سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

منظور از ردیابی رتبه، فرآیند نظارت بر عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو در مهم ترین کلمات کلیدی شما است. با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو در پشت عبارت جستجوی شده توسط کاربر چیست و آیا آن کلمه کلیدی با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، این ابزار می تواند دشواری کلمات کلیدی در کسب رتبه را محاسبه کرده و به شما در تجزیه و تحلیل صفحه نتایج جستجو کمک کند. ایندکس موتورهای جستجو دیتابیس عظیمی از اطلاعات وب سایت های پایش شده می باشد که با یک هدف ایجاد شده است.

  • این ترفندی است که در دنیای تجربه کاربری، کاربرد زیادی دارد؛ در حقیقت بیشتر سئوکاران می دانند که جذب ترافیک از گوگل، تنهای نیمی از موفقیت است.
  • گام دوم ما منفجر کردن کلمات کلیدی با امکان “گوگل ساجست گروهی” ابزار کبوتر است.
  • لری پیج و سرگئی برین، دو دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، یک موتور جستجو موسوم به بک‌روب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت.
  • اگر شما به منابع معتبر لینک بدهید اهمیت مقاله شما بالا میرود.

بیایید باهم نگاهی دقیق تر به موتورهای جستجو و پرکاربردترین فاکتورهای رتبه بندی که باید بر روی آن ها تمرکز کنیم، بیاندازیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسیم. زمانی که بدانید سئو چیست یکی از مهم ترین اصطلاحاتی که باید بدانید، بک لینک است. به تمامی لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود را بک لینک می گویند. ما در دوره آموزش ساخت بک لینک، به طور کامل انواع آن ها، روش های ساختن و… را برای شما بررسی کردیم. آن ها به دنبال عبارات یا کلمات کلیدی مطابق با نیازها خودشان می گردند و سپس به وبسایتی می روند که می تواند راهکار خوبی را به آن ها ارائه کند.

Webmaster کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

برای لینک‌سازی داخلی در صفحه محصول می‌توانید در زیر متن محصول و در یک کادر مجزا از متن؛ به محصولات مرتبط لینک دهید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان می‌نویسید. در فصل سئو تکنیکال توضیح دادم در صورتی که آدرس‌های سایتتان قبلا با http ایندکس شده‌اند چه کاری باید انجام دهید. افزونه یواست دارای امکانات بسیار زیادی است و تقریبا ۱۰۰٪ سئو تکنیکال سایت وردپرسی خود را می‌توانید با آن انجام دهید.

۴. ترویج محتوا (اشتراک‌گذاری)

این زمان به موضوع وب سایت و کلمه کلیدی مورد نظرتان وابسته است. همچنین منابع تحت دسترس شما (مانند نیروی انسانی و بودجه) نیز در این زمان موثر هستند. البته بایست دقت داشت که نتایج حاصل از سئو در یک وب سایت با سابقه نسبت به یک سایت نوپا، زودتر دیده می شود. لینک ها تنها بخشی از سئو محسوب می شوند و سئو در حالت کلی مجموعه بسیار زیادی از مهارت هاست که یادگیری و کسب تجربه در آنها، نیاز به صرف زمان زیادی دارد. فعالیت بر روی سئو خارجی نیاز به استراتژی خوب و صبر و حوصله زیادی دارد. شاید نیاز به زمان بیشتری برای مشاهده اثرات آن داشته باشید.

مقالات مرتبط با سئو

اما هنوز هم روش هایی وجود دارد که برخی از وبمسترها از آن ها استفاده می کنند تا الگوریتم های گوگل را دور زده و در بین رتبه های برتر قرار بگیرند. شرکت شما در زمان طراحی وبسایت باید کاربران را در نظر داشته باشد نه موتور جستجو. بازدید کنندگان باید بتوانند از طریق کامپیوتر، تبلت و موبایل به راحتی سایت شما را مشاهده کنند. هر چه یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربران سخت تر باشد، احتمال این که سایت شما را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری بروند، بیشتر خواهد بود. هر چه سایت های با کیفیت بیشتری از لینک شما استفاده کرده باشند، یعنی لینک صفحات وب سایت شما را برای مشاهده کاربران خود، در صفحات وب سایتشان قرار داده باشند، اعتبار شما نیز بیشتر خواهد بود. به این امر که سایر سایت ها لینک صفحات سایت شما را در صفحات خود قرار دهند، اصطلاحا بک لینک گفته می شود.