سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. بله؛ شبکه های اجتماعی بر روی سئو اثر گذار هستند و محتوایی که قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد، لینک های بیشتری از این پلتفرم ها دریافت کرده و این مسئله از دید موتورهای جستجو به معنای کیفیت بالای محتواست. تکنیک های سئو کلاه سیاه روش هایی هستند که تلاش می کنند به طور مصنوعی وب سایتی را در حداقل زمان و کوشش به بالاترین جایگاه برسانند. سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. در نتیجه ترافیک بیشتر و مشتریان بیشتری برای آنها ایجاد خواهد شد.

لزوما گرفتن بک لینک و هزینه کردن برای تبلیغات و رپورتاژ منجر به کسب رتبه های بالا نخواهد شد و حتی ممکن هست به پنالتی شدن سایت نیز منجر شود. اگر شما اطمینان کامل دارید که تمام فاکتورهای سئو داخلی و فنی را به صورت صحیح و کامل اجرا کردید، نگران نباشید. صبور باشید و به گوگل فرصت بدهید تا سایت شما را کامل ارزیابی کند. بک لینک ها دیگر همچون گذشته تاثیر مثبت روی سئو سایت شما نخواهند داشت و گوگل به شدت روی این موضوع حساس هست و سایت هایی که به خرید بک لینک و لینک تبلیغاتی می پردازند را جریمه می کند. اگر وب سایت شما دارای پیشینه ای هست و قبلا یک سایت قدیمی داشتید، صحت انتقال سایت قدیم به جدید را نیز کامل بررسی بفرمایید. بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند.

  • در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.
  • خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد.
  • همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند.
  • تعداد کاراکترهای کامنت محدودیت ندارد و مهم این هست که شما پاسخ صحیح و کامل را به کاربر بدهید.

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم. در اصل این نوع سئو بسیار زمان بر است اما در مقابل ریسک کمتری داشته و نتایج به دست آمده به کمک آن، پایدارتر هستند. این یعنی ممکن است شما به کمک یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب داده و به جای محتوای مفید، با یک محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید. اما زمانی که کاربر وارد سایت شما شده و با مشاهده محتوای نامناسب سریعا از آن خارج میشود، این نشان دهنده بی کیفیت بودن وب سایت شماست.

همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند.

اگر هدفم کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدف باشد، هرگز وبلاگ‌هایی با کمتر از 2000 کلمه ایجاد نمی‌کنم. بسیاری از مردم فکر می کنند که طول محتوا یکی از فاکتورهای رتبه بندی است. یک مطالعه معروف توسط وب سایت Backlinko وجود دارد که نشان می دهد پست هایی با حدود 2000 کلمه و بیشتر، معمولا در گوگل رتبه بهتری دارند.

در فرآیند سئو، سایت شما با گوگل یکی میشود

گوگل از quality rater های خود می خواهد تا وب سایت شما را تست کنند تا متوجه شوند که به درستی کار می کند. سخت گیری هایی که در این زمینه می شود، برای وب سایت های فروشگاهی و لینک های خرید آن ها بیشتر می باشد. هر صفحه ای از سایت که برای رنک گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص با حداقل متن محتوا، منتشر شده است، صفحه درگاه یا doorway نامیده می شود؛ اغلب صفحات مربوط به لوکیشن، جزو صفحات درگاه شناخته می شوند. صفحات doorway یا همان درگاه از نظر الگوریتم رتبه بندی گوگل، اسپم شناخته می شوند. البته دقت داشته باشید که معنای صفحات doorway در طول زمان تغییر پیدا کرده است و همچنین این روند ادامه خواهد داشت. Bounce rate ،Pages per session و Avg.session duration بخش هایی از حساب کاربری گوگل آنالیتیکس هستند که داده هایی در مورد وضعیت کاربری که وارد صفحات سایتتان می شود، به شما ارائه می کند.

آموزش‌های بیشتر سئو را در دسته‌بندی سئو آکادمی نوین بخوانید.

یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است. به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمی‌آورد.

سئو یعنی رفع نیاز جستجوگر

اینکه فقط بگویید پیشرفت داشته‌ایم برای کارفرما قابل قبول نیست. در این مواقع ارائه KPI قابل سنجش می‌تواند اعتمادسازی کند تا همکاری را ادامه دهید. مثلا بعد از ۳ ماه از آغاز پروژه؛ اگر کارفرما از شما گزارش بخواهد باید اطلاعات دقیق و قابل سنجش ارائه دهید. متخصصین سئو نسل جدید کلماتی مثل خرید گلدان را به کلمه گلدان ترجیح می‌دهند چون نرخ تبدیل بالاتری دارد. مثلا اگر ما روزانه هزار ورودی برای صفحه خرید لپ تاپ داشته باشیم و ۱۰۰ نفر از این افراد به خریدار تبدیل شوند؛ نرخ تبدیل صفحه خرید لپ تاپ؛ ۱۰٪ است که عدد بسیار خوبی است.

مشکلی پیش نمیاد چون آدرس ها کاملا متفاوت است البته باید محتواهای این دو صفحه کاملا متفاوت باشه که کنیبالیزیشن نشه.. خلاصه خودتون و سایتتون رو معتاد استفاده از ابزارها نکنید. گزارش روزانه شامل آمار دقیق و قابل اتکا که شما را برای آنالیز وضعیت سایت و برنامه ریزی آینده کمک شایانی می کند. این ابزار تنها ابزاری است که تیم نیوسئو ماهی دو سه بار از آن استفاده می کند. از آگوست 2021 که گوگل تغییراتی در بررسی تگ های عنوان اعلام کرد، کمتر به این تگ ها وابستگی دارد و بیشتر به به بخش های دیگر پیج مثل تگ h1 متکی شده است.