سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-لیلی ری | سئو

در این سرویس‌؛ محتوایی را که از قبل برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی ساخته‌اید؛ بررسی و بهینه می‌شود. با این نرم‌افزار می‌توان وب‌سایت‌ها را از نظر خزش، ایندکس، لینک‌سازی داخلی، بررسی ارورها، سئو On-page و… تجزیه و تحلیل کرد. در این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی که از ابزارهای گوناگون دارید را وارد کنید تا برایتان خوشه‌های محتوایی به صورت اتوماتیک ساخته شود. بی‌شک بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی مخصوصا برای ما ایرانی‌هاست. چرا که کاملا رایگان است و زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند.

  • این موضوع برای صاحبان کسب و کار مهم است که قوانین موتور های جستجو را رعایت کنند و سایت خود را برای آنها بهینه سازی کنند.
  • در اینجا بخش‌های مربوط به سئو خارج سایت و بک‌لینک را تمام می‌کنم و در ادامه به سایر موضوعات مهم سئو می‌پردازم.
  • اما این افراد در اشتباه هستند، زیرا سئو مانند یک بازی هیجان انگیزی است، که هرچه به مراحل بالاتر آن می رسیم، باز هم با چیزهای جدیدی رو به رو می شویم.
  • مهم‌ترین معیار اندازه‌گیری دامین اتوریتی، تعداد و کیفیت بک‌لینک‌هایی است که یک وب‌سایت دریافت کرده است.
  • SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود.

پیشنهاد میکنم در دورهمی سئو که با نام کندو و به صورت ماهانه برگزار میشود شرکت کنید تا از نزدیک با متخصصین این حوزه آشنا شوید. ولی به قول معروف، همه چیز را همگان دانند، دوباره اومدم اطلاعات خودم رو بروز کنم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم. حالا سئو تمام عملکردها و اتفاقات هاییه که تو همون خانواده میوفته و روی بچه تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم داره. حالا هرچه افراد معتبر و شناخته شده از شما تعریف کنند، گوگل از این دوستی و ارتباط مطمئن تر می شود.

Page Speed چیست و چگونه بر سئو اثر می‌گذارد؟

این موضوع خود دلیلی است که شما را به برندی منحصربه‌فرد تبدیل سازد و سایت شما را از دیگر سایت‌های موجود تفکیک کند. در کنار این هدف، داشتن یک تجربه کاربری خوب، می تواند بسیار مفید باشد. الگوریتم‌های موتور جستجو به طور مکرر تغییر می‌کنند و تاکتیک‌های سئو در پاسخ به این تغییرات تکامل می‌یابند. این آپدیت می‌تواند معنای کلمات را با بررسی لغات قبل و بعد آن و بدون ترجمه کلمه اصلی حدس بزند. این آپدیت همان الگوریتمی است که کلمات ناشناس را حدس‌زده و نتایج مشابه را برای شما نشان می‌دهد.

رل کنونیکال یا تگ کنونیکال به شما امکان می دهد به موتورهای جستجو بگویید که برخی از صفحات دارای محتوای کاملا مشابه یا تا حدود زیادی مشابه هستند. چنانچه چند صفحه شبیه به هم داشته باشید به موتورهای جستجو می‌گوید کدام نسخه از یک صفحه را اصلی می‌دانید و دوست دارید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود. مثلا صفحه سبد خرید یک فروشگاه مجله خبری سئو اینترنتی هیچ ارزش سئویی ندارد و ما می‌توانیم در فایل robots.txt از موتورهای جستجو بخواهیم این صفحه را خزش نکنند. Robots.txt یک فایل است که به موتورهای جستجو می‌گوید کدام صفحه یا کدام بخش وب‌سایت را نیاز نیست خزش کنند. چون ما در تولید محتوا و نوشتن متن هم قرار است طبق استانداردهای موتورهای جستجو پیش برویم.

سئوی محلی یا لوکال سئو چیست و نحوه پیاده سازی آن چگونه است؟

به شما کمک میکند تا سوالاتی که مشتریان و مخاطبان دارند را شناسایی کرده و اگر قادر به پاسخ گویی هستید بهترین جواب را در اختیارشان قرار دهید. وقتی خوب کار کردی و خوب نفوذ کردی میبینی که سئو همینه، سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی. مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد.

هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این. بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و…

در مهم‌ترین منوی این بخش می‌توانید ببینید صفحات سایتتان در مورد core web vitals چه وضعیتی دارند. در این بخش می‌توانید ببینید سیگنال‌های تجربه کاربری سایتتان در چه وضعیتی هستند. در بخش دیگر منویی به نام removals وجود دارد که می‌توانید صفحاتی از سایت خودتان که در نتایج جستجو وجود دارند را حذف کنید. اولین قدم برای استفاده از سرچ کنسول؛ تأیید مالکیت سایت است.