سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب-لیلی ری | سئو

سئو محتوا به تنهایی کافی نیست و باید موارد و نکات مهمی در قبل و حین نگارش رعایت شود. همچنین در زمان درج محتوا هم باید یک سری اقدامات خاص صورت گیرد تا نتیجه بهتر و درست‌تری به دست بیاید. در ادامه، مهم‌ترین مواردی که لازم است برای سئو محتوا رعایت کنید را بررسی می‌کنیم. سعی کنید که دو یا سه تا از کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات متا استفاده کنید. به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد.

  • طبق این گزارش که در وبلاگ Moz منتشر شده است، نرخ کلیک ارگانیک یک سیگنال رتبه بندی گوگل است.
  • گرچه این امر تا حدودی صحیح است اما باید بخش زیادی از زمان و انرژی خود را نیز صرف محتوای موجود خود کنید.
  • برای صرفه جویی در هزینه های آف پیج سئو حتما باید روی سئوی محتوا سرمایه گذاری کرد.
  • فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزه‌ی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید.

به همين دليل، قرار است امروز به شما چگونگى نوشتن محتوای مناسب برای سئو را آموزش دهیم. بنابراین فقط به فکر تولید محتواهای کوتاه با هدف گرفتن رتبه و کلیک نباشید ، چرا که این محتواهای کوتاه، عاری از هرگونه اطلاعات مفید و کارامد برای کاربران هستند. سایت هایی که محتوای کوتاه و بی ارزش تولید می کنند، احتمال دارد که مجله خبری سئو شامل پنالتی گوگلشوند؛ هم چنین ممکن است این سایت هابانس ریتبالا و نرخ تبدیل پایین تری داشته باشند. به یاد داشته باشید که منظور از تولید محتواى مناسب برای سئو، فقط نوشتن متون بالای ٢٠٠٠ كلمه نيست. محتوای طولانی خیلی خوب است اما نه اینکه یک محتوا صرفاً طولانی باشد، ولی هیچ اطلاعات خاصی را به کاربر منتقل نکند.

از انواع منابع داده برای ایجاد اینفوگرافیک استفاده کنید

آشنایی به زبان انگلیسی و موتورهای جستجوگر باعث می شود تا بتوانید مطالب اصلی را از سایت های معتبر پیدا کرده و مقاله خاص و منحصر به فرد ارائه دهید. بنابراین، محتوای با رتبه برتر خود را بررسی کنید تا ببینید چه مقالاتی بیشترین بازدید را دارند و تأثیر طول محتوا را تجزیه و تحلیل کنید. برچسب‌های موضوعی می‌توانند در سازماندهی محتوای وبلاگ کمک کننده باشند اما اگر بیش از حد از آن‌ها استفاده کنید ممکن است اثر منفی داشته باشند. اگر برچسب‌های مشابه زیادی داشته باشید ممکن است موتورهای جستجو شما را به عنوان وبسایتی با محتوای دوگانه مشخص کنند. حتماً کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول عنوان جای دهید چون گوگل دقیقاً از همینجا به بعد عنوان مطلب را بریده و در صفحه نتایج جستجو قرار نمی‌دهد. امروزه هرچیزی که داخل وب قابل مشاهده هستند دارای محتوا میباشد که میتواند یک سایت یا شبکه اجتماعی باشد که اهمیت بسیاری در حوزه سئو دارد .

محتوا چیست؟

توضیحات متا فاکتور مهمی است که در طی چند سال اخیر اهمیت بیشتری برای گوگل و کاربران پیدا کرده است. این توضیحات می‌تواند کاربر را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را به کلیک بر روی لینک ترغیب کند. از این جهت، توضیحات متا می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. تولید محتواهای سئو شده در فارس محتوا، کاملاً اختصاصی بوده و بر اساس نیاز و حوزه ی کسب و کار شما تولید می‌شود، پس دیگر نگران محتوای تکراری نباشید. به همین منظور برای اینکه بتوانید رتبه‌های خود را بهبود دهید، به سایت‌های معتبر برای لینک دادن به سایتتان نیاز دارید. تنها راه برای انجام این کار این است که مطالبی ارزشمند و منحصر به فرد تولید کنید.

یکی از روش های بهینه سازی محتوای بلند، به کار بردن جدول عناوین محتوا در بالای پست است تا کاربران بتوانند به سادگی به بخش های مختلف آن هدایت شوند. همچنین با اینکار این شانس را به دست می آورید که گوگل عناوین بخش های مختلف محتوای بلندتان را به صورت سایت لینک در نتایج جستجو نمایش دهد. بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد. جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است. در صورتی که محتوای سایت مرتبط با عنوان آن نباشد و یا در صورت مرتبط بودن بسیار سطحی و به درد نخور باشد، موتور های جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند.

بعد از اینکه محتوای شما نوشته شد، به یک تیم حرفه‌ای و کارکشته سئو تحویل داده می‌شود تا تمامی دانش خود را روی محتوای شما پیاده سازی کنند. در دکتر مهندس، متخصصان مسلط به آخرین الگوریتم های گوگل و علی الخصوص تولیدکنندگان حرفه ای محتوا حضور دارند. شما می توانید از تماس با ما ، با ما تماس بگیرید و راجع به کلمات هدف خود مشاوره بگیرید. بعد از استفاده از عکس و ویدیو، میزان ماندگاری کاربران به شدت دچار افزایش خواهد شد؛ کافیست امتحان نمایید. روش سوم برای پیدا کردن بهترین کلمات (از لحاظ تعداد سرچ و رقابت آن) استفاده از ابزارها است.

بعلاوه اینکه بروزرسانی و تغییر برخی از موفق‌ترین محتواهای شما طول آن‌ها را بیشتر می‌کند و می‌توانند طی مدت زمان بیشتری، بهترین نتایج را کسب کنند (مخصوصاً اگر محتوایی همیشگی باشند). از نظر فنی متن آلت یک مشخصه است که می‌توان آن را در HTML به برچسب تصویر اضافه نمود. از گزینه های قالب بندی مختلف مانند اضافه کردن لیست، برجسته کردن متن و تغییر فونت استفاده کنید. این کار خوانایی محتوا را برای کاربران تلفن همراه آسان تر می کند.

اما در نهایت، می‌توانید انتظار داشته باشید که آنها نتیجه بدهند؛ اگر این کار را درست انجام دهید. ترجیحا یک بار در ابتدای برای عنوان اصلی از تگ H1 استفاده کنید. یا متن های عمومی مانند “لپ تاپ های ارزان دارای رتبه برتر” یا “اینجا کلیک کنید” خودداری کنید. بناربراین پست ها را از طریق هر کانال و مخاطبی که دارید تبلیغ کنید – هرچند اندک.

هدف بازاریابی محتوا جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سمت اقدام مطلوب ( خرید، سفارش، تماس تلفنی و … ) است. تکنیک‌های رایج سئو برای بهینه‌سازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینک‌های داخلی و خارجی در متن، تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا، انتخاب صحیح هدینگ‌ها و ساختن بک‌لینک است. برای اینکه شما به گوگل بفهمانید که کلمه ی کلیدی مورد نظر شما چیست حتما باید در عنوان و تگ H2 و همچنینی در محتوای مقاله از کلمه کلیدی مورد نظر و همچنین از کلمه مترادف استفاده نمایید. این موارد اگرچه جزو استانداردهای تعیین شده توسط موتورهای جستجو نیست، اما توجه به آن باعث می‌شود که رعایت اصول سئو راحت‌تر و طبیعی‌تر جلو نماید. در درج محتوا توجه به استانداردهای تجربه کاربری مانند فونت، زیبایی ظاهری محتوا و استفاده از تصاویر مرتبط اهمیت دارد.