سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022-لیلی ری | سئو

Hierarchical Structure یا ساختار سلسله مراتبی برای یک وبسایت را، مثل شجره نامه خانوادگی در‌نظر بگیرید. اینگونه صفحات در ساختار خاصی جای می‌گیرند و با کمی تلاش، می‌توانید از این ساختار برای تقویت و بهبود سئو‌ی سایت خود استفاده کنید. در ساختار سلسله مراتبی، شما برای صفحات، طبقه بندی و ترتیب خاصی در‌نظر می‌گیرید.

یعنی شما نمیتوانید دقیقا از تکنیک هایی که برای مجله خبری سئو سایت فروش لباس استفاده کرده اید به همان صورت برای سئو سایت فروش لوازم صنعتی استفاده کنید زیرا مخاطبان و رقبا این سایت ها با هم فرق میکنند. از معتبرترین سایت های آموزشی سئو در دنیا می توان Searchengineland را نام برد. این وبسایت که بیشتر در بین سئوکاران مرجع آموزش تخصصی سئو نامیده می شود اینگونه سئو را معرفی می کند.

  • بنابراین نوشتن تمام کلماتی که کاربران ممکن است کالا و خدمات شما را با آن جستجو کنند ارزش زیادی دارد.
  • بنابراین گوگل ارتباط محتوای شما و محبوبیت آن را بهتر درک می‌کند و منجر به رتبه بالاتر می شود.
  • تغییراتی همچون تغییر فونت، سایز و رنگ عناصر (مثل متن‌ها و لینک‌ها).
  • بیایید ببینیم چگونه از لینک‌های محتوایی به بهترین شکل استفاده کنیم.
  • این تکنیک ها بر خلاف قوانین تایید شده است و می تواند منجر به پنالتی سایت شود.

سئوی داخلی یا un page seo به مواردی گفته میشود که کاملاً در داخل سایت انجام میشود و دقیقاً به خود شما بستگی دارد. سئوی کلاه خاکستری دقیقاً میان سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید است. به بیان بهتر در سئوی کلاه سیاه، با فریب دادن گوگل، طوری وانمود میکنیم که ما بهترین نتیجه برای نشان داده شدن به افراد هستیم.

SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

گوگل همیشه بر روی کیفیت محتوا و رضایت کاربران تاکید داشته است. کاربران دوست دارند بخوانند، گوش دهند، تماشا کنند و اگر دوست داشتند با دیگران به اشتراک بگذارند. مطالعه این بخش به شما کمک میکند مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو را شناسایی کنید. بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو می‌شه بهش رسید. سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک. از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هرنوع محصول و خدماتی میتواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو مینامند.

۲. سایت بزرگی دارید و مدام آپدیت می‌شود

امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود. چند ماه پیش میلیون‌ها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است.

کدهای قالب در تمام سایت تکرار می‌شوند و اگر مبتنی بر سئو نباشند با مشکل مواجه می‌شوید. فقط کافی است به شرکت هاستینگ خود تیکت بزنید و درخواست کنید https را برای شما فعال کنند. سایت‌های ایرانی نیز نسخه حرفه‌ای افزونه یواست را می‌فروشند.

اگر RSS با کیفیت بالا تولید کنید ، خزنده‌های گوگل به راحتی مطالب جدید شما را شناسایی و دسته بندی می‌کنند و می‌توانید از آنها به عنوان یک مزیت از فرصت‌هایی برای لینک‌سازی و تعامل استفاده کنید. با این کار تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کرده که می تواند منجر به فروش بیشتر شود. در عین حال، بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند تا معنای پشت سؤالات را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به آن سؤالات ارائه دهد. RankBrain مسئول سفارشی کردن نتایج جستجوی گوگل کاربران است. اساسا گوگل فراتر از جستجوی برای پرس و جو افراد پیش می رود و عوامل دیگری مثل مترادف ها، کلمات ضمنی و تاریخچه جستجوی شخصی را در نظر می گیرد.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند. البته ترفندها و روش‌های مختلفی برای بهبود وضعیت SEO سایت‌ها وجود دارد. اما حدس می‌زنم به زودی در این بخش تغییرات بزرگی را شاهد باشیم. خود SEO تبدیل به فاکتوری جانبی‌تر شده و فراتر از آن شاهد اهمیت روزافزون Human Eye Optimization‌ یا HEO خواهیم بود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.

اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می کنند ( متوسط ​​حجم جستجوی ماهانه). اول اینکه، گوگل واقعاً می‌داند که کاربران چه نوع محتوایی را می‌خواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در هنگام یافتن کلمات کلیدی مرتکب می شوند این است که فقط به اعدادی که در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می بینند توجه می کنند. شما یک نمای کلی عالی از کلمات کلیدی “سخت” و بازیکنان “بزرگ” در کسب و کارتان دریافت خواهید کرد. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در کسب رتبه در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه این عدد بزرگتر باشد، کسب رتبه یک گوگل برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است.