سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

این جریان به دلیل تفاوت الگوریتم ها و روش محاسبه این ابزار ها است. این روزها شما باید معیارهای زیادی را در نظر بگیرید؛ شامل الگوریتم RankBrain گوگل و SERP که می خواهید در آن رنک بگیرید. به صورت کاملا خودکار صدها پیشنهاد را از Google autocomplete تولید می کند. زمانی که از فروشگاه اینترنتی صحبت می شود، سادگی صفحه محصولات ضروری است. باید توصیف محصول به بهترین شکل باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن خریداری شود. برای افزایش خوانایی و تاثیر بیشتر محتوا در سئو، حتما از تگ های h1 تا h6 درست و به اندازه استفاده کنید.

  • هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف دارید، باید از آن برای بهینه سازی صفحه خود در موضوع محتوای مورد نظر استفاده کنید.
  • بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است.
  • انتخاب بازه زمانی مناسب اولین کاری است که باید هنگام کار با هر ابزار تحلیلی انجام دهید.
  • اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد.
  • پیشنهاد میکنیم برای موارد جزئی از فریلنسرها یا شرکت‌های کوچک خدمات بگیرید.
  • اگر نام برند یا آدرس دامنه را در گوگل جستجو کردید و صفحه اصلی سایت در صدر نتایج جستجو دیده نشد احتمالا سایت شما توسط گوگل جریمه شده است.

صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند. زامبی پیج‌ها انگیزه و ارزشی نه برای بازدید کنندگان و نه برای موتور‌های جستجو نداشته و فقط بوجود آمده‌اند زیرا کسی زمانی قصد داشته تا روی کلمات کلیدی خاصی رتبه بگیرد. White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است.

Text to HTML Ratio چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

فاکتورهای زیادی وجود دارند که بر روی رتبه سایت تاثیر گذار هستند و سئو به معنای بهینه سازی این فاکتورها برای کسب حداکثر امتیاز ممکن است. روش های سئو کلاه سیاه در سال های دورتر مورد توجه بودند، اما گوگل با شناسایی آنها و خلق الگوریتم هایی توانسته نتایج حاصل از این گونه روش ها را از نتایج جستجو دور کند. بنابراین حتی اگر شما تکنیک کلاه سیاهی را پیدا کردید که در حال حاضر نتیجه می دهد، مطمنن باشید که در آینده بسیار نزدیک گوگل متوجه آن خواهد شد. هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید. در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد.

بک لینک

گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش می‌دهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه می‌شود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود. رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است. روبات‌های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وب‌سایت شما سر می‌زنند. Java Script یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگر کاربر اجرا شده و دستورات را بجای پردازش کردن در سرور، روی مرورگر کاربران پردازش می‌کند. Java Script برخلاف آنچه از اسمش بنظر می‌آید، هیچ ارتباطی با Java ندارد و زبانی مستقل است. از جاوا اسکریپت در کد‌نویسی امور پیشرفته‌تر مثل پرینت گرفتن زمان و تاریخ و ساخت تقویم، که با استفاده از HTML ممکن نیستند، استفاده می‌شود.

محتوای صفحه را بیان میکند.اسنیپت بسیار کوتاه است و باید به صورت بهینه نوشته شود. همواره نقش خود را در تعیین استراتژی سئو ایجاد می کند و به نظر نمیرسد که به زودی تغییری روی آن ایجاد کند. سایتهایی که در زمان کم کاربران خود را منتظر گزارش مطالب خود می گذارند .

هیچ کاربری در اینترنت به سادگی اطلاعات تماسش را به شما نمی دهد؛ مگر در ازای آن محصول یا خدمت ارزشمندی را دریافت کند. کتابهای الکترونیکی معمولا به صورت PDF تهیه و عرضه می شوند و شامل محتوای طولانی هستند. کتاب های الکترونیکی معمولا برای موضوعات خاص تولید می شوند.

در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای رنکینگ سایت‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود. هر صفحه وبی، مقدار مشخصی از کد و متن معمولی را در خود دارد.

حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید. گوگل بسیاری از پیشنهادات خود برای کلمات کلیدی را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو ارائه می دهد.