سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-لیلی ری | سئو

سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند. از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است. وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد. اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن می‌کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مخاطبان هدف شما اغلب بر‌اساس عوامل و فاکتور‌هایی همچون جنسیت، سن، شغل، درآمد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی می‌شوند.

به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم. استفاده از تاکتیک‌های سئو باعث دیده شدن بیشتر محصولات و خدمات سایت شده و اهمیت و قابل اعتماد بودن آنچه به مشتریان افزایش یافته و خرید آن محصولات و خدمات به تناسب افزایش می یابد. سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است.

  • گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند.
  • پس در این حالت باید دائما در سطح وب، به سایت شما لینک هایی داده شده و از شما به عنوان یک وب سایت خوب صحبت شود.
  • قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • اکثر کسب و کارهای آنلاین به دنبال نتایجی هستند که اثربخشی طولانی تری داشته باشد و تأثیر آن قابل مشاهده باشد و معمولاً علاقه مند هستند که سایت آن ها، در رتبه نخست اولین صفحه سرچ موتورهای جستجو ظاهر شود.
  • الگوریتم های جستجوی گوگل قبل از ارائه نتیجه به کاربر عوامل زیادی را در نظر می گیرند.

در نظر بگیرید که اگر این سایت بر روی محتوای خود نیز سرمایه گذاری مناسبی کرده بود شاید در حال حاضر نتایج به مراتب بهتری کسب میکرد. تغییر قالب سایت یک اتفاق رایج در سطح اینترنت است و لزوما موجب از دست رفتن جایگاه یا لطمه به سئو سایت شما نمیشود. اگر قالب جدید شما از نظر کدنویسی، سرعت و نمایش در موبایل بهتر از نسخه قبلی باشد میتواند به بهبود رتبه و سئو شما نیز کمک کند. یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

همچنین اطلاعات ارزشمندی درباره ارزش رتبه بندی بک لینک های ایجاد شده در سایت ها به کاربران می دهد. ضمن اینکه به شما کمک می کند تا بک لینک های مفید و با ارزش را از بک لینک های کهنه و قدیمی جداسازی کنید. سئو داخلی تمامی فعالیت های بهینه سازی داخل وب سایت و اقدامات مربوط به کد نویسی داخلی سایت که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می شود را سئو داخلی می گویند.

موتور جستجو چیست؟

در این مقاله اصول مجله خبری سئو داخلی و سئو خارجی را بررسی خواهیم کرد. سئو کلاه سیاه در حقیقت به روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که می‌توانید بر اساس آن‌ها رتبه سایت خود را… کاربران چطور شما را پیدا می‌کنند؟ هر کاربر با جستجوی کلمات و عباراتی که به دنبالش است، با شما آشنا می‌شود. در این جلسه با این عبارات مورد جستجوی کاربر که به آنها کلمه کلیدی گفته می‌شود، آشنا خواهید شد.

تاریخچه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

سئوی محلی یا لوکال نوعی سئو است که فقط برای مشاغل محلی مناسب است. به عبارت دیگر، اگر شما یک وب سایت دارید و هدف، جلب بازدیدکنندگان محلی از فروشگاه آنلاین شما است، باید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید. در لینک سازی تنها از کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست استفاده نکنید و از کلمات مترادف، استفاده از کلمه کلیدی و برند در کنار همدیگر و یا آدرس لینک به عنوان Anchor text استفاده نمایید.

Text to HTML Ratio چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

اگر یک صفحه وب، صفحات دیگری را که از نظر موضوعی مرتبط بوده پوشش دهد، صفحه والد محسوب می‌شود. همچنین، زیر صفحات آن، صفحات فرزند به حساب می‌آیند و نمی‌توانند بدون صفحه والد وجود داشته باشند. صفحات فرزند، معمولا صریح‌تر و با جزئیات بیشتری ایجاد می‌شوند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید از صفحه والد برای پرداختن به یک مبحث گسترده و کلی (مثل همین صفحه) استفاده کنید و هر بخش آن را تک به تک با جزئیات بیشتری در قالب صفحات فرزند شرح دهید. بازاریابی سنتی با گذشت هر دقیقه بیشتر و بیشتر تاثیر خود را از دست می‌دهد.