سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-لیلی ری | سئو

بسته به نوع جستجوی کاربران شما می توانید سایت خود را برای یک منطقه خاص بهینه تر کنید که این کار توسط سئوی محلی انجام می شود. در خصوص سئو، باید به این نکته توجه ویژه داشت که انجام سلسله کارهایی که در قالب بهینه سازی یک سایت صورت می گیرد بسیار زمان بر است. معمولا انجام سئوی یک سایت بین یک تا چهار ماه زمان می برد و برای دیدن نتیجه شما باید چهار تا هشت ماه منتظر باشید. اگر می خواهید یک کسب و کار بر مبنای اینترنت و وب با قدرت هرچه تمام تر پیش برود پس حتما به یک سایت قوی احتیاج دارید؛ منظور از یک سایت قوی سایتی است که در نتایج جستجو در صفحه اول باشد. لینک های داخلی سایت ما را از یک صفحه به صفحه دیگر سایت ارجاع می دهند و به ما در مسیریابی سایت کمک می کنند. لینک سازی داخلی به سئو درون صفحه کمک بسیاری کرده و از عناصر اصلی می باشد.

  • مسیر جستجوی کاربر اشاره به جستجوهای یک کاربر از لحظه آشنایی با یک موضوع تا لحظه پرداخت پول برای آن موضوع دارد.
  • البته علاوه بر این، سرچ کنسول توانایی آن را دارد که رتبه صفحه سایت را در نتایج نیز تشخیص دهد.
  • در گذشته تعداد بک‌لینک خیلی مهم بود و هر وب‌سایتی ‌لینک‌های بیشتری داشت رتبه بهتری کسب می‌کرد.
  • به استفاده بیش از اندازه، از کلمات کلیدی، کیورد استافینگ می گویند.
  • فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت.
  • پیشنهاد میکنم یک مقاله یا یک راهنمای اولیه برای معرفی فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد نمایید و در همان ابتدا در اختیار کارفرما قرار دهید.

موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد. درنتیجه، موتور جستجو آن را نادیده گرفته و نتایج موجود برای “اصطلاحات رایج سئو” را فراهم می‌آورد. در ادامه این موتور جستجو، برای اینکه در هر بخش عملکرد بهتری داشته باشد، چند الگوریتم متفاوت که به عنوان بازوهای الگوریتم اصلی فعالیت میکنند را هم تولید و معرفی کرد.

صفحات 404 و لینک‌های شکسته

اما نکته قابل توجه اینجاست که سئو یک علم نامحدود است پس هرچه آن را یاد بگیرید تمام نمی شود. با داشتن مطالعه روزانه، خواندن مقالات جدید می توانید همیشه خود را در این زمینه به روز نگه دارید، که باعث می شود سایتتان نسبت به دیگر رقبا ارتقا بیشتری داشته و رشد چشمگیری را در بازدید سایت شاهد مجله خبری سئو باشید. مردم با گوشی های هوشمند خود ابتدا بیشتر، از برنامه و اپلیکیشن ها استفاده می کردند و هیچ زمینه ای از کسب و کار های آنلاین، سایت و سئو سایت نداشتند. با گذشت زمان افراد توانستند بامرورگر های اینترنتآشنا شوند و بجای مطالعه کتاب، جواب سوال های خود را با جستجو در گوگل پیدا کنند.

الگوریتم possum سال ۲۰۱۶

امتیاز پایین در این معیارها نشان دهنده این است که وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد. Core Web Vitals به مجموعه‌ای از معیارها توجه دارد که گوگل برای اندازه‌گیری دقیق‌تر UX از آن ها استفاده می‌کند. این معیارها به زمان لود، تعامل یک صفحه و ثبات بصری محتوا در هنگام لود مرتبط می‌شود. این امتیازات به صورت صفحه به صفحه در دسکتاپ و موبایل محاسبه می‌شوند. اگر وب سایت ها عملکرد خوبی داشته باشند، بازدید سایت می تواند افزایش یابد.

اشتباه رایج کارفرما در انتخاب بهترین شرکت سئو

اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بد‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئو‌ی کار‌نا‌بلد و غیر‌حرفه‌ای است. اگر به بهبود سئو‌ی سایت خود علاقه‌مندید، اما نمی‌توانید از خدمات سئو‌ی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید. بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت توسط تبلیغات معتبر موتورهای جستجو صورت می‌‌‌گیرد. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا ثابت شده است.

الگوریتم های پیچیده گوگل یک راز است، ولی متخصصان سئو یا سئو کارانسایت بر اساس تجربه، آزمون و خطا بیش از 205 فاکتور و سیگنال سئو که بر نتایج گوگل تاثیرگذار هستند را معرفی کرده اند. البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند. که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند.