بهینه سازی نرخ تبدیل | Terakeet


منابع اضافی

نرخ تبدیل خوب چیست؟

هیچ پاسخ ی،، برای آنچه که نرخ تبدیل موفق در نظر گرفته می شود وجود ندارد. تعریف نرخ تبدیل “خوب” بسته به اه، خاص وب سایت، صنعت و مخاطبان هدف می تواند متفاوت باشد.

به طور کلی، میانگین نرخ تبدیل معمولا بین 1٪ و 4٪ کاهش می یابد. اما موفقیت می تواند به این بستگی داشته باشد که از کجا شروع کنید. به ،وان مثال، اگر میانگین نرخ تبدیل برای یک وب سایت تجارت الکترونیک قبل از بهینه سازی 2٪ باشد، ممکن است هر چیزی بالاتر از 2٪ را موفق در نظر بگیرید.

،اصر کلیدی بهینه سازی نرخ تبدیل

اینکه چگونه به بهترین نحو به استراتژی CRO خود نزدیک شوید، مختص وب سایت و مخاطبان شما خواهد بود. اما در اینجا برخی از جنبه های اساسی فرآیند بهینه سازی نرخ تبدیل وجود دارد که هر شرکت یا صاحب وب سایت باید در نظر بگیرد.

تجربه کاربری (UX)

کاربر پسند بودن وب سایت شما به طور مستقیم به موفقیت تلاش های بهینه سازی نرخ تبدیل شما کمک می کند. اگر کاربر در هنگام استفاده از یک وب سایت یا برنامه تجربه مثبتی داشته باشد، احتمالاً اقدام مورد نظر خود را انجام می دهد، مانند ،ید یا پر ، فرم.

از طرف دیگر، یک وب سایت یا برنامه با UX ضعیف می تواند کاربران را ناامید و سردرگم کند و باعث شود آنها بدون انجام عمل مورد نظر سایت را رها کنند.

سرمایه گذاری در UX خوب نیز باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود. هنگامی که یک وب سایت یا برنامه به خوبی طراحی شده و کاربر پسند باشد، تأثیر مثبتی بر جای می گذارد و باعث می شود کاربران نسبت به محصولات یا خدمات شرکت اطمینان بیشتری داشته باشند. به ،ه خود، این می‌تواند احتمال آن‌ها را افزایش دهد که اقدام مورد نظر را انجام دهند – و به ،وان یک مشتری مکرر برگردند.

طراحی صفحه فرود

یک صفحه فرود نسل سرنخ با طراحی خوب می تواند با شفاف ، و یافتن آسان آن به راهنمایی کاربران به سمت اقدام مورد نظر کمک کند. یک صفحه با طراحی ضعیف می تواند باعث سردرگمی و ناامیدی شود و باعث شود کاربران بدون انجام اقدام مورد نظر صفحه را ، کنند.

چندین عامل وجود دارد که می تواند بر طراحی صفحه فرود و تأثیر آن بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • طرح بندی و ساختار صفحه
  • استفاده از تصاویر و سایر ،اصر بصری
  • قرار دادن و طراحی دکمه های CTA
  • استفاده از رنگ و کنتراست
  • تجربه کاربری کلی

با در نظر گرفتن این عوامل و طراحی صفحه فرود با در نظر گرفتن نیازها و ترجیحات کاربر، می تو،د صفحه ای ایجاد کنید که در ایجاد تبدیل موثرتر باشد.

علاوه بر این، طراحی یک صفحه فرود نیز می تواند بر توانایی آن در رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. یک صفحه فرود با طراحی خوب می تواند ارتباط و کیفیت محتوا را بهبود بخشد و ارزش سئو را بهبود بخشد. این می تواند به افزایش دید، هدایت ترافیک واجد شرایط بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر کمک کند.

کپی رایتینگ وب سایت

به نظر اساسی می رسد، اما کپی رایتینگ در وب سایت شما می تواند به میزان قابل توجهی بر نرخ تبدیل شما تأثیر بگذارد. اگر نوشته روی وب سایت شما خیلی پیچیده یا گیج کننده باشد، کاربران ارزش پیشنهاد شما را درک نمی کنند.

کپی وب سایت شما باید ساده و قابل درک باشد. باید از ساده ترین اصطلاحات برای توصیف محصول یا خدمات شما استفاده کند و نیازهای مخاطب را بیان کند.

برای یادگیری نحوه انتشار محتوایی که رتبه بندی و تبدیل می شود، مقاله ما را در مورد کپی رایتینگ سئو بررسی کنید!

تشکیل می دهد

بسیاری از شرکت ها برای تولید سرنخ و در نهایت ،ب و کار به فرم های وب سایت متکی هستند. با این حال، اگر فرم های شما به درستی برای تجربه کاربری بهینه نشده باشند، ممکن است فرصت ها را از دست بدهید.

یک فرم خوش ساخت نه تنها منجر به افزایش سرنخ شما می شود، بلکه کیفیت سرنخ های شما را نیز افزایش می دهد. بهینه سازی تبدیل می تواند اطمینان حاصل کند که افراد من، از قبل واجد شرایط هستند و وارد فرآیند فروش می شوند.

ابتدا مطمئن شوید که فرم های شما به راحتی پیدا می شوند و به راحتی پر می شوند. آنها را به طور برجسته در وب سایت خود قرار دهید و از زبان واضح و مختصر برای توضیح استفاده کنید:

  1. چه اطلاعاتی را درخواست می کنید
  2. چرا یا چگونه کاربر از پر ، آن سود می برد

این می تواند اصطکاک را کاهش دهد و فرآیند تبدیل را برای کاربران شما بدون مشکل تر کند.

علاوه بر این، استفاده از تکنیک‌های قالب‌بندی و طراحی، مانند برجسته ، زمینه‌های مهم یا استفاده از فرم‌های جذاب بصری، می‌تواند قابلیت استفاده را بهبود بخشد. قابلیت استفاده بهتر احتمال تکمیل آنها را افزایش می دهد.

سرعت صفحه

سرعت صفحه نقش کلیدی در تجربه کاربر، عملکرد و تبدیل دارد. اگر صفحات شما دیر بارگذاری می شوند، بازدیدکنندگان سایت سریعاً آن را ، می کنند. این می تواند منجر به نرخ پرش بالا شود، که درصد کاربر، است که وب سایت شما را تنها پس از مشاهده یک صفحه ، می کنند.

می تو،د از ابزارهایی مانند Google PageS،d ​​Insights برای تجزیه و تحلیل و بهبود زمان بارگذاری استفاده کنید. این ابزار CRO توصیه های خاصی را برای بهبود سرعت وب سایت شما ارائه می دهد، مانند بهینه سازی تصاویر، کوچک سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت و کاهش تعداد تغییر مسیرها.

گام‌هایی برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل موفق

1. اه، برنامه CRO خود را تعیین کنید

قبل از اینکه بتو،د اجرای بهینه سازی نرخ تبدیل را شروع کنید، باید مهمترین بخش های وب سایت خود را برای بهینه سازی شناسایی کنید. برای این مرحله باید از خود بپرسید:

  • بالاترین ارزش صفحات شما چیست؟
  • هدف کلی وب سایت شما چیست؟
  • یک تبدیل موفق برای هر صفحه در وب سایت شما چگونه است؟

صنعتی که در آن هستید، ،ب و کار و مخاطبان شما، تعیین می کند که روی کدام معیارهای تبدیل تمرکز کنید.

به ،وان مثال، اگر یک ،ب و کار B2B دارید، هدف تبدیل شما ممکن است تکمیل فرم سرنخ باشد، در حالی که CRO برای سایت های تجارت الکترونیک ممکن است بر افزودن محصولات به سبد ،ید آنلاین تمرکز کند. هنگامی که متریک خود را مشخص کردید، می تو،د تلاش های بهینه سازی خود را آغاز کنید.

2. کل سفر مشتری را نقشه برداری کنید

قبل از اینکه کاربران شما یک تبدیل را کامل کنند، سفری را برای کشف، تحقیق و تعامل با برند شما طی می کنند. مهم است که این سفر را برای تعیین مراحل خاصی که منجر به تبدیل‌های موفق می‌شود، ترسیم کنید.

با درک اینکه چگونه کاربران در قیف تبدیل به پایین حرکت می کنند، می تو،د مناطقی را که می توانند تجربه کاربر را بهبود بخشند، شناسایی کنید، مانند ساده ، پیمایش یا ارائه محتوای مرتبط تر. نقشه های سفر مشتری بینش ارزشمندی را ارائه می دهد و به شما کمک می کند از همه کانال های بازاریابی آنلاین خود بهترین استفاده را ببرید.

3. نقشه های همدلی برای اقدامات خاص تهیه کنید

برای مشتریان امروزی، ارتباط عاطفی جنبه مهمی از تجربه آنهاست. آنها نمی خواهند احساس کنند که مجبور به تصمیم گیری شده اند یا برخلاف میل آنها تبلیغ می شود. تکیه بر این تکنیک ها مطمئنا نتیجه مع، خواهد داشت.

چیزی که برندها و صاحبان وب سایت باید در نظر داشته باشند این است که مشتریان آنها چگونه از نظر احساسی در طول سفر کاربر واکنش نشان می دهند. هنگامی که سفر مشتری را ترسیم کردید، می تو،د از نقشه های همدلی برای درک احساس مشتریان در هر مرحله استفاده کنید.

نقشه های همدلی می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را بر اساس تجربه مشتری شکل دهید و آنها را تشویق می کند تا زم، که احساس آمادگی ،د اقدام کنند.

4. تجزیه و تحلیل رفتاری را در وب سایت خود پیاده سازی کنید

تجزیه و تحلیل رفتاری به صاحبان وب سایت و ،ب و کار اجازه می دهد تا ال،ا و روندهای رفتار کاربر را شناسایی کنند و از آن برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنند. این بینش به شما این امکان را می دهد که مشتریان خود را بهتر درک کنید و در مورد نیازهای آنها صحبت کنید.

می‌تو،د از ابزارهایی مانند Google Analytics استفاده کنید تا ببینید کدام صفحات وب محبوب‌تر هستند، کدام‌یک بالاترین نرخ پرش را دارند و کدامیک به احتمال زیاد منجر به تبدیل می‌شوند. این داده ها عملکرد وب سایت شما را نشان می دهد و معیارهایی را برای بهبود با CRO به شما می دهد.

همچنین می‌تو،د از نرم‌افزار تحلیل رفتاری برای مشاهده نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت خود استفاده کنید. برای مثال، می‌تو،د از فعالیت‌های اسکرول و کلیک در مورد اینکه کاربران کدام بخش از صفحه وب را قانع‌کننده‌تر می‌دانند، بینش‌هایی ،ب کنید. یا می‌تو،د فرم‌هایتان را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام فیلدها نرخ افت بیشتری دارند. حتی می تو،د جلسات کاربر را ضبط کنید تا وب سایت خود را از دید مخاطبان خود ببینید.

بازاریابی رفتاری چیست؟بیاموزید که چگونه بازاریابی رفتاری می تواند به شما کمک کند مرتبط ترین محتوا را در زمان من، به مخاطبان ارائه دهید.پست را بخو،د

5. از تست A/B برای بهینه سازی تبدیل ها استفاده کنید

تست A/B یا تست ت،یم روشی است که برای مقایسه دو نسخه از یک وب سایت استفاده می شود تا مشخص شود کدام یک از نظر یک هدف خاص عملکرد بهتری دارند. این یک ابزار قدرتمند برای CRO است زیرا به شما امکان می دهد در زمان واقعی آزمایش کنید و تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرید.

هنگام نزدیک شدن به تست A/B، ابتدا باید ،صر خاصی از وب سایت خود را که می خواهید آزمایش کنید، شناسایی کنید. این می تواند هر چیزی باشد، از طرح و طراحی صفحه گرفته تا جمله بندی دعوت به عمل شما. سپس، این متغیرها را به طور جداگانه آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که تست A/B یک فرآیند یکبار مصرف نیست. به منظور بهینه سازی مستمر نرخ تبدیل وب سایت خود، باید به طور منظم ،اصر مختلف A/B را تست کنید و بر اساس نتایج تغییرات ایجاد کنید.

6. معیارهای سنجش موفقیت و KPIها

معیارهای موفقیت راهی برای اندازه‌گیری اثربخشی تلاش‌های شما و تعیین تأثیر مثبت بر ،ب‌وکار شما هستند. بدون معیارهای واضح موفقیت و KPI، تشخیص اینکه آیا تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد کرده اید واقعاً عملکرد را بهبود می بخشد، می تواند دشوار باشد.

با اه، روشن، می‌تو،د پیشرفت را دنبال کنید، تصمیم‌های مبتنی بر داده‌ها بگیرید و تلاش‌های بازاریابی دیجیتال را به روشی که به احتمال زیاد منجر به موفقیت می‌شود، اولویت بندی کنید.

برای شروع، معیارهای زیر را برای پیگیری موفقیت برنامه CRO خود در نظر بگیرید:

  • نرخ پرش
  • زمان روی صفحه
  • نرخ کلیک در CTA ها
  • نرخ تبدیل صفحه فرود
  • نرخ کلیک ایمیل
  • هزینه هر ،ید
  • نقاط ورود و ،وج

علاوه بر این معیارهای کمی، ممکن است نظرات مشتریان و بازخوردهای فردی کاربر را نیز در نظر بگیرید.

7. اندازه گیری، تکرار، و بهبود

حتی اگر به یک نرخ تبدیل “موفق” دست یافته باشید، فرآیند CRO شما هرگز واقعاً کامل نخواهد شد. رفتار کاربر دائماً در حال تغییر است و مهم است که به طور مداوم ،اصر وب سایت خود را برای پشتیب، از این تغییرات نظارت و بهبود دهید.

می تو،د از ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل برای ردیابی معیارهای موفقیت خود استفاده کنید و به طور مداوم اه، جدیدی را برای سایت خود تعیین کنید.

سوالات متداول بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرآیند افزایش درصد بازدیدکنندگان وب سایت است که اقدام مورد نظر را انجام می دهند.

نرخ تبدیل را چگونه مح،ه می کنید؟

نرخ تبدیل، تعداد تبدیل‌های یک صفحه یا وب‌سایت ت،یم بر تعداد کل بازدیدکنندگان است، سپس در 100 ضرب می‌شود تا درصدی به دست آید.


منبع: https://terakeet.com/blog/conversion-rate-optimization/