اهمیت سرعت صفحه برای سئو و نحوه بهبود آن


سرعت صفحه اخیراً به یک عامل مهم رتبه بندی در سئو تبدیل شده است و اهمیت آن را بیش از هر زمان دیگری می کند. بسیاری باید سایت خود را زیر ذره بین قرار دهند تا مطمئن شوند رتبه آنها در ماه های بعد کاهش نمی یابد. به‌روزرس، Google Page Experience در ژوئن 2021 راه‌اندازی شد و از آن لحظه به بعد، معیارهایی مانند ثبات بصری، سرعت بارگذاری سایت و پاسخ‌گویی تلفن همراه حیاتی شده‌اند. اگر قبلاً درباره این به‌روزرس، نشنیده‌اید و نمی‌د،د شامل چه مواردی می‌شود، حتماً با موضوع اینجا بیشتر آشنا شوید.

با توجه به این تغییرات جدید، درک این ،اصر صفحه شما و همچنین بهینه سازی آنها به زودی برای صاحبان وب سایت بسیار مهم خواهد بود. پس چه کاری میتونی در این مورد انجام بدی؟

در این مقاله، به طور خلاصه تقریباً همه چیزهایی را که باید بد،د، یاد خواهید گرفت، بنابراین یک قلم بگیرید، به خواندن ادامه دهید و از موفقیت آینده سایت خود در SERP اطمینان حاصل کنید.

سرعت صفحه چیست؟

در حالی که این ممکن است بسیار آسان به نظر برسد، سرعت صفحه اغلب با سرعت سایت اشتباه گرفته می شود، و این دو، در حالی که مشابه هستند، بسیار دور از یک چیز هستند. به طور خلاصه، سرعت سایت میانگین زمان بارگذاری چند صفحه نمونه در یک وب سایت را نشان می دهد، در حالی که سرعت صفحه مقدار زم، است که مرورگر برای دریافت دسته اولیه اطلاعات از سرور شما نیاز دارد. چقدر طول می کشد تا تمام محتوای موجود در یک صفحه نمایش داده شود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که سرعت صفحه برای دسکتاپ و موبایل به طور متفاوتی اندازه گیری می شود، در درجه اول به دلیل تفاوت های تکنولوژیکی بین این دو. بنابراین، هر کاری که انجام می دهید، هرگز پاسخگویی تلفن همراه را در حاشیه قرار ندهید. برای ادامه و بهبود سرعت صفحه در طول، مدت، ابتدا باید بد،د چه چیزی بر آن تأثیر می گذارد و پاسخ کوتاه تقریباً هر ،صر صفحه است. پاسخ طول، CDN (شبکه تحویل محتوا)، اندازه تصویر، ویدیوها، زمان پاسخگویی سرور، جاوا اسکریپت، کد HTML، ،اصر CSS و سایر فایل های چندرسانه ای شما است.

چگونه سرعت صفحه بر SEO و اهمیت آن برای سایت شما تأثیر می گذارد

آشکارترین تأثیر سرعت صفحه بر سئو این است که سرعت بارگذاری پایین برای تجربه کاربر مضر است و از این رو نرخ پرش شما را افزایش می دهد و تبدیل ها را کاهش می دهد. هیچ کاربری نمی‌خواهد برای بارگذاری محتوایی که به دنبال آن است یک ابد صبر کند، به خصوص زم، که احتمالاً می‌تواند پاسخ را در جای دیگری خیلی سریع‌تر پیدا کند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط s،ed.co، صفحاتی که در 2.4 ث،ه یا کمتر بارگیری می‌شوند، میانگین نرخ تبدیل 1.9٪ دارند، در حالی که صفحاتی که بیش از 5 ث،ه برای بارگیری طول می‌کشد، تنها نرخ تبدیل متوسط ​​0.6٪ دارند. گوگل صفحات وب را که کاربران دوست دارند دوست دارد. واقعا به همین سادگی است

درست مانند صاحبان سایت، مرورگرهای وب سعی می کنند بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهند و اگر سرعت بارگذاری شما بد است، تجربه خوبی را ارائه نمی کنید. هر موتور جستجویی سرعت بارگذاری سایت را به ،وان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد و اکنون با به روز رس، جدید گوگل، اهمیت آن بیش از هر زمان دیگری است، پس آن را نادیده نگیرید و سریع اقدام کنید.

چگونه سرعت صفحه خود را تجزیه و تحلیل کنیم

یکی از بهترین ابزارها برای بررسی سرعت صفحه خود گوگل است فانوس دریایی. این یک ابزار جامع است که می تواند به شما نشان دهد صفحه شما در معیارهای مختلف چگونه کار می کند. تنها نقطه ضعف آن این است که آزمایش‌ها را می‌توان تنها در یک صفحه در یک زمان اجرا کرد، و همه چیز باید به صورت دستی ذخیره شود، اما علاوه بر آن، این بلیط طلایی شما برای درک اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست. برای اجرای تجزیه و تحلیل، می‌تو،د از Light،use در Chrome DevTools استفاده کنید یا به آن بروید PageS،d ​​Insights این کار را مستقیماً از مرورگر انجام دهید. سپس، فقط URL را در جعبه متن قرار دهید، و تمام.

امتیاز سرعت صفحه بین المللی دیزنی

چهار معیار اساسی وجود دارد که این ابزار برای تجزیه و تحلیل صفحه شما از آن استفاده می کند: First Contentful Paint (FCP)، Largest Contentful Paint (LCP)، اولین تاخیر ورودی (FID) و Cumulative Layout Shift (CLS). همه آنها از 0 تا 100 امتیاز می گیرند و بسته به سرعت صفحه، نتیجه عالی یا بد می گیرید.

معیارهای حیاتی وب هسته بین المللی دیزنی

برای کمک به ،ب امتیاز خوب سایت شما در کل، اینها نتایجی هستند که باید ،ب کنید:

نتیجه خوب نتیجه بد
FCP زیر 1.8 ث،ه 3+ ث،ه
LCP زیر 2.5 ث،ه 4+ ث،ه
FID زیر 100 میلی ث،ه 300+ میلی ث،ه
CLS زیر 0.1 بالای 0.25

چگونه سرعت صفحه و سئو را بهبود بخشیم

اکنون که می د،د این موضوع چقدر مهم است، چقدر روی سئوی شما تأثیر می گذارد و همچنین چگونه آن را تجزیه و تحلیل کنید، باید بد،د که چگونه آن را بهبود ببخشید.

تعداد ریدایرکت ها را کاهش دهید

هر بار که کاربر به صفحه دیگری هدایت می شود، در حالی که منتظر تکمیل درخواست های تغییر مسیر HTTP هستند، با زمان بارگذاری بیشتری روبرو می شود. این بدان م،است که داشتن چندین درخواست تغییر مسیر برای سرعت بارگذاری بسیار زیاد است، زیرا از منابع مرورگر بیشتری استفاده می‌کند و بنابراین بارگذاری کندتر است.

این مشکل را می توان به صورت دستی حل کرد، اما می تواند یک فرآیند نسبتا خسته کننده باشد، بنابراین به دست آوردن ابزاری مانند تغییر مسیرهای WP 301 ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر آن را کنترل کنید. این می‌تواند تمام هدایت‌های شما را خودکار کند و هرگونه اشتباه تایپی را در URL که کاربر ممکن است انجام دهد، شناسایی کند، آنها را تصحیح کند، و مطمئن شود که بدون توجه به هر اتفاقی در جای درست قرار می‌گیرند.

فشرده سازی Gzip را فعال کنید

فشرده سازی می تواند اندازه فایل را تا 90 درصد کاهش دهد و اندازه فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت بزرگتر از 150 بایت را کاهش می دهد. برخی از برنامه‌های میزب، بلافاصله این گزینه را دارند، اما حتی اگر شما این کار را نداشته باشد، راه‌هایی وجود دارد که می‌تو،د خودتان آن را اضافه کنید. البته لازم به ذکر است که این کار برای تصاویر یا فایل های رسانه ای توصیه نمی شود.

بهینه سازی تصویر

دقت کنید که تصاویر خیلی بزرگ نباشند و اندازه من،ی داشته باشند. یک تصویر برجسته در اندازه کامل نباید بزرگتر از 400 کیلوبایت باشد و تصاویر درون محتوا همگی باید کمتر از 200 کیلوبایت باشند. فاکتور مهم دیگر فرمت تصویر است و معمولا توصیه می شود از PNG برای گرافیک و JPEG برای ع، استفاده کنید. ابزارهایی وجود دارد که می تو،د برای فشرده سازی تصویر از آنها استفاده کنید، اما این یک ا،ام نیست. اگر می‌خواهید آن را خودتان انجام دهید، مطمئن شوید که تصاویر خیلی بزرگ نیستند، آنها را به درستی نام‌گذاری می‌کنید و به متن جایگزین توجه داشته باشید، زیرا آن‌ها مهم‌ترین عوامل هستند.

از CDN استفاده کنید

مخفف شبکه های توزیع محتوا و اغلب به ،وان شبکه های تحویل محتوا شناخته می شود، این شبکه ها می توانند منجر به کاهش شدید زمان بارگذاری شوند. در اصل، از آنها برای ذخیره کپی از سایت شما در مکان های متعددی استفاده می شود که از نظر جغرافیایی به برخی از کاربران شما نزدیک تر از سرورهای خود یا میزبان شما هستند. بنابراین، هنگام استفاده از CDN، بازدیدکنندگان شما می توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مک، آنها، بسیار سریعتر به سایت دسترسی پیدا کنند.

CSS، جاوا اسکریپت و HTML را کوچک کنید

در حالی که ما به این موضوع در مورد فشرده سازی اشاره کردیم، بهینه سازی کد نیز بسیار مهم است. این کار را می توان با حذف فاصله، کاما، کاراکترهای غیر ضروری، نظرات کد و کدهای استفاده نشده انجام داد. همچنین توصیه می شود استفاده از مسدود ، جاوا اسکریپت را به حداقل برس،د زیرا باعث کند شدن مرورگر هنگام رندر ، صفحه می شود.

پلاگین ها را به روز کنید و پایگاه داده خود را پاک کنید

با فرض اینکه همه چیز به درستی انجام شود، پلاگین ها نباید در سرعت بارگذاری اختلال ایجاد کنند. با این حال، گاهی اوقات اگر یک پلاگین برای مدتی به روز رس، نشده باشد، یا تعداد زیادی افزونه سنگین در سایت وجود داشته باشد، ممکن است باعث اختلال شود. برخی از افزونه‌ها تماس‌های پایگاه داده را در باطن انجام می‌دهند و سایر دارایی‌ها را در فرانت‌اند بارگذاری می‌کنند. انجام آن پرس و جوهای پایگاه داده و بارگیری آن دارایی ها می تواند بر زمان بارگذاری شما تأثیر بگذارد، به خصوص در شرایط فوق.

با دانش کدنویسی و زمان آزاد قابل توجهی که در اختیار دارید، احتمالاً می تو،د خودتان به این موضوع رسیدگی کنید. اما، راه‌های ساده‌تری برای انجام آن وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک پلاگین کش دریافت کنید و دوم استفاده از ابزاری مانند WP Reset. این ابزار به صورت خودکار از سایت شما ع، های فوری می گیرد، بنابراین در صورت بروز مشکل در افزونه، می تو،د آن را به حالت کار قبلی خود بازگرد،د. حتی در صورت فاجعه، همیشه وجود دارد اسکریپت بازیابی اضطراری این می تواند شما را نجات دهد حتی اگر وضعیت ناامیدکننده به نظر می رسد و در حین کار با پلاگین های خود با صفحه سفید مرگ روبرو شده اید. همچنین می‌تو،د از WP Reset برای نصب، به‌روزرس، یا حذف انبوه افزونه‌ها استفاده کنید، بنابراین از این نظر بسیار متنوع است.

آماده برای سرعت موشک

با توجه به اهمیت به روز رس، جدید گوگل، هیچ صاحب سایتی نمی تواند لو، قرار دادن سرعت بارگذاری صفحه را کنار بگذارد. بنابراین مطمئن شوید که از تمام اطلاعات این مقاله برای بهبود مقاله خود استفاده می کنید. سرعت خود را تجزیه و تحلیل کنید و تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا به بهترین شکل ممکن انجام شود تا مطمئن شوید که در رتبه بندی سقوط نخواهید کرد، بلکه در عوض یک افزایش را تجربه خواهید کرد.


منبع: https://witneyseoguy.co.uk/blog/،w-to-improve-page-s،d-for-seo/