ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل کاربر مجازی-لیلی ری | سئو

همچنین با دستورهای Allow و DisAllow می‌توان مشخص کرد که همه‌ی ربات‌ها یا فقط ربات‌های خاصی، به بخش‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشند یا دسترسی نداشته باشند. فایل ربات robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجوی شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از فایل ربات پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند.

  • فولدرهای حاوی فایل های CSS و جاوا اسکریپت مورد نیاز در وب سایت را بلاک نکنید.
  • این بسیار مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شده باشد.
  • نرم افزارتلگرامو روی سیستم تست کردم واقعاقوی وراحت بود.خواستم تشکر کنم وهم بگم اگرممکنه راهنمایی کنیدروی سیستم رجیسترکنم..
  • مجددا باید تکرار کنیم که استفاده از این دستور صرفا صفحات را از دسترسی ربات‌ها مخفی می‌کند و ممکن است کاربر با کلیک روی لینک این صفحات امکان بازدید صفحه را داشته باشد و یا حتی این صفحات در نتایج جستجو فهرست شوند.
  • همانطور که گفتیم، هاست و منابع سرور سایت ما برای پاسخ دادن به درخواست‌های ربات‌ها دقیقا همانند پاسخگویی به درخواست‌های کاربران واقعی مشغول می‌شود.

اما چند نکته راجع به وردپرس در این زمینه وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. نهایی را بزنید تا به گوگل اطلاع دهید که فایل مورد نظر بروزرسانی شده است. سپس باید آن را توسط یک ویرایشگر متنی آنلاین اجرا کرده و آن را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید این فایل را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود ویرایش کنید و در نهایت فایل ذخیره شده را با فایل قبلی جایگزین کنید.

چگونه فایل robots.txt را آپلود کنیم؟

ما مطمئنیمربات ارتقاء سئوما از نظر قیمتی کاملا رقابتیه و از خیلی روش های دیگه ارزون تره. در تصویر بالا گوگل اعلام می کند که چنین صفحه ای وجود دارد، اما اطلاعات آن از دید گوگل قابل مشاهده نیست، چرا که جلوی دسترسی به آن گرفته شده است. برای جلوگیری از چنین مشکلی ابتدا بایست صفحات مورد نظر را با استفاده از متا robots نوایندکس نمود و پس از خارج شدن آن صفحات از ایندکس گوگل، اقدام به بلاک نمودن آدرس ها کرد. در روش اول می‌بایست فایل HTML را دانلود کرده و در پوشه Public_html هاست خود آپلود کنید. پس از وارد شدن به ابزار سرچ کنسول صفحه اصلی آن مانند تصویر زیر نمایان خواهد شد.

و دیگر فایل‌های مشابه را بلاک کنید، ممکن است سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشود و این مسئله نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا شده و در ایندکس شدن دیگر صفحات سایت شما تأثیر منفی بگذارد. همانطور که پیداست، باید مثل نمونه بالا، آدرس دقیق نقشه سایت خود را به صورت صحیح در این لاین وارد کنید. شناخته می‌شوند را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را مخفی کنید تا کاربران به نوعی مجبور به کلیک روی آن‌ها شوند. دو دستور User-agent و Disallow برای پیکربندی و تنظیم فایل robots.txt وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

پروتکل سایت مپ چیست؟ چرا در robots.txt گنجانده شده است؟

نرخ پرش به چه معناست و چه راهکارهایی برای کاهش آن وجود دارد؟ تصور کنید که در فصل زمستان به لباس گرم احتیاج دارید. وارد مغازه‌ای می‌شوید، به لباس‌ها نگاهی می‌اندازید و به‌سرعت از مغازه خارج… صفر تا صد فروشنده شدن در باسلام دنیایی عجیب و بزرگ اینترنت تغییرات زیادی را در زندگی ما انسان‌‌ها به وجود آورد که حتی تصورش تا همین چند سال پیش برای ما غیرممکن بود. مجله خبری سئو «اگر به فروش نمی‌رود، به‌اندازه کافی خلاق نیست»؛ این جمله طلایی را دیوید آگیلوی، پدر علم تبلیغات دنیا بیان کرده است. تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید … با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه. با اینحال در سیستم مدیریت محتوا وردپرس به لطف پلاگین‌های مختلف که برای آن طراحی شده است، کار حتی از این هم راحت‌تر است. علاوه بر این‌ها، حجم زیادی از ترافیک و منابع هاست و سرور ما هم صرف پاسخگویی به ربات‌ها می‌شود که بسیاری از این درخواست‌ها بدون سود و تنها مضر هستند و الکی منابع سایت ما را هدر می‌دهند. برای درک بهتر نقش فایل ربات در سایت، علائم راهنمایی و رانندگی را در ذهنتان تجسم کنید. طبق آموزش ها با استفاده از نرم افزار FTP به وردپرس متصل شوید.

این ربات‌ها صفحات وب را «خزش» می‌کنند و محتوای آن را فهرست‌بندی می‌کنند تا در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند. قبل از اینکه ربات‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحات وب را کراول کنند ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می‌کنند و اگر این فایل موجود باشد مطابق با اطلاعات مندرج در آن اقدام به ایندکس کردن صفحات می‌کنند. مدیریت منابع مصرفی سرور توسط ربات‌ها امری مهم است زیرا به جز ربات‌های موتورهای جستجو، ربات‌های بد دیگری وجود دارند که به دستورات موجود در فایل robots.txt توجه نمی‌کنند. استفاده از شبکه توزیع محتوا CDN یک راه مقابله با ربات‌های بد و مدیریت مصرف منابع سرور است.

اما نباید فراموش کنید که اگرچه می‌توان سایت مپ در داخل فایل ربات سایت به ربات‌های موتور جستجو گوگل معرفی کرد اما این روش بهترین روش معرفی سایت مپ به ربات‌های گوگل نیست. در این حالت، برای جلوگیری از نمایش صفحاتی که علاقه‌ای به نمایش آن‌ها در نتایج گوگل نداریم از فایل robots.txt کمک می‌گیریم و آدرس این گونه صفحات را از دسترس خزنده‌های گوگل خارج می‌کنیم. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما به ربات های موتور جستجو، اعلام کرده ایم که می تواند فایل های موجود در پوشه آپلود را می تواند ایندکس کند. همچنین جلو موتور جستجو، را برای ایندکس کردن افزونه ها و فولدر ادمین وردپرس گرفته ایم(با عبارت Disallow).

حال فرض کنید روزانه بیش از صدها ربات یک سایت را بررسی کنند؛ این اتفاق سبب کند شدن سرعت لود سایت خواهد شد. چرا که تمام بخش های سایت و هاست، تحت تاثیر هزارن ربات قرار گرفته است. اما اگر با صفحه ای شامل کدهای User-agent و … روبرو شدید، باید برای مدیریت فایل به کنترل پنل هاست سایتتان مراجعه کنید.

در غیر این صورت به پوشه public_html در هاست خود بروید و یک فایل متنی با نام robots.txt و محتوای آن را مطابق با نیازهای خود اصلاح کنید. یکی از ابزارهای مختلف که به شما در بررسی صحت فایل robots.txt کمک می‌کند استفاده از ابزار تست robots.txt گوگل است. در صورتی که قصد این را دارید که بصورت قابل اطمینان یک صفحه را از نتایج جستجو حذف کنید بایستی از تگ noindex در صفحه مورد نظر استفاده کنید. برای مشاهده این تگ بایستی اجازه بررسی صفحه و مشاهده این تگ را به موتور جستجو بدهید پس بهتر است صفحه را در robots.txt بلاک نکنید. اما ربات موتور جستجو با مشاهده یک صفحه جدید در یک سایت یا یک سایت کاملا جدید که پیش از این مشاهده نکرده است، فایل Robots.txt را بررسی می‌کند تا از وضعیت مجوز برای بررسی و فهرست کردن صفحه یا سایت جدید را اطلاع یابد.