکی از یک صفحه از سایت به صفحه دیگر از سایتی دیگر است. اگر صفحه A به صفحه B لینک داشته باشد، می گوییم که صفحه B دارای یک بک لینک از صفحه A است.