راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر-لیلی ری | سئو

همان طور که می‌بینید، با استفاده از این گزینه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ XML بسازید. همچنین می‌توانید یک سایت مپ برای عکس های سایت خود بسازید که پیشتر هم اشاره کردیم که این سایت مپ به گوگل کمک می‌کند تا محتوای تصویری سایت شما را بهتر بشناسد و ایندکس کند. در تصویر زیر یک نمونه نقشه سایت یا سایت مپ را مشاهده می‌کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید، در این فهرست علاوه بر لینک محتواها و پست های مختلف سایت، تاریخ آخرین به روز رسانی آن ها نیز مشخص شده. همچنین یک عدد برای نشان دادن درجه اهمیت هر کدام در نظر گرفته شده است.

  • افزونه All in One SEO یکی از بهترین افزونه های سئو در وردپرس است.
  • به این ترتیب تمامی فایل ها، برگه ها و صفحات سایت با سرعت بیشتری ایندکس میشه.
  • در زیر یک نمونه از فایل‌های XML برای شما آورده شده تا با آن آشنا شوید.
  • کافیست مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید sitemap خود را به گوگل معرفی کنید.
  • با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند.

فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک). از سویی دیگر می‌توانید نقشه سایت را به صورت ساختار کدهای شناخته شده نیز تولید کنید و حتما نیازی نیست که در فرمت XML باشد. با این حال شما نیازی ندارید با این کدها سر و کله بزنید و بهتر است اجازه دهید یک ابزار این کار را برای شما انجام دهد.

معمولاً باید یک نسخه از فایل سایت مپ در آدرس yourdomain.com/sitemap.xml وجود داشته باشد. یعنی کافی است تا فایل سایت مپ را در روت دایرکتوری سایت خود آپلود کنید. از این طریق ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت. گوگل در صفحه راهنمایش برای سایت مپ، به صراحت گفته که اگر لینک دهی داخلی سایت کامل باشد، ربات های گوگل به احتمال زیاد تمامی صفحات سایت را پیدا می‌کنند و آن ها را ایندکس می‌کنند. همینطور وجود آن باعث میشود تا تغییراتی که در قسمت های مختلف سایت خود ایجاد میکنید، سریعتر به گوگل اطلاع داده شود.

برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید. روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. طبق گفته های خودتون، اگه روی sitemap جدید ریدایرکت میشه مشکلی پیش نمیاد.

نقشه سایت Google News

این تگ یه تگ اجباریه و در ابتدا و انتهای آدرس تمامی صفحات که در نقشه سایت قرار می دهیم باید وجود داشته باشه. از این برچسب برای شروع و پایان کدهایی که در ساخت نقشه سایت از اون ها استفاده می کنیم استفاده میشه. در فضای بین اون ها داده های ترکیبی ( بقیه کدها ) قرار میگیرن.

فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید.

خوشبختانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید. ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه سایت را تنها در چند کلیک و چند ثانیه بسازید. برای اکثر وب سایت ها و مشاغل، یک فایل نقشه سایت باید کافی باشد، زیرا تعداد کمی از وب سایت ها حاوی بیش از URL هستند. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند. این نقشه‌ها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف می‌شود، به‌روزرسانی می‌شوند.

بنابریان اگر می خواهید همزمان با هر تغییر در وب سایت نقشه سایت را بروزرسانی کنید، دیگر نقشه سایت استاتیک به کار شما نخواهد آمد. کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید. نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد. تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند.

چگونه یک نقشه سایت ایجاد کنیم؟

بهتر است با احتیاط این کار را انجام دهید و مطمئن شوید که همه صفحات به درستی حذف شده و اضافه شده و سپس نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید. اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید. شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید. اگر برای نقشه ­های سایت خود از Atom/RSS استفاده می‌کنید و می‌خواهید تغییرات مورد نظر خود را علاوه بر گوگل در سایر موتور‌های جستجو نیز پخش کنید، می‌توانید WebSub را مورد استفاده خود قرار دهید.

این سایت یک فایل XML را به شما تحویل می دهد که می توانید به عنوان سایت مپ خود به کار بگیرید. اما اگر از وردپرس استفاده نمی کنید، می توانید از ابزار xml-sitemaps.com برای این منظور استفاده کنید. به عنوان مثال اگر از وردپرس برای طراحی سایت استفاده مجله خبری سئو کرده اید، میتوانید از پلاگین سئو استفاده کنید. باتوجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد باید گفت که استفاده از سایت مپ برای هر نوع سایتی با هر اندازه ای مهم است. با استفاده از این فایل اطمینان حاصل می شود که همه صفحات سایت ایندکس می شوند.