راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

همچنین می‌توانید کدهای فایل سایت مپ سایت‌ها را با تایپ عبارت /sitemap.xml/ در انتهای URL آن مشاهده کنید. در کدنویسی به صورت دستی، احتمال خطا وجود دارد و برای آنکه سایت مپ شما وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد لازم است کلیه این خطاها را برطرف کنید. خوشبختانه به کمک ابزارهای مختلف مانند نرم‌افزارهای آنلاینی که در ادامه بیان خواهیم کرد، می‌توان وضعیت کدهای سایت مپ و عملکرد درست آنها را ارزیابی کنید.

  • نقشه سایت بررسی و فهرست شدن صفحات سایت شما را برای گوگل تسهیل می‌کند.
  • با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند.
  • انستیتو سئوف با حضور جمعی از متخصصان برنامه نویسی وب و سئو با هدف ارتقاء و بهبود کسب و کارهای آنلاین بنیان نهاده شده است.
  • موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند.
  • اگر دارای یک سایت خبری هستید، می توانید این موضوع را در معرفی نقشه سایت به گوگل تبیین کنید.
  • به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند.

سئو محصول چیست و چگونه سئو محصولات سایت را انجام دهیم؟ راهنمای قدم به قدم سئو محصولات سایت را در وب 24 بخوانید. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. مهم است که Sitemap و Robots.txt شما با هم کار کنند و همکاری داشته باشند. فایل sitemap نباید بیشتر از ۵۰ هزار URL داشته باشد و حجم آن بیشتر از ۵۰ مگابایت نباشد. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم. از این فرم می‌توانید برای ورود و یا ثبت نام در مجله کاپریلا استفاده کنید.

نظر در “نقشه سایت چیست؟”

پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید. اگر از ابزارهای درست کردن فایل نقشه سایت استفاده کنید، یک گزینه یا تیکی برای ساخت نقشه سایت مخصوص موبایل داره که اون رو بزنی بقیه کارها خودکار انجام میشه. اگر سایت شما با تعداد بالای صفحات فاقد سایت مپ باشد، ممکن است برخی صفحات از دست خزنده‌ها در رفته و index نشوند. با استفاده از نقشه‌های سایت مپ یا sitemap به موتورهای جستجو مسیر می‌دهید و تمام صفحات خود را به گوگل معرفی می‌کنید. شما همچنین می توانید ویدئوها را در طراحی نقشه سایت خود به کار ببرید.

ساخت sitemap با افزونه Yoast

من توصیه می کنم تاریخ را را فقط زمان تغییر قابل توجه سایت خود (یا افزودن محتوای جدید به سایت خود) تغییر دهید. در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روزرسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند، می تواند به عنوان یک تاکتیک اسپم تلقی شود. اگر یک صفحه را در Robots.txt اضافه می کنید یا از برچسب “noindex” در یک صفحه استفاده می کنید، پس نباید در نقشه سایت شما نشان داده شود.

حجم موردنظر برای این سایت مپ ها نبایستی بیشتر از ۱۰ مگابایت باشد که این حجم برابر تعداد ۵۰۰۰ لینک یا آدرس است. اگر تعداد صفحات شما بیشتر از این تعداد یا این حجم شد باید از sitemap index file استفاده کنید. با استفاده از فایل ایندکس نقشه سایت می‌توانید تا ۵۰۰۰۰ نقشه سایت در هر سایت مپ یا sitemap ایندکس خود ذخیره کنید. با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید.