به روز رسانی محتوای مفید باعث سردرگمی زیادی می شود


همانطور که من این را می نویسم، ما صبورانه منتظر به روز رس، محتوای مفید هستیم تا کاری انجام دهیم. ما چند گزارش از احتمال حمله به سایت‌های بسیار بزرگ و هر،مه شنیده‌ایم، اما در کل، چیزی ندیده‌ایم. ممکن است تغییر کند. با جدیدترین به‌روزرس، بررسی‌های محصول، تا آ،ین روز عرضه شاهد تحرک زیادی نبودیم. باید دید که به روز رس، محتوای مفید چقدر تأثیر قوی خواهد داشت. من هنوز فکر می کنم بزرگ خواهد بود.

گوگل از این به روز رس، کار بزرگی انجام داد. مسلماً، در گذشته به‌روزرس،‌هایی وجود داشته است که ما را واقعاً در مورد آن هیجان زده کرده‌اند که نسبتاً تأثیرگذار بودند – Core Web Vitals، سازگاری با تلفن همراه و سایت‌های https در حال تقویت چند موردی هستند که به ذهن می‌رسند.

فکر نمی‌کنم با به‌روزرس، محتوای مفید این اتفاق بیفتد. من واقعا فکر می کنم بزرگ خواهد بود.

ممکن است شاهد هجوم ناگه، سایت‌هایی باشیم که در آ،ین روز عرضه تحت تأثیر قرار می‌گیرند، همانطور که با آ،ین به‌روزرس، بررسی‌های محصول اتفاق افتاد. در آن صورت، عرضه در 27 ژوئیه 2022 آغاز شد، اما تا زم، که عرضه در 2 آگوست به پایان رسید، شاهد آشفتگی وحشی SERP نبودیم.

PRU 2-3 اوت افزایش می یابد

سنسور Semrush افزایش آشفتگی SERP را به دنبال PRU نشان می دهد

یا ممکن است چیزی نبینیم. اما اگر این اتفاق بیفتد، همچنان می تواند یک به روز رس، بسیار تاثیرگذار باشد. من فکر می‌کنم سئوکار، که به سایت‌ها کمک می‌کنند تا با افت ترافیک مق، کنند، با سردرگمی زیادی روبرو خواهند شد

محتوای مفید یک فیلتر دوره ای مانند پاندا یا پنگوئن نیست

به ده سال پیش برگردیم. مارس 2012 است. شما سایتی را اداره می کنید که برای همه کلمات کلیدی شما رتبه های برتر را دارد. شما قدرت پیوندها را کشف کرده اید. در آن روزها، حتی لینک های خودساخته با کیفیت پایین، فوق العاده قدرتمند بودند. چند پست مهمان، انداختن لینک ها در موضوعات نظرات، چرخاندن مقالات بی م،ی از جمله لینک های لنگر در کلمات کلیدی به سایت شما… این چیزها احساس خوبی نداشتند، اما واقعا به بهبود رتبه بندی کمک ،د.

ضربه پنگوئن

سایتی که به شدت تحت تاثیر عرضه اولیه به روز رس، پنگوئن گوگل قرار گرفته است

هنگامی که دنیای سئو متوجه شد که پاک ، پیوندها کلید بازیابی پنگوئن است، صنعت جدیدی را به وجود آورد. قبل از سال 2012 من یک دامپزشک بودم که به درک گوگل علاقه داشتم. چند ماه بعد، روزهایم را صرف ممیزی بی‌پایان لینک‌ها می‌کردم، و من را وارد یک حرفه جدید در کمک به صاحبان ،ب‌وکار در درک هوی و هوس الگوریتم‌های گوگل می‌کردم.

با پنگوئن، مشکل را با حذف یا در نهایت رد ، پیوندها برطرف می‌کنیم و سپس منتظر می‌م،م تا گوگل تصمیم بگیرد به‌روزرس، پنگوئن دیگری را اجرا کند. پاندا هم همینطور بود. در صورت ضربه زدن، محتوای نازک را حذف می‌کنید، در صورت امکان، محتوا را بهبود می‌بخشید و دوباره منتظر می‌م،د.

در نهایت، اگر ما وظایف خود را به خوبی انجام دهیم، گوگل به‌روزرس، پنگوئن/پاندای دیگری را اجرا می‌کند. بسیاری از سایت ها بهبود یافتند و سایت های جدید ضربه خوردند. بازیابی پنگوئن

بازیابی پاندا

به روز رس، محتوای مفید از برخی جهات مشابه عمل می کند، اما تفاوت های بزرگی وجود دارد.

طبقه بندی کننده محتوای مفید همیشه در حال اجرا است

به روز رس، محتوای مفید همیشه در حال اجرا است. گوگل به ما می گوید سیگنال جدیدی که این هفته معرفی کرده اند توسط یک طبقه بندی اعمال می شود. این طبقه‌بندی‌کننده دائماً در حال جمع‌آوری داده‌ها است تا مشخص کند آیا سایت‌ها دارای مقادیر زیادی محتوای غیر مفید هستند یا خیر. در این صورت، فیلتری روی سایت اعمال می شود که توانایی آن را برای رتبه بندی سرکوب می کند. این یک سیگنال در سراسر سایت است. سایت‌هایی که محتوای غیرمفید زیادی دارند نسبت به مجرمان کمتر آشکار، سرکوب بیشتری خواهند داشت.

در حالی که پاندا و پنگوئن می توانند یک سایت را در روز به روز رس، پاندا/پنگوئن ویران کنند، طبقه بندی کننده محتوای مفید می تواند به یک سایت ضربه بزند. هروقت.

همیشه در حال یادگیری است

اولین فکر من وقتی شنیدم که طبقه‌بندی کننده همیشه در حال اجرا است این بود که می‌تواند تصمیمات آسان‌تری در مورد پا،ازی محتوا بگیرد. فرض کنید چند هزار صفحه از محتوای عمدتاً تولید خودکار را منتشر می کنید و در عرض چند روز کل سایت شما ضربه می خورد. خوب، حالا می د،د! احتمالاً گوگل آن محتوا را مفید نمی دانست.

اما اگر چیز جدیدی منتشر نکرده باشید و یک روز ترافیک شما به شدت کاهش یابد، چه؟ آیا این به روز رس، محتوای مفید است؟ آیا این یکی از بسیاری از چیزهای دیگری است که می تواند باعث کاهش ترافیک شود?

گوگل به ما می گوید به‌روزرس، محتوای مفید «کاملاً خودکار، با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی» است.

این بدان م،ی است که به طور مداوم محتوای مفید و غیر مفید را یاد می گیرد.

امروزه، ممکن است هر،مه‌ترین سایت‌هایی که محتوای نازک و احتمالاً با هوش مصنوعی تولید می‌کنند، هر،مه‌ترین سایت‌هایی باشند که مورد بازدید قرار می‌گیرند. اما سوالات گوگل که به ما می گویند از خودمان بپرسیم بسیار عمیق تر از تولید محتوای خودکار هستند.

آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می‌کند که باید دوباره جستجو کنند تا اطلاعات بهتری از منابع دیگر دریافت کنند؟»

“آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت خواهید کرد؟”

فکر می‌کنم با گذشت زمان، یادگیری ماشینی به گوگل کمک می‌کند تا در یافتن محتوای غیر مفید بهتر و بهتر شود.

بنابراین فرض کنید یک ماه دیگر از خواب بیدار می شوید، به رتبه بندی خود نگاه کنید و ببینید که همه چیز به شدت سقوط کرده است. آیا این به روز رس، محتوای مفید است؟ گفتنش خیلی سخت خواهد بود.

با پاندا و پنگوئن، حتی اگر گوگل یک به‌روزرس، را اعلام نمی‌کرد، به اندازه کافی در جامعه صحبت می‌کردیم که می‌توانستیم بفهمیم که گوگل یک به‌روزرس، را منتشر کرده است. این مورد در مورد به روز رس، محتوای مفید نخواهد بود زیرا همیشه در حال اجرا است.

با پاندا و پنگوئن، ما در مورد آنچه برای پا،ازی و بهبودی باید انجام دهیم، توافق کلی داشتیم. این موضوع با موفقیت محتوای مفید چالش برانگیز خواهد بود زیرا الگوریتم همیشه در حال یادگیری است. آنچه امروزه توسط الگوریتم نادیده گرفته می شود، ممکن است در نهایت مفید تلقی شود.

بهبودی پراکنده خواهد بود

گوگل می گوید بهبودی امکان پذیر است:

یک سوال طبیعی که برخی خواهند داشت این است که اگر یک سایت محتوای غیر مفید را حذف کند چقدر طول می کشد تا عملکرد بهتری داشته باشد؟ سایت‌هایی که با این به‌روزرس، شناسایی می‌شوند ممکن است سیگنال اعمال شده روی آنها را در طی چند ماه بیابند. طبقه‌بندی‌کننده ما برای این به‌روزرس، به‌طور مداوم اجرا می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا سایت‌های تازه راه‌اندازی شده و سایت‌های موجود را نظارت کند. از آنجایی که مشخص می‌کند محتوای غیرمفید در درازمدت برنگشته است، طبقه‌بندی دیگر اعمال نخواهد شد.»

با پاندا و پنگوئن، گوگل به‌روزرس، را اجرا می‌کرد و در آن روز بسیاری از سایت‌هایی که روی بهبود کار می‌،د، بازیابی را مشاهده می‌،د. به روز رس، محتوای مفید به این روش کار نمی کند.

همانطور که طبقه بندی کننده سایت شما را ارزیابی می کند، باید ببیند که شما محتوای مفید خوبی دارید و این وضعیت را برای چند ماه حفظ کرده اید. و سپس یک روز به طور جادویی فیلتر برداشته می شود (یا شاید کاهش می یابد).

فرض کنید ترافیک شما در ماه سپتامبر کاهش می یابد. شما نمی د،د که آیا این به روز رس، محتوای مفید است که به شما ضربه زده است یا چیز دیگری. شما فکر این به‌روزرس، محتوای مفید بود، بنابراین روی پا،ازی محتوا کار می‌کنید. و سپس صبر کنید. چند ماه می گذرد و هیچ اتفاقی نمی افتد. آیا باید بیشتر حذف کنید؟ آیا باید بیشتر تلاش کنید تا محتوایتان مفید باشد؟ شاید چیز دیگری روی سایت شما تأثیر گذاشته است؟ تصمیم گیری بسیار دشوار خواهد بود.

و بنابراین ما منتظریم

قبل از راه‌اندازی این به‌روزرس،، Google با چندین سئوکار از جمله خود من تماس گرفت تا به ما اطلاع دهد. من بیش از ده سال است که به‌روزرس،‌های گوگل را مطالعه می‌کنم و هرگز این اتفاق نیفتاده است. پس از صحبت با دنی سالیوان، من واقعاً این تصور را داشتم که به روز رس، محتوای مفید تأثیر زیادی خواهد داشت.

من هنوز فکر می کنم که خواهد شد.

(توجه: این در ابتدا به ،وان یک قطعه برای مش،ین برتر من شروع شد خبرنامه جایی که من در مورد کاری که فکر می کنم گوگل انجام می دهد فرض می کنم. خیلی بزرگ شد، بنابراین آن را یک پست وبلاگ کردم. )

خبرنامه به روز رس، گوگل

زم، که گوگل تغییرات بزرگی در الگوریتم یا اعلامیه دیگری ایجاد می کند، به روز رس، می خواهید؟ اینجا ثبت نام کنید!


منبع: https://www.mariehaynes.com/the-helpful-content-update-is-going-to-cause-so-much-confusion/