سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-لیلی ری | سئو

آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌یآگاهی کاربران از برندها است. درس‌های مربوط به مجله خبری سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. درواقع SEM یک نوع پلتفورم تبلیغاتی است که با استفاده از کمپین های تبلیغاتی در انواع رسانه ها از تبلیغات گوگل و بینگ تا تبلیغات در انواع رسانه های اجتماعی دیگر است صورت میگیرد. در ابتدا درصورتی که با مفهوم سئو آشنایی ندارید شما را به مطالعه فهم کلی سئو و اهمیت آن در مقاله زیر جلب میکنیم .

با این حال بسیاری از متخصصین سئو بر این عقیده هستند که لینک های نوفالو موجب طبیعی تر به نظر رسیدن مجموعه بک لینک های یک وب سایت می گردند، از این رو بایستی جزیی از استراتژی سئو محسوب گردند. در حالت کلی پیشنهاد ما در لینک سازی اینست که بک لینک های خود را هر چه طبیعی تر ایجاد کنید، تاثیر آن بیشتر خواهد بود. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می دهد که وب سایت های در صدر نتایج جستجو حداقل از 2000 کلمه محتوا برخوردار هستند.

حتی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که صفحاتی که عملکرد بهتری داشته‌اند، رشد ترافیک را حفظ می‌کنند یا خیر. مواردی مانند پیوندهای مرده، صفحات خطا، و ساختارهای نامرتب سایت همگی بر اینکه افراد از وب سایت شما دور می شوند تأثیر گذار است. از سرفصل ها و پاراگراف های کوتاه و آسان برای خواندن استفاده کنید، زیرپوشه های خود را مرتب کنید و برای موبایل بهینه سازی کنید. همه این موارد به کاهش نرخ پرش، بهبود رتبه شما کمک می کنند. کلمه یا عبارتی که برای لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، با عنوان انکر تکست (متن لینک شده) شناخته می شود. انکر تکست ممکن است به صورت یک کلمه تنها، کلمه کلیدی همراه با متن، متن حاوی برند، آدرس سایت و عبارت هایی مانند ” اینجا کلیک کنید ” باشد.

  • سئو به شما کمک می کند تا مشتری های بیشتری از طریق گوگل جذب کنید و میزان فروش خود را افزایش دهید.
  • اگر اهل مشاهده فیلم های وسترن غربی باشید، احتمالا میدانید که همیشه کلاه مشکی رنگ روی سر نقش منفی داستان و کلاه سفید، روی سر نقش مثبت قرار دارد.
  • بنابر‌این، وبسایت شما باید ساختاری واضح و شفاف داشته باشد.
  • اما در اینستاگرام می‌توانید به صورت غیر مستقیم بک‌لینک بسازید.
  • در ادامه می‌خواهم مراحل گام به گام سئو سایت وبلاگی را توضیح دهم.

پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت.

آژانس بازاریابی نوین

این افزونه به سئوکاران کمک می کند تا بتوانند تگ های مناسبی به تنظیمات سایت خود اضافه کنند. به این ترتیب موجب بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوگر می شوند. به برچسب هایی که بر روی نوشته های خود می زنید، تگ گفته می شود. کاربران با استفاده از تگ ها می توانند راحت تر به مطالب موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. یک تگ می تواند در برگیرنده نام، ویژگی، موضوع و کاربرد محصول شما باشد.

Conversion Rate یا نرخ تبدیل چیست و چطور آن را بهبود بخشیم؟

شما هم با توجه به موضوع و بخش‌بندی‌های متن‌تان باید ساختاری متناسب را ایجاد کنید و عنوان‌های هر بخش را با تگ‌های جدا کنید. این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید! گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمی‌آورد. یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه می‌شویم مردم با عبارت‌های مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارت‌های مشابه جستجو می‌کنند.

این تغییرات در صفحه نمایش قابل رؤیت نیستند و تنها برای ربات های موتور جستجوگر گوگل کارایی خواهند داشت. ربات ها یا لینک های سایت را با دقت پیمایش می کنند و مسیر داده شده توسط لینک ها را به عنوان مسیر رفت و آمد خود انتخاب می کنند. درگذشته پیج رنک معیار گوگل برای امتیاز دادن به لینک ها بوده است، اما در حال حاضر Domain Authority و Page Authority معیار اصلی برای امتیاز دهی به لینک ها می باشند. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می توان گفت وب سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. فایل Robots.txt به موتور‌های جستجو می‌گوید که به کدام بخش‌های یک وبسایت می‌توانند بروند و به کدام بخش‌ها نمی‌توانند. به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمستر‌ها ایجاد می‌کنند تا به ربات‌های موتور‌های جستجو (اسپایدر‌ها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند.

شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد. همچنین متن جایگزین موجب نمایش بهتر وب سایت در نتایج جستجوی تصویری می گردد. آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست.

کیورد استافینگ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

تایید وب سایت هایی که خود دچار پنالتی شده اند، عواقب خوبی برای سایت شما به همراه ندارد. در صورتی که از اعتبار وب سایتی که قرار است به آن لینک دهید نامطلعید، لینک را به صورت نوفالو درج کنید. اتفاقا کار خوبیه که تا زمان آماده سازی اسکریپت اقدام به تولید محتوا در بخش وبلاگ سایت کنید. کلمه کلیدی که در تمام کپشن های تصاویر وارد می کنید تا شانس خود را برای کسب رتبه افزایش دهید. کارمندان گوگل هستند که نتایج واقعی جستجو و کیفیت صفحات رتبه بندی شده را ارزیابی می کنند. گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد.

لازمه موفقیت فرآیند تحقیق کلمات کلیدی درک کامل از کسب و کار و حوزه کاری است. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس می‌کنند. در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند. برای یلدا یه سری محصول داشتیم که براشون یه دسته بندی جدید درست کرده بودم.