سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-لیلی ری | سئو

در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. در این فصل به بررسی پرتکرار ترین سوالات در زمینه سئو پرداخته ایم و در عین حال از طریق پاسخ ها مروری بر فصول قبلی هم داریم. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید.

  • اگر همه مطالب و محتوای سایت شما از جای دیگری کپی شده است و به این سایت ها لینک داده اید شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج جستجو نخواهید داشت.
  • اگر شما از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدید کنندگان مورد نظر و نیاز خود را پیدا نخواهید کرد.
  • هنگام بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا اصول رتبه بندی موتورهای جستجو رعایت شود و در عین حال کاربران خود را راضی نگه دارید.

به عبارت دیگر هدف از سئو این است که کاربر جستجوکننده را به بازدیدکننده، بازدیدکننده را به کاربر دائمی و مشتری تبدیل کند. شما به عنوان متخصص سئو وظیفه دارید، بدانید که در چه زمانی، چه قوانین و اصولی را باید پیاده سازی کنید تا وب سایت شما بهینه شود. برای اینکه سایت شما در نتایج گوگل دیده شود، در ابتدا باید مطالب آن ایندکس شوند.

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

این مثال دقیقاً مانند سایتی است که در داخل بسیار بهینه شده ولی راه ارتباطی با موتور جستجو ندارد. سعوی کلاه سیاه دقیقاً یک چیزی مثل سریع ثروتمند شدن است و اغلب به دلیل ریسکی که دارد، نمیتوانم مشتری را با وعده هایی خوشحال کنم، اما در پایان نه تنها نتیجه ای نگیرم، بلکه از نظر گوگل هم جریمه شوم. برای مثال، گوگل از یک سایت خبری خوب انتظار دارد بسیار زود تر از یک سایت آموزشی، یا فروشگاهی بروز شود. هوش مسنوعی گوگل، همیشه هدفش این است که مطالبی را به ما نشان دهد که واقعاً کاربردی باشد. شما یک عبارت را در گوگل سرچ میکنید و نتایجی که از قبل ربات های گوگل خزیده اند و فهرست بندی نموده اند، به شیوه خاصی به شما نمایش داده میشوند.

بهینه سازی انواع سایت برای موتورهای جستجو تقریباً از اصول یکسانی پیروی می کند، فقط گاهی برای انواع بخصوصی از کسب و کارها تمرکز روی برخی اصول بیشتر است یا یکسری اصول و استثنائات به آن افزوده می شود. با استفاده از تعداد معینی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، به جذب مخاطب و خوانندگان بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد که می توانند در آینده به عنوان مشتریان احتمالی شما محسوب شوند. هر بار که از کلمات کلیدی خاصی برای موضوعات مرتبط استفاده می کنید، صفحه وب شما در SERP نشان داده می شود و کاربرانی که به دنبال عبارات و اصطلاحات مشابه هستند، آن را می بینند. آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی مجله خبری سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است.

انتشار لینک همکاری در فروش به عنوان یک پیشنهاد ایده جذابی بود ولی هدف شما از انتشار آن کاملا واضح و مقایسه با دوره‌های دیگران غیرحرفه‌ای بود. در ضمن بعضی از تگها نوایندکسن ، تو صفحه تگ ها رفتم و با یوست چک شون کردم ، برای ثبت تو گوگل مشکلی نداشتن. 90% یا تگ هستن که تقریبا” هر هفته با اد کردن محصول جدید آپدیت می شن یا صفحاتی که به مرور زمان با اضافه کردن محصولات خود به خود بهشون لینک داخلی میدم. ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه.

دپارتمان سئو شایگان چه خدماتی ارائه می دهد؟

در حالی که محاسبه معیار PageRank متوقف شده است، الگوریتم PageRank همچنان بخشی از رتبه بندی گوگل است. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید. بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار می گیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری می شوند. نکته آخر اینکه مطمئن شوید که مکان فیزیکی سرور تا حد امکان به مخاطبان هدف شما نزدیک است (به عنوان مثال اگر کاربران ایرانی را هدف قرار داده اید، وجود سرور در کانادا کار عاقلانه ای نیست). برای اینکه گوگل از سایت مپ شما مطلع شود، می توانید آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سایت مپ ایجاد کنید و از روی اتفاق هم وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است (که به احتمال زیاد هم همین است)، توصیه می کنیم سایت مپ را با افزونه Yoast SEO ایجاد کنید.

من مهدی محمدی هستم و از شما دعوت می‌‌کنم تا پایان آموزش رایگان و صفر تا صد سئو با من همراه باشید. اگر یک بیلبورد تبلیغاتی در اتوبانی پرترافیک در اختیار شما باشد، آیا خوشحال نمی‌شوید؟ تصور شیرینی است؛ ولی متأسفانه در… مالکان و بلاگ نویسان سایت های دیگر، مطالب خود را در بخش مقالات سایت شما قرار دهند. با تبلیغات محتوامحور آشنا شوید و تبلیغات خود را هدفمندتر انجام دهید. سایت هایی که قوی اند دارای آتوریتی بالایی هستند و گرفتن لینک از آنها به معنای معرفی شما از طرف یک فرد قابل اعتماد است.

گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری است که تقریبا میتوان گفت جایگزینی ندارد. این یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای جریمه شدن است، حداقل گوگل را در مورد ساخت لینک غیرطبیعی مشکوک می‌کند. محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود. یک لینک با کیفیت لینکی است که می تواند برای شما ترافیک نیز به ارمغان بیاورد. طبیعتا اگر بک لینک نزدیک به ابتدای صفحه باشد، احتمال کلیک بر روی آن افزایش می یابد.

به نظر من بهتره موضوعات رو دسته‌بندی کنید و از دسته‌های مهم‌تر و پرطرفدارتر که جستجوی بیشتری دارند تو لینک‌های قسمت فوتر استفاده کنید. به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از روش‌های متداول و مورد تایید گوگل هستند و از نظر تقسیم‌بندی جزو کلاه سفید حساب می‌شود. اگر شما در سئوی وبسایت همان خط و جهت گوگل را دنبال کنید پس هیچ نگرانی نباید داشته باشید چون می‌دانید مهندسان گوگل چطور فکر می‌کنند. از سیستم عامل اندروید تا سرویس ایمیل و ده‌ها سرویس دیگر مثل مرورگر کروم، گوگل آنالیتیکس و… گوگل به اقیانوسی از اطلاعات مردم و رفتار کاربران دسترسی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می‌ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است.