سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-لیلی ری | سئو

Ahrefs یکی از مهمترین ابزارهای سئوی آنلاین است و وقتی نوبت به بزرگ ترین خزنده یا کرولر وب سایت می رسد، بعد از گوگل رتبه دوم را به دست می آورد. قابلیت های ارزیابی سایت Ahrefs به قدری زیاد است که کارشناسان سئو نمی توانند به اندازه کافی از آن ها استفاده کنند. این ابزار می تواند نواقص وب سایت شما را مشخص کند و به شما بگوید که چه بخش هایی از وب سایت شما برای ارتقای رتبه در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند. با استفاده از این سایت می توانید عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، همچنین می توانید از Ahrefs برای بررسی بک لینک های رقبای خود استفاده کنید تا از این طریق برای سایت خود بک لینک های مناسب ایجاد کنید. این ابزار سئو برای تفکیک لینک های ارزشمند از لینک های قدیمی و ناکارآمد، آنالیز لینک های تخریب شده موجود در وب سایت و ارائه یک نمای کلی از صفحاتی که بیشترین بازده را دارند، نیز به کار می رود. اسمی است که به ربات های گوگل که مسئول خواندن و دریافت اطلاعات سایت شما در دیتاسنتر گوگل است نسبت میدهند.

زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، رتبه‌های صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل می‌کنند. در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود. تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروز‌رسانی می‌شود و محتوا‌های آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (پست‌های جدید اول قرار می‌گیرند). علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند.

مثلا اینکه چه تعداد بازدید کننده دارید، چطور آن‌ها به سایت شما دست یافته‌اند، چه مدت زمانی را در وبسایت شما صرف کرده‌اند و یا اینکه از کدام محدوده جغرافیایی هستند. Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است. همانطور که گفته شد، هر بازدید کننده یک IP مخصوص به خود را دارد و بوسیله آن شناسایی می‌شود. امکان تشخیص اینکه یک IP به کرالر تعلق دارد یا یک کاربر واقعی، با بکار بردن ترفند‌هایی وجود دارد.

  • بیشتر اوقات رقبا با هدف سئو منفی با ایجاد پیوندهای بی کیفیتو با تعداد زیاد سعی در تخریب سئو سایت شما را دارند.
  • تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود.
  • پیکربندی مناسب آدرس‌های سایت باعث می‌شود گوگل و کاربران؛ ساختار محتوایی سایت شما را بهتر درک کنند و در نتیجه رتبه مناسب‌تری کسب کنید.
  • در این مرحله مشخص می‌گردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود.
  • اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد.

آنها نه تنها روش‌های تماس متنوعی دارند، بلکه به سرعت با شما تماس خواهند گرفت و پیگیر شما خواهند بود. پاسخگویی یک شرکت در طول فرآیند فروش و پذیرش به شدت نشان‌ دهنده پاسخگویی آن‌ها در زمانی است که شما مشتری آن ها هستید. از افرادی که درحال کار بر روی سایت شما هستند گرفته تا کارهایی که بر روی سایت باید صورت گیرد و نوع سایت، همگی می‌تواند بر روی این هزینه تاثیر داشته باشد.

اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید. سایت وبسیما بیش از 9 سال است که فعال بوده و محتوای ارزشمندی تولید میکند. سایت های اسپم زیادی هستند که با لینک سازی بی هدف در لیست بک لینک های سایت های دیگر قرار میگیرند. علاوه بر این در دوره ای فرد یا مجموعه ای قصد داشته تا با لینک سازی مخرب سئو سایت وبسیما را تحت تاثیر قرار دهد.

از کلمات کلیدی در انکرتکست‌ها استفاده کنید.

دقیقا با همان دیدگاهی که در بخش قبلی گفته شد، گوگل علاقه دارد از سایت شما به عنوان یک وب سایت معتبر در شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مدیاها هم صحبت شود. اگر شما هم جز کسب و کارهایی هستید که میزان مجله خبری سئو فروش شما کاهش یافته و یا افزایش نمی یابد. با توجه به اینکه مخاطبان ایرانی به رتبه الکسا به عنوان یک روش اعتمادسازی نگاه میکنند، سئو باعث کاهش رتبه الکسا و افزایش اعتماد مخاطبان شما میشود.

سئو سایت باعث میشود روزانه در مقابل بازدید ده ها و صدها مخاطب علاقه مند قرار بگیرید. سئوکار ها با یادگیری نحوه استفاده از Schema سعی می کنند، آمار ورودی از گوگل و بازدید از سایت را افزایش دهند. با وجود رایج بودن این روش معایب بیشتری نسبت به سایر روش های تعیین قیمت دارد، برای مثال یکی از این معایب را می توان میزان فشار و استرسی که به متخصص سئو وارد می کند دانست.

لینک جویس چیست؟

در حالی که با سئوی ارگانیک می توانید روزی 100 ورودی بدست آورید بدون اینکه به گوگل پولی بدهید. بهینه سازی به عنوان یک تکنیک برای سئوی سایت بسیار مفید است اما گاه آنقدر در اجرای آن زیاده روی می کنیم که باعث تخریب جایگاه ما در گوگل می گردد. سئو کلاه سیاه را میتوان مجموعه ای از تکنیک ها دانست که در راستای کسب جایگاه سریع مورد استفاده قرار می گیرد اما استانداردها و الگوریتم هایی که گوگل وضع کرده است در تضادی آشکار است. حدود چهارسال بعد پارامتر کافئین به عنوان نقش اصلی در سئو معرفی شد که هدف آن افزایش سرعت بود. در سال 2000 که یاهو همچنان از الگوریتم آلتاویستا استفاده می کرد تصمیم به ترک آن گرفت و به پیروی از الگوریتم گوگل روی آورد.

در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید. به عنوان مثال، سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی سئو آن است. اما اگر شما یک بار سرعت وب سایت خودتان را بهینه کنید، نیاز به فعالیت مداوم و دوباره برای آن ندارید.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) گوگل (

بنابراین یک وب‌سایت باید حتما بخشی از هزینه‌های خود را برای تولید محتوای ارزشمند اختصاص دهد. ممکن است برای اجرای توصیه‌های سئو به پشتیبانی مداوم وب سایت نیاز داشته باشید و بسیاری از شرکت‌های سئو این مورد را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. این خدمات شامل تجزیه و تحلیل حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی، روند جستجوی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل SERP و اولویت بندی کلمات کلیدی است. همچنین می‌توانید تجزیه و تحلیل خوبی از وضعیت لینک‌های داخلی سایتتان داشته باشید و می‌توانید ببینید کدام صفحاتتان بیشترین لینک‌های داخلی را دارند. در این بخش معیارهای مهمی در مورد نحوه عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود.