بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا

بخصوص اگر ساختار پیچیده ای در سایت شما وجود دارد و یا تعداد صفحاتتان بسیار زیاد است حتما یک نقشه برای سایت ایجاد کنید. این اساسا با یک سایت مپ XML تفاوتی ندارد، اما برای کاربران. یا مثلا ممکن است تعداد صفحات سایت شما از نرخ خزش سایتتان بیشتر باشد. اگر از Yoast seo استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید برای ساخت Sitemap از آنها استفاده کنید. به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند.

  • یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود.
  • اما با بررسی این لیست ممکن است به صفحاتی بربخورید که به صورت تصادفی در این لیست قرار گرفته‌اند.
  • البته این بیانیه در تضاد با گفته آقای Illyes در سال 2015 است.
  • مهم است که Sitemap و Robots.txt شما با هم کار کنند و همکاری داشته باشند.
  • حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است.

با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند. سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. در این موارد شما می‌توانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید.

قدم 1: ساختار صفحات سایت را بررسی کنید.

بروزرسانی خودکار نقشه سایت بهترین گزینه خواهد بود؛ اما برای سایت هایی با کمتر از 100 صفحه، بروزرسانی دستی نیز می تواند انجام شود. سایت مپ باعث خواهد شد تا زمان به روزرسانی داده های وب سایت به شما اطلاع داده شود . All in One SEO این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا هر پست یا صفحه‌ای را از sitemap.xml سایت خود حذف و مخفی کنند. برای این منظور گزینه Advanced Settings را در سربرگ Sitemaps‌ فعال کنید.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

Sitemap.xml/آدرس سایت، کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنها آشنا شوی، محتوا “معرفی سرچ کنسول گوگل ” را مطالعه کنید.

همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی. برای وبلاگ سایتت همون sitemap افزونه یوست سئو رو به کار ببر. با کلیک بر روی مشاهده نقشه سایت، تمامی نقشه‌های سایتتان به صورت لیست نشان داده می‌شود. همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود.