راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو-لیلی ری | سئو

با پیشرفت دنیای وب، گوگل و سئو و بهینه سازی وب سایت ها نیز پیشرفت می ­کند. اگر بیش از 1000 URL در فایل وجود دارد، همانند مورد قبل سایت مپ خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کرده و از فایل فهرست نقشه برای مدیریت آن‌ها استفاده کنید. اگر فایل شما فقط URL شامل‌های صفحه وب است، می‌توانید یک فایل متنی ساده که حاوی یک URL در هر خط است را به عنوان نقشه سایت خود به گوگل معرفی کنید. در واقع همه فرمت‌ها یک نقشه سایت را به 50 مگابایت (غیر فشرده) و URL محدود می‌کنند.

موتورهای جستجو مانند گوگل این فایل را می‌خوانند تا سایت شما را با کارایی بیشتری بخزند. بنابراین کاری که یک ربات خزنده انجام می‌دهد این است که دائما به دنبال لینک‌های داخلی و درک ساختار مجله خبری سئو سایت و جایگاه هر لینک در وب سایت باشد. گاهی یافتن برخی لینک‌ها به دلیل عدم لینک سازی مناسب و یا به دلایلی دیگر، برای ربات جستجوگر سخت باشد و یا حتی نتواند برخی لینک‌های مهم را پیدا کند.

  • نقشه سایت بسیار مهم است زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا اطلاعات دقیقی در مورد وب سایت شما به دست آورند.
  • برای افزودن این دستور به فایل robots.txt می‌توانیم دستور زیر را در این فایل قرار دهیم.
  • وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید یا آپدیت شده را به سرعت شناسایی کنند.
  • اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می‌کنید‌، می‌بینید که فقط ۲۰۰۰ صفحه ایندکس شده دارید.
  • این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند.
  • نام و آدرس کامل نقشه سایت خود را در فایل robots.txt مشخص کنید.

بله شما می تونید سایت مپ رو از طریق فایل robots.txt هم به گوگل معرفی کنید. فقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین. هر زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر کنید، پینگ به موتورهای جستجو ارسال می شود تا موتورهای جستجو از تغییرات در نقشه سایت مطلع شوند. قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید. البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید.

آیا ایجاد نقشه سایت نیاز به برنامه نویسی دارد؟

ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. هدف استک لرن ایجاد یک بستر خدماتی و آموزشی آنلاین برای برنامه نویسان است. ما در این مجموعه به شما کمک خواهیم کرد که سریعتر به اهداف خود برسید. پس از یافتن افزونه، بر روی نصب کلیک کنید و منتظر باشید تا پلاگین نصب شود. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست. برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است. همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند.

دائما محتواهای خود را به روز رسانی میکنید و میخواهید هر بار سریعا گوگل از این بروز رسانی ها مطلع شود. فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم.

انواع نقشه سایت (سایت مپ)

ولی ساخت سایت مپ تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد، همچنین در بعضی موارد استفاده از نقشه سایت ضروری است. به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد و تعداد کمی بک لینک داشته باشد، گوگل به کمک سایت مپ می تواند صفحات شما را پیدا و آن ها را کراول کند. ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. در قسمت مربوطه آدرس فایل نقشه سایت خود را وارد کنید، سپس روی دکمه submit کلیک کنید. با این روش نقشه سایت شما در سرچ کنسول گوگل ثبت می‌شود؛ در نتیجه از طریق گوگل قابل بررسی خواهد بود.

نسخه‌های کانونی URL ها را در نقشه سایت مشخص کنید.

اگر شما سایتی یک صفحه ای دارید یا بروز رسانی های زیادی روی آن انجام نمی دهید، نیازی به سایت مپ ندارید. دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد. اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید.

این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند. همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند.