بهینه‌سازی موتور جستجو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-لیلی ری | سئو

شما تا اینجا صدها ساعت جلو افتادید اما هنوز کارهای دیگری نیز نیاز است انجام دهید. وارد اکانت کیورد پلنر خودتان شوید یا یک اکانت جدید بسازید. اگر نکاتی که تا اینجا مطرح شد را به درستی متوجه نشدید لطفا وارد فصل ۱ شوید و فصل اول را مطالعه بفرمایید.

  • سئوی خارجی و همچنین سئو داخلی تضمین می کند که وب سایت با وضوح بیشتری در نتایج جستجو ظاهر شود و رتبه بالاتری داشته باشد.
  • اتفاقا کار خوبیه که تا زمان آماده سازی اسکریپت اقدام به تولید محتوا در بخش وبلاگ سایت کنید.
  • همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند.
  • از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید.

یکی از رایج‌ترین «اشتباه‌هایی» که می‌بینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمی‌کنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌ها به میان می آید. علاوه بر لینک های داخلی از طریق عناصر گفته شده در بخش قبل، لینک دادن به سایر صفحات مرتبط از داخل بدنه صفحه نیز اقدام مناسبی است. بزرگترین مزیت لینک سازی داخلی؟ برخلاف لینک های خارجی، کنترل لینک های داخلی کاملا در دستان شماست. در فصل قبل به تکنیک های سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم.

چه کسی یا چه شرکتی سئوکار حرفه ای است؟

On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند مجله خبری سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید.

آموزش جامع گوگل آنالیتیکس Google Analytics

در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. فیچر اسنیپت (گاهی اوقات “جایگاه صفر” نامیده می شود) یک نتیجه جستجوی برگزیده است که بالاتر از 10 نتیجه استاندارد گوگل ظاهر می شود. هدف آن پاسخگویی مستقیم به سوال کاربر در صفحه نتایج جستجو است. هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف دارید، باید از آن برای بهینه سازی صفحه خود در موضوع محتوای مورد نظر استفاده کنید. برای انتخاب کلمه کلیدی هدف، باید از اصول جستجوی کلمات کلیدی که در فصل قبل به طور گسترده به آن پرداختیم پیروی کنید. همچنین حجم جستجو، دشواری و ارتباط آن با محتوا را در نظر بگیرید.

در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود. بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید.

موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد.

۸. انتخاب قالب مناسب

به طور خلاصه گوگل به سایت هایی که از روش های درست سئو استفاده می کنند، پاداش داده و تنها سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را جریمه می کند. گاهی اوقات عملکرد کلی سایت می تواند به طور چشمگیری تحت تأثیر تغییر در یک کشور خاص، کاهش رتبه یک کلمه کلیدی مهم یا یک مشکل کارکرد در نوع خاصی از دستگاه قرار گیرد. مرحله بعدی ارتباط از طریق ایمیل با صاحبین وب سایت ها است. در این مرحله می توانید با صاحبان وب سایت برای جایگزینی بک لینک رقیب خود (این کار به عنوان تکنیک آسمان خراش شناخته می شود) با بک لینک شما یا افزودن لینک شما به عنوان یک منبع اضافی مکاتبه کنید. در یک دنیای ایده آل، تنها چیزی که برای کسب بک لینک های با کیفیت نیاز دارید، ایجاد محتوای عالی است.

موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتم‌های خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دست‌کاری رتبه‌ها، مجدداً سازگار کردند. در سپتامبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که گوگل پنگوئن به الگوریتم اصلی رتبه‌بندی گوگل ملحق شده‌است و دیگر آپدیت‌های آن اعلام نمی‌شود. از سال ۲۰۱۶ به بعد، الگوریتم پنگوئن گوگل دیگر به صورت لحظه‌ای نتایج جستجو را بررسی خواهد کرد. گوگل اینستنت، یا جستجوی زمان واقعی، در اواخر سال ۲۰۱۰ در تلاشی به‌منظور به‌هنگام‌تر و مرتبط نمودن جستجوها ارائه شد.

با انجام این کارها لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به کلمات بذر را دریافت خواهید کرد. حالا در بخش بالا؛ سمت راست صفحه از لیست کلمات کلیدی خروجی اکسل بگیرید. گام اول در تحقیق کلمات کلیدی یافتن ایده‌های اصلی است که قرار است از دل آن‌ها هزاران کلمات کلیدی در بیاید و برای شما جذب ترافیک کنند. در این فصل وارد فاز اجرایی می‌شوید و با مهم‌ترین پروسه سئو یعنی تحقیق کلمات کلیدی آشنا می‌شوید.

در صورت جستجوی یک کلمه، تمام صفحات به ترتیب رتبه بندی به نمایش درمی آیند. برخی افراد می خواهند تا پیج اینستاگرام آن ها در نتایج گوگل دیده شود. آنها تصور می کنند که با سئو اینستاگرام می توانند به این هدف خود برسند. هدف از بهینه سازی پیج اینستاگرام، تبدیل کاربران به فالوور و افزایش تعداد آن ها است. اقداماتی مانند تولید یک محتوای با کیفیت، کپشن نویسی جذاب ، استفاده از تصاویر زیبا و خلاقانه، هشتک گذاری های مناسب و آنالیز رقبا نقش مهمی در بهینه سازی صفحه اینستاگرام دارند. در مواقعی که صفحه اینستاگرام شما، کاربران زیادی دارد، ممکن است در نتایج گوگل دیده شود.