بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا

به عنوان مثال، می توانید ببینید Googlebot هنگام خزیدن سایت خود تحت Error Crawl با هرگونه خطایی روبرو می شود، و جزئیات فعالیت خود را تحت Crawl Stats مشاهده می کنید. شما میتوانید با کمک کد زیر سایت مپ را خودتان تولید کنید و صفحاتی که به نظرتان مهمتر است را قرار دهید. هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید.

با وب24 همراه باشید تا با نحوه ی کار با ابزارهای سایت ماز به طور کامل آشنا شوید. ابزار KWfinder یکی از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است. وب 24 در این مقاله به آموزش کار با ابزار KWfinder به طور کامل پرداخته است.

برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد. در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید.

  • مشکل از اینجا شروع می شود که همزمان با حذف صفحات یا ویرایش آنها، نقشه سایت بروزرسانی نمی شود.
  • همچنین از طریق نقشه سایت می‌توان به موتورهای جست و جو گفت که کدام یک از صفحات سایت مهم تر هستند.
  • همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد.

تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. سایت هایی که از URL های داینامیک برای محتوای خود استفاده می کنند. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس

در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم. به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت است.

برای تشخیص خطاها از گزارش نقشه سایت استفاده کنید

بنابراین تا زمانی که حجم یک فایل xml حدود ۵۰MB باشد مناسب است. اگر یک فایل xml دارید که احتمال دارد بیش از ۵۰ مگابایت شود؛ آن را به چند فایل کوچک‌تر تقسیم کنید. اگر پیغام ″sitemap index processed successfully″ را ببینید، سپس گوگل نقشه سایت شما را خزش می‌کند. مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد.

نقشه سایت XML

هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید. انستیتو سئوف با حضور جمعی از متخصصان برنامه نویسی وب و سئو با هدف ارتقاء و بهبود کسب و کارهای آنلاین بنیان نهاده شده است. ما در سئوف مدیرت کسب و کارهای آنلاین را به عهده میگیریم تا در دنیای پر رقابت وب سهم عمده‌ای داشته باشند. و موقع نگاه کردن به URLها مدیر سایت متوجه می‌شود که اینها صفحاتی هستند که حتی نمی‌خواهد در جایگاه اول ایندکس شوند. این گزارش به شما می‌گوید چه تعداد URL را گوگل روی سایت شما یافته است.

اگر یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را در سایت خود بارگذاری کنید ، در نهایت Googlebot آن را پیدا می کند. با این حال ، شما می توانید روند کار را سرعت بخشید ، و از ربات بخواهید که زودتر به این اطلاعات جدید نگاه کند. برای انجام این کار، باید نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید.

در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید. این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. در مجموعه سایت با سئو ما یک هدف جامع و یک راه مشخص برای رشد کسب و کارها عنوان می کنیم.

با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه. استفاده از نقشه سایت برای وب‌سایت‌های بزرگ بسیار مهم و ضروری است؛ مخصوصا اگر سایت‌ شما در زمینه تجارت الکترونیک باشد. سایت‌مپ به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر صفحات شما را کرال کرده و آن‌ها را سریع‌تر ایندکس کند. یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است. برای فعالسازی این افزونه سئو می توانید از قسمت مخزن وردپرس، yoast را جستجو کرده و آن را نصب کنید. نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید.