آموزش گام به گام ساخت sitemap نقشه سایت + معرفی نرم‌افزار و افزونه وردپرس کاپریلا

و یکی از این عملکردهای مهم این است که به شما امکان می دهد یک فایل نقشه سایت به روز برای وب سایت خود ایجاد کنید. در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است. فعالسازی نقشه سایت در افزونه All in One SEOدر حالت پیشفرض، All in One SEO قابلیت سایت مپ را برای سایت شما فعال کرده و سایت مپ خود را جایگزین سایت مپ‌های پیشفرض وردپرس می‌کند. می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Open Sitemap (‌باز کردن نقشه سایت) یا افزودن «/sitemap.xml/» به انتهای آدرس URL سایت‌تان مروری اجمالی بر سایت مپ خود داشته باشید.

  • مزیت اصلی استفاده از افزونه Yoast SEO برای ایجاد سایت مپ XML شما این است که آن را به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌کند (نقشه سایت پویا).
  • زمانی که قرار است نقشه سایت در وب سایتتان قرار دهید از این برچسب در اول و آخر نقشه سایت استفاده میشود.
  • در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد.
  • این ابزارها عمدتاً از نوع platform-agnostic هستند و عموما گزینه بسیار خوبی هستند.
  • و اینکه محتواهای مهم و اولویت‌دار برای کراول شدن کدام‌ها هستند.

Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است. یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند. فایده ایجاد نقشه سایت XML با استفاده از یوست سئو، این است که بطور اتوماتیک بروزرسانی می‌شود (sitemap داینامیک). اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید Sitemap را با کمک افزونه یوست سئو بسازید.

تاثیر نقشه سایت در سئو

به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی که افزونه XML-Sitemap نتواند به موتورهای جستجو اعلام کند که محتوای جدیدی اضافه شده است و آن را ایندکس کند، در این صورت به شما اطلاع داده می شود. این ابزار با قابلیت‌های بسیار از جمله نصب سریع، سایت مپ ویژه نسخه موبایلی سایت و همچنین نقشه سایت ویژه تصاویر و ویدئوها یکی از بهترین گزینه‌های ساخت sitemap است. Inspyder پس از نصب، به صورت خودکار سایت مپ ویژه گوگل را ساخته، آن را بر روی سرور هاست شما آپلود کرده و با ایمیل خبر ساخت موفق سایت مپ را اطلاع می‌دهد.

فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید.

در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است.

دلیل اهمیت نقشه سایت چیست

از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم. یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم.