سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو-لیلی ری | سئو

و احتمال وقوع فاجعه کمتری وجود دارد (مانند مسدود کردن کل سایت شما). همچنین، اگر تعداد زیادی صفحه دارید که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید، گاهی اوقات به‌جای افزودن دستی یک برچسب noindex به هر صفحه، مسدود کردن کل بخش آن سایت با robots.txt آسان‌تر می باشد. در این قسمت پاسخ تعدادی از سوالات متداول در مورد اهمیت robots.txt و نحوه ایجاد آن ارائه شده است. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. طبق این تصویر، گوگل هیچ اخطار و اروری برای این فایل ثبت نکرده. این به معنای پنهان کردن صفحه farin.academy/seo از دید ربات هاست.

فعال کردن گزینه Enable Custom Robotsافزونه All in One SEO فایل robots.txt موجود در سایت شما را در بخش Robots.txt Preview در پایین صفحه نشان می‌دهد. در این قسمت قوانین پیش‌فرض مجله خبری سئو که توسط وردپرس اضافه شده است را نشان می‌دهد. دستور Allow به شما امکان می‌دهد تا به ربات گوگل بگویید که اجازه مشاهده یک فایل، در فولدری که Disallowed شده را دارد.

  • مثلاً می‌توانید بررسی کنید آیا ربات مخصوص تصاویر گوگل به یک صفحه خاص دسترسی دارد یا نه.
  • اگر در وب سایت شما هیچ بخشی برای پنهان کردن در نتایج جستجو وجود ندارد، شاید بهتر باشد که فایل robots.txt را به کل نادیده بگیرید.
  • در این مقاله از سایت سئواستاد به طور مفصل در مورد نحوه تنظیم اصولی فایل Robots.txt بر اساس سئو صحبت می کنیم.
  • هر زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی باید فایل Robots.txt اختصاصی و جداگانه داشته باشند.
  • ۳.در صورتی که در دایرکتوری سایت هیچ فایل robots.txt موجود نباشد آن ها به طور آزادانه صفحات سایت را می خزند.

مختصر بخواهیم بگوییم، این فایل به خزنده ها می گوید که چه قسمت هایی را اجازه دارند دنبال کنند و چه قسمت هایی را مجاز نیستند و اجازه ندارند که دنبال کنند. البته که این دستورالعمل ها می تواند بسیار بیشتر از این حرف ها باشد اما نباید جزء به جزء دستور در آن وارد کنیم. قالب وردپرس Enfold نیز از قالب‌های معروف و حرفه‌ای وردپرس است که امکانات فوق‌العاده‌ای نیز دارد. (۱) تو فایل robot.txt آدرس های فارسی رو چجوری disallow کنیم چون من هرجوری مینویسم و از وبمستر تست میگیرم Allow هست. یه سوالی برای من ایجاد شد و اونم اینه که خب بنده میخوام وبمو ایندکس کنم نه کلیه فایل هام رو داخل هاست . پس بنده باید داخل فایل منیجر هاستم دنبال آدرس وبم باشم و فایل رو داخل اون پوشه آپلود کنم ولی به گفته ی شما باید این فایل تکست داخل روت هاست آپلود شه.

برخی از سئوکاران در قدیم معتقد بودند اگر صفحاتی مثل تگ ها، دسته بندی ها، و… ایندکس نشوند، صفحات سایت زودتر در دسترس خزنده های گوگل قرار می گیرند و رتبه بالاتری به دست می آورید. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که فایل Robots.txt چیست؟ همچنین نحوه بهینه سازی فایل robots.txt برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. ساخت فایل Robots.txt بسیار راحت است که تنظیمات آن باید فقط یکبار انجام شود و سپس می تواند بسته به نیاز خود آن را تغییر دهید. در صورتی که پیکربندی این فایل به درستی و بدون اشتباه انجام شود تاثیر بسیار خوبی روی عملیات ایندکس سایت خواهد داشت. هنگامی که به صورت بهینه ربات های موتورهای جستجو بودجه خزش را در سایت مصرف کنند در این صورت تغییرات محتوایی سایت توسط گوگل سریع تر دیده می شود.

فایل robots.txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت

وردپرس به صورت اتوماتیک این کار را از طریق تگ‌های متا انجام می‌دهد. می‌باشند که در ادامه به صورت جداگانه هریک از این موارد را با جزئیات آن‌ها شرح می‌دهیم. در این ویدئو 6 روش کاربردی و تجربی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون داشتن محصول و بدون داشتن انبار را توضیح داده‌ام. گوگل بودجه خزیدن را به وضوح تعریف نمی کند، اما آنها می گویند هدف این است که اولویت بندی شود که چه چیزی باید خزیده شود، چه زمانی باید خزیده شود و چقدر دقیق خزیده شود.

فایل Robot.txt چیست؟

این فایل را فقط یکبار باید آماده کنید و دیگر کاری با آن نخواهید داشت مگر این که تغییرات مهمی در ساختار سایت ایجاد کنید. کافی است به انتهای آدرس هر سایتی robots.txt/ اضافه کنید و آن را باز کنید. دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی. خب، بیایید به موضوع اصلی خودمان یعنی فایل robots.txt برگردیم. البته ربات‌های دیگری متعلق به سرویس ‌دهنده‌های مختلف اینترنتی هستند.

پس نیازه شما هم درمورد منطق موتور های جست وجو هوشیاری لازم رو به خرج بدین و کارکرد کل سیستم رو ببینید. محصولی که خریداری میکنید؛ بصورت یک پکیج بوده و فایلها و ربات های متعددی در آن قرار دارد. علاوه بر بحث قیمت که من مطمئنم ربات سئوی ما در این رقابت پیروز هست، ربات ما دو مزیت عمده هم داره که خیلی سخت بتونید تو سایر روشهایی که گفتیم این مزیت رو پیدا بکنید.

این موضع بیشتر در مورد پایشگرهای غیر موجه مانند ربات های یابنده ایمیل ها برقرار است. موتورهای جستجو برای پایش وب سایت ها لینک ها را دنبال کرده و از یک سایت به سایتی دیگر می روند. دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل کند. اما اگر می‌خواهید تنها به یک ربات خاص مانند ربات گوگل دستور خاصی را بدهید، دستور شما باید به شکل زیر نوشته شود. این کد به این معنی است که “اجرای دستورات فایل، تنها برای ربات گوگل الزامی است. و شما می‌توانید برای ویرایش و ایجاد آن از یک FTP یا با فایل منیجر کنترل‌پنل هاست خود اقدام کنید.

شرکت‌های مختلف با اهداف متفاوتی اقدام به ساخت و استفاده از این ربات‌ها می‌کنند. در مبحث شبکه، پروتکل قالبی برای ارائه دستورالعمل‌ها یا دستورات است. این پروتکلی است که به ربات‌ها می‌گوید از بررسی کدام صفحات وب و منابع آن اجتناب کنند.