تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-لیلی ری | سئو

اگر به دنبال رسیدن به صدر نتایج گوگل هستید پیشنهاد ما این است که سایت را برای کاربران بهینه کنید نه موتورهای جستجو. برای این منظور به جز انجام مراحل بالا می بایست روی برندینگ سایت خود هم کار کنید. در زیر به برخی از مواردی که باید در لینک سازی بشناسید اشاره می کنیم. امروزه بهینه سازی سایت فقط شامل تولید محتوا و لینک سازی نیست، بلکه برند سازی اینترنتی و داشتن ظاهری مناسب برای بهره مندی از حداکثر تجربه کاربری بسیار مهم است. یعنی سرعت سایت، ظاهر مناسب، ساختاری جذاب می تواند خود بخش مهمی از سئو باشد. مسلماً هیچ کاری بدون یک استراتژی دقیق و آنطور که باب میل ماست پیش نمی رود.

  • اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت های خود به دست می آوریم به ما کمک میکند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف گذاری های خود را اصلاح کنیم.
  • موضوع اصلی صفحه در این تگ قرار می‌گیرد و متن آن معمولا با تگ title یک متن مشترک است.
  • سئو سایت در واقع بالا بردن کیفیت و بهبود عملکرد آن بر اساس معیارهای موتورهای جستجو است.
  • از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است.

از لینک ها و بک لینک های معتبر و مرتبط مثل سایت های edu و سایت های دانشگاهی استفاده کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics مجله خبری سئو برای ارزیابی وب سایت آموزشی خود استفاده کنید. از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود مثل، بهترین، مقایسه دو محصول و…

بک‌لینک با یک مثال

استراتژی گذاری در سئو بر پایه شناخت از مخاطب و همچنین تحلیل رقبا شکل می گیرد. پس از شناخت بهتر است کلیدواژه های هدف خود را به طور بسیار دقیقی انتخاب کنید.بعد از یافتن کلمه کلیدی با چک کردن طریقه به کارگیری آن در صفحه نخست گوگل مناسب ترین الگو را پیدا کنید. شاید گمان کنید زمانی که یک کلید واژه خوب میتواند به سئوی سایت شما به طریقه بسیار موثری کمک کند. اما توجه داشته باشید که شاید پیدا کردن یک کلید واژه شرطی لازم و ضروری بشد اما قطعا شرط کافی نیست! باید توجه داشت که محتوا نه تنها باید قوی و بهتر از دیگران باشد بلکه باید خاص و متفاوت نیز باشد.

پیکربندی آدرس‌ها در وردپرس و سایر سیستم‌های مدیریت محتوا

گاهی پیش می‌آید که سایتی توسط موتور جستجوی گوگل جریمه می‌شود. این جریمه به سختی جبران خواهد شد و بهتر است از وقوع آن جلوگیری شود. اگر در سایتی لینکی قرار دهند که از طریق آن بتوان به سایت‌های دیگر رسید به آن بک لینک می‌گویند. همان صفحه‌ای که بعد از سرچ در گوگل مشاهده می‌کنید و نتایج سرچ شما را برایتان نشان می‌دهد را صفحه نتایج موتور جستجو می‌گویند. برای اینکه بتوانید این موضوع را به خوبی پیش ببرید، ساختن یک سایت و یاد گرفتن وردپرس می‌تواند راهکاری مناسب و دقیق باشد.

سئو به تنهایی کارآمد نیست

امتیاز Page Authority نیز با عددی بین 1 تا 100 مشخص می‌شود و هر‌چه این امتیاز به 100 نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده این است که آن صفحه توانایی بیشتری در گرفتن رتبه در موتور‌های جستجو دارد. اعتبار صفحه با در‌نظر گرفتن فاکتور‌ها و معیار‌های متعددی مشخص می‌شود. Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمان‌های مختلف متفاوت باشد. بطور کلی، Page Authority توانایی رتبه گیری یک صفحه خاص از یک وبسایت را پیش بینی کرده و حدس می‌زند، در‌حالیکه Domain Authority توانایی رتبه گیری کل سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو را تخمین می‌زند. شما باید تمامی فاکتورهای داخلی سایت خود را برای موتور جستجو و کاربران بهینه سازی کنید.

هر ساله نسخه جدیدی از چک لیست سئو ارائه می‌شود که این چک لیست‌ها مطابق با آخرین تغییراتی است که در گوگل اعمال شده است. این آپدیت بیش از همه بر سایت‌های پزشکی اثرگذار بود و از ارائه نتایج نادرست و ناقص پزشکی جلوگیری می‌کرد. در ادامه، الگوریتم‌های گوگل به ترتیب سال را برای شما بیان خواهیم کرد. ترافیک‌های ارگانیک ارزشمندتر از ترافیکی است که به واسطه‌ پرداخت هزینه‌ به سایت ما روانه می‌شود.