سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. عبارت‌ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می‌کنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی می‌نامند. یکی از اصطلاحات کاربردی متخصصن سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب با میزان جستجوی کاربران و محتوای موجود در وب سایت است. انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران می‌تواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود. سئو تنها استفاده از یکسری کلمات کلیدی و دریافت بک لینک نیست و برای بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به یک استراتژی دقیق احساس می شود!

  • ما می توانیم سئو فنی (مباحث فنی سئو) را به عنوان بخشی از سئو داخلی که بیشتر به موارد فنی می پردازد، طبقه بندی کنیم.
  • بنابراین در رپورتاژ آگهی موضوع ما این است که چگونه رپورتاژها را با هزینه مناسب و دریافت نتیجه عالی مدیریت کنیم.
  • در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد.
  • به عبارت دیگر، اگر شما یک وب سایت دارید و هدف، جلب بازدیدکنندگان محلی از فروشگاه آنلاین شما است، باید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید.
  • نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آن‌ها و استفاده از تگ Alt است.

خزیدن یا کراول کردن به معنای اسکن کردن وب سایت، بخش های مختلف آن، محتوا، عبارات کلیدی، تگ های h، لینک ها، تصاویر و هزاران المان دیگر است. هر اطلاعاتی که از وب سایت ها در موتورهای جستجو نمایش داده می شود حاصل خزیدن آن موتور جستجو در سایت است. سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربری صورت می گیرد. خوب بودن در دنیای سئو بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

مصاحبت با صاحب نظران

اکثر کسب و کارهای آنلاین به دنبال نتایجی هستند که اثربخشی طولانی تری داشته باشد و تأثیر آن قابل مشاهده باشد و معمولاً علاقه مند هستند که سایت آن ها، در رتبه نخست اولین صفحه سرچ موتورهای جستجو ظاهر شود. در کل سئو یک فرآیند زمان بر و بلندمدت هست و برای هر نوع سایتی (خبری، شرکتی، فروشگاهی و…) حداقل چند ماه نیاز هست تا نتیجه لازم حاصل شود. در صورتی می توانید خودتا سئو سایت تان را انجام بدهید که دانش کافی را در این زمینه داشته باشید. استانداردهای گوگل و تکنیک های سئو پیوسته در حال تغییر هستند و شما باید پیوسته مطالعه داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که محتوای وب سایت هایی که می خواهید به وب سایت شما لینک بزنند، باید با محتوای وب سایت شما هماهنگ باشد، زیرا در غیر این صورت، لینک مزبور، اعتبار و ارزش زیادی نخواهد داشت. مطالب را به طور کامل و طولانی منتشر کنید تا کاربران بتوانند آنچه را که می خواهند به دست آورند و موتورهای جستجو سرنخ کافی برای درک زمینه محتوای شما داشته باشند. یک گام پیش تر بروید و به دنبال کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی باشید و آن ها را به عناوین، سرفصل ها و محتوای اصلی خود اضافه کنید.

راهنمای صفر تا صد سئو برای مبتدیان

بک لینک از وب سایتی که قبلاً به شما لینک نداده است، معمولاً از سایتی که قبلاً به شما لینک داده است ارزشمندتر است. هر گونه تلاش آشکار برای دستکاری انکرتکست بک لینک های شما ممکن است توسط گوگل شناسایی شده و در نتیجه با جریمه رو به رو شوید. (اطلاعات بیشتر در مورد جریمه های گوگل را در مطلب پنالتی گوگل بخوانید). لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود. AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد.

Search Engine یا موتور جستجو چیست و چه کاربردی دارد؟

Web 2.0 اصطلاحی است که برای توصیف نسل دوم شبکه جهانی وب بکار می‌رود. Web 2.0 بر‌پایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشین‌ها با یکدیگر استوار است. شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند.

سلام، خرید رپورتاژ و گذاشتن بک لینک در صفحات مرتبط و سایت های معتبر (و صد البته مرتبط با زمینه کاری سایت شما) در سئو و افزایش رتبه میتونه تاثیرگذار باشه. هر چند باید دقت باشید که این کار بسیار حساسیه و بهتره با آگاهی کامل دست به اقدام بزنید. خوشحالیم که خوانندگانی مثل شما داریم که ارزش محتوای سایت را درک می کنند. در مورد کندی سایت خدمتتون عرض کنیم که طبق نتایج تست سرعت سایت از هر پلتفرم معروفی مانند Gtmetrix، Pingdom و حتی ابزارهای ایرانی، زمان بارگذاری سایت بین یک تا چهار ثانیه است. حدس می زنیم که سرعت اینترنت شما شاید در زمان کار با وب سایت پایین بوده، یا اینکه دچار اختلالاتی شده باشد. مشکل من اینکه شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو زیادی در وب وجود دارند.

آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند. همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید. این ابزارها برتری رقابتی به شما داده و در زمان شما صرفه جویی میکنند. اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم.