بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا-لیلی ری | سئو

شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید. آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید. وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید. بهتر آن است که از تگ‌های Canonical استفاده کنید که به گوگل بگوید کدام صفحات اصلی هستند و باید ایندکس و کرول شوند. توسعه وب سایت یکی از کارهایی است که تلاش می کنم تخصصم رو در اون بالا ببرم، یادگیری تکنولوژی های جدید یکی از چالش هایی است که به شدت به آن علاقمند هستم.

  • فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد.
  • این فایل حکم یک راهنما برای شناسایی مسیر توسط ربات‌های خزش را دارد که گوگل بات نیز توجه ویژه‌ای به این فایل دارد.
  • از طرف دیگر نقشه­ سایت داینامیک اطلاعات و تغییرات لازم را به طور خودکار از سرور خوانده و به‌روزرسانی می شود و هر نوع تغییر در وب‌سایت سریعاً در نقشه سایت داینامیک شما منعکس و ثبت می شود.
  • بعد از این که استخراج لینک های سایت به صورت ۱۰۰ درصدی کامل شد، کافی است از منوی بالای صفحه، گزینه Sitemaps را انتخاب کنید.
  • سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد.

اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید. یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم.

چگونه نقشه سایت را به گوگل معرفی کنیم؟

در تمامی مراحل تهیه سایت مپ برای وبسایت خود به خاطر داشته باشید که این نقشه در واقع برای سئو سایت شما تهیه می‌شود. بنابراین هر صفحه‌ای که می‌خواهید به وسیله جست و جوی گوگل یا دیگر موتورهای جست و جو پیدا شود، باید در آن قرار بگیرد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد از افزونه یوست برای سئوی خود نیز استفاده می‌کنید. خبر خوب این است که شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به صورت خودکار، نقشه سایت یا سایت مپ را تهیه کنید.

چرا نقشه سایت برای سایت شما اهمیت دارد؟

واضح است که ایجاد سایت مپ، تأثیر مثبتی بر سئو سایت ما می‌گذارد. چون گوگل و سایر موتورهای جستجو با کمک نقشه سایت، صفحات جدید سایتمان را پیدا می‌کنند و از به‌روزرسانی صفحات قدیمی هم مطلع می‌شوند. موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند. ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست.

آموزش ساخت نقشه سایت

حداکثر حجم فایل نقشه سایت (حتی در حالت فشرده) 50 مگابایت می باشد. اگر بخواهید گوگل را فریب دهید و با تغییر دستی زمان و تاریخ به صورت غیرواقعی مقادیر این تگ ، گوگل را مجاب کنید که نقشه سایت را مجدد کرال کند، مطمئن باشید سریعاً می­ فهمد و شما را جریمه خواهد کرد. مانند همان سایت­ های خبری که محتوا مقالات به روز می­ شود و این تگ به گوگل کمک می ­کند که هر چه سریع‌تر صفحات شما را بخواند و ایندکس کند. نقشه سایت فایلی است که در آن اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدئوها و سایر فایل‌های موجود در سایت خود و روابط بین آنها ارائه می‌کند.

مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر بخواهید که نقشه سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است که از قالب XML استفاده کنید، چرا که بیشتر موتورهای جستجو برای خواندن نقشه مجله خبری سئو سایتتان، قادر به درک این زبان هستند. نسخه رایگان screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست. لذا اگر سایت شما بیش از ۵۰۰ صفحه دارد استفاده از این ابزار برای ساخت نقشه سایت کارایی ندارد.پس از پایان بررسی به منوی Sitemaps و سپس XML sitemap بروید.