بهینه سازی فایل Robot txt آموزش کامل ساخت فایل robots.txt همیار وردپرس-لیلی ری | سئو

تعیین تأخیر خزیدن به منظور جلوگیری از بارگیری بیش از حد سرورهای سایت، زمانی‌که ربات‌های خزنده در یک زمان چندین URL را بارگیری می‌کنند. در همین ابتدا باید گفت که پاسخ منفی است، همه سایت ها به فایل ربات تی ایکس تی نیاز ندارند. برای مثال اگر سایت ها دارای تعداد صفحات کمی است، برای مثال کمتر از 100 صفحه، دیگر نیازی به استفاده از فایل Robots.txt نداریم. فایل Robots.txt یک فایل متنی است که به نوعی مجوز دسترسی ربات های گوگل به صفحات مختلف سایت است. زمانی که ربات های گوگل درحال بررسی و کراول صفحات سایت ما هستند، دسترسی های خود را از فایل Robots.txt دریافت می کنند.

  • به کمک متا تگ noindex در هدر یک صفحه می‌توان امیدوار بود که این صفحه به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد.
  • همچنین ما همیشه ربات‌های داخل پکیج را نیز مطابق آخرین الگوریتم‌ها بطور مستمر به روز رسانی می‌کنیم تا عملکرد موّفق محصولاتمان را تضمین کنیم.
  • نیازی نیست برای این دو ربات جداگانه دستورالعمل مشخص کنیم، اما دادن دستورالعمل می‌تواند، نحوه‌ی خزیدن این ربات‌ها در سایت شما را تنظیم و کنترل کند.
  • برنامه بسیارعالی هستش وامکانات خیلی خوبی داره.اگه یسری اصول ارسال رعایت بشه،قطعارضایتبخش خواهدبودپشتیبانی…

در این فایل با چند دستور ساده مشخص می‌کنیم که ربات اجازه بررسی کدام صفحه‌ها را دارد و کدام صفحه‌ها را نباید بررسی کند. در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفت سئو رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید. در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی مجله خبری سئو که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید. خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفتتون رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید. در نهایتهمینطور که سئوی سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید. اما قطعا هیچ وقت بیشتر از یکی دو روز نمیکشه که از جست و جوی خودتون به نتیجه دل خواه میرسید.

این مسئله در اوایل کار وب سایتتان و زمانی که محتوای کمی دارید، چندان مهم نیست و به چشم نمی آید. اما زمانی که کارتان پیشرفت می کند و محتوای سایت زیادتری می شود؛ زمانی می رسد که ترجیح می دهید کنترل بیشتری روی نحوه crawl و ایندکس سایتتان داشته باشید. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است. یک ربات خزنده وب از خاص‌ترین مجموعه دستورالعمل ها در فایل robots.txt پیروی می‌کند. اگر دستورات متناقضی در فایل وجود داشته باشد، ربات از دستور granular بالاتر پیروی می‌کند.

بعد از کلی گشتن تو نت دنبال پیدا کردن مشکلم، شما واقعا یه محتوای کاربردی نوشتید، بقیه یه چیز تکراری رو کپی زدن از هم. بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. اگر هنوز سوالی در مورد این مقاله دارید، آن را در بخش نظرات مطرح کنید. این مثال نشان می‌دهد که چطور کامنت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه کنید که همه فایل‌های دیگر در این دایرکتوری، پیموده می‌شوند. زمانی که می‌خواهید یک URL را مسدود یا اجازه ورود دهید، فایل‌های Robots.txt کمی پیچیده می‌شوند چون با استفاده از تطبیق الگوها (Pattern-matching) می‌توانند طیف وسیعی از URLها را پوشش دهند.

بارگذاری فایل Robots در سایت

اگر در وب سایت شما هیچ بخشی برای پنهان کردن در نتایج جستجو وجود ندارد، شاید بهتر باشد که فایل robots.txt را به کل نادیده بگیرید. مسیر نقشه های سایت را می توانید در انتهای دستورات فایل robots.txt به مانند تصویر زیر قرار دهید. آنها پس از رسیدن به یک وب سایت، قبل از پایش آن نگاهی به فایل robots.txt می اندازند.

استفاده از دستور sitemap:

و با یک ویرایشگر متن ساده مثل Notepad یا TextEdit آن را ویرایش کنید. بعد از اینکه تغییرات لازم را ایجاد کردید، مجددا با گزینه آپلود آن را به فولدر ریشه سایت برگردانید. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار با افزونه یواست سئو را در مقاله آموزش افزونه یواست سئو مطالعه کنید. عدم تنظیم صحیح این فایل سبب می‌شود تا وضعیت سئو سایت در گوگل آسیب زیادی را تجربه کند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. از رتبه ۲ هزار گوگل به ۵۰ هزار نزول پیدا کردیم و بهتر بگم عین ۱۰ هزار صفحه ما شد ارور ۴۰۴ که طراحان جدید گفتن بعد از مدتی از بین میرن که نرفت تکرار میکنم از بین نرفت و یا اگه رفت بالای ۶ ماه طول کشید. مخصوصا اینکه بقیه مقالات اصلا توضیح نداده بودن که چطوری میشه به این فایل دسترسی داشت و کجای هاست هستش. حالا باید این فایل را در سرور میزبان به جای فایل قبلی قرار دهید.