آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه-لیلی ری | سئو

برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را بدانید. به طور مثال، اگر کاربری در گوگل سرچ کند، دستور پخت کیک هویج، نمی خواهد راجع به تاثیر هویج بر سلامتی بداند، می خواهد شما نحوه پختن آن کیک را به او آموزش دهید. بنابراین، تعیین هدف جستجو در سئو محتوا، بسیار اهمیت دارد. اما این گفته به چه معناست؟ مطمئناً محتوایی که گوگل در مورد آن صحبت می‌کند هر نوع محتوایی نیست. متاسفانه موتورهای جستجو برای اینکه مشخص کنند محتوایی با کیفیت است چک لیست ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت.

  • از شما انتظار نداریم که هر یک از این استراتژی‌های عالی را درست از همین الان در محتوای خود پیاده‌سازی کنید.
  • در بسیاری از موارد هنگام نوشتن، به‌شکل طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده می‌کنید که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند.
  • موتورهای جستجو آدرس های طولانی را دیرتر پیدا می کند، بنابراین URL مختصر را به کار برید.
  • با این کار خزنده های گوگل درک بهتری از محتوای صفحه لینک شده خواهند داشت.

از آنجایی که محتوا و تولید محتوای سئو شده یکی از پارامترهای مهم سئو داخلی است، اهمیت بسیاری پیدا کرده و اصول مشخصی برای آن تعیین کرده‌اند. به زبان ساده، سئو داخلی مجموعه قواعد و استانداردهایی است که در داخل وب سایت و بین صفحات سایت باید رعایت شود تا کاربران به راحتی بتوانند با وب سایت ارتباط برقرار کنند. سئو یابهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرآیند بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. هرچه اصول سئو در یک سایت بهتر رعایت شده باشد، میزان بازدید از آن وب سایت افزایش خواهد یافت. تاریخچه سئو به دهه 90، وقتی موتورهای جستجو برای نخستین بار ظاهر شدند باز می گردد. امروزه، SEO به یک روش بازاریابی حیاتی و صنعت رشد تبدیل شده است.

۶- همیشه در محتوا از انکر تکست ها استفاده کنید ( لینک سازی داخلی)

پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمی‌تونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری. جان مولر از تیم گوگل اعلام کرد که طول محتوا بیانگر سطح کیفیت آن نیست. کلمات کلیدی بلند می توانند در عنوان زیرشاخه ها مورد استفاده قرار گیرند. این کار درسته؟ یک مقاله برای کیورد برنامه ریزی تعاملی بنویسم و برای رتبه اون تلاش کنم و در اون مقاله لینک بدم به خدمت مون تا از اونجا بفروشیم. به دلایلی مجبور هستم از صفحات دسته بندی های پیش فرض قالب استفاده نکنم و بجاشون یک برگه با صفحه ساز دیزاین کردم. در ادامه اومدم دسته ها رو به برگه های متناظر ریدایرکت 301 کردم.

اعتقادم اینه که باید از سایت هایی که محتواهای خوب دارن، حمایت بشه. دیگر این حقیقت که سئو و محتوا به شدت به هم مرتبطند یک راز محسوب نمیشود. بدون سئو، محتواها در صفحه اول گوگل قرار نگرفته و در نتیجه ترافی… به کاربران کمک کرده تا اطلاعات بیشتری از موضوع مورد نظرشان کسب کنند. مثلا عبارت “تحقیقات کلمات کلیدی” عبارت اصلی یه مقالمون باشه و “آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی” هم یکی دیگش، این اشتباهه. پاراگراف پایانی این محتوا مجموعه چند ویدیو آموزشی در رابطه با سئو داخلی است که بخشی از آن به سئو محتوا پرداخته و در ادامه باقی موارد سئو داخلی را هم توضیح میدهد.

کاربران را به درج نظر تشویق کنید.

بیایید تصور کنیم که شما یک مقاله عالی و اصولی نوشته­اید که با محصول اصلی وبسایت فروشگاهی شما مرتبط است و می­خواهید تا حد امکان به آن توجه کنید. سپس دو تا سه ماه پس از انتشار، عملکرد پست را بررسی می­کنید و متوجه می­شوید که کسی آن را ندیده است و قطعا بازخوردی هم ثبت نشده­است. دلیل این اتفاق چیست؟ کلمات کلیدی که شما استفاده کرده­اید حجم جستجوی کمی دارند یا اصلاً وجود ندارد. از ساختار سرفصل و هدینگ­های منسجمی استفاده نکرده‌اید، بنابراین ربات‌های Google برای درک مقاله شما مشکل داشته‌اند. همچنین تگ عنوان شما دقیقاً منعکس کننده موضوع مقاله نیست. با وجودی که نمی‌توانید کار زیادی در زمینه متن نمایش داده شده انجام دهید اما باید بهینه‌سازی متا و مطلب خود را انجام دهید تا موتورهای جستجو بتوانند بهترین محتوای آن مطلب را نشان دهند.

تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از آن برای سئو تولید محتوا استفاده کرده و رتبه و ترافیک سایت خود را بهبود دهید. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید.

بنابراین، شما باید محتوای SEO عالی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل آن را درک کند. درصورتى كه كلمه تان از اين ارزيابى سربلند بيرون آمد، می توانید از آن برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، استفاده کنید. در غیر این صورت، بهتر است فعلا از آن ها برای مجله خبری سئو های درون سایتتان استفاده نکنید. می توانید آنها را در انتهای لیست کلمات کلیدی منتخب خود قرار دهید و بعد ها که سایتتان ارزش و اعتبار بیشتری گرفت، از آنها برای تولید محتوای مناسب برای سئو استفاده کنید.

همه چیز درمورد محتوای سئو شده و اصول کلیدی سئو محتوا در 6 گام

این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمی‌تواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند. از این رو توصیه می‌شود تا حد ممکن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید، اما حواستان باشد که این موضوع چیزی از کیفیت محتوای شما کم نکند. چه محتوایی می‌توانید تولید کنید که متفاوت از آنچه هر کس دیگری تولید می‌کند باشد؟ شاید اینفوگرافیک‌ها نیز خیلی بتوانند به شما کمک کنند. استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا تأثیر مثبتی بر زمان توقف روی محتوا دارد؛ براساس پژوهشی از Hubspot حدود ۸۰٪ بازاریابان می‌گویند استفاده از ویدئو زمان توقف روی محتوا را در وبسایت افزایش می‌دهد. استفاده از ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم می‌شود)، سبب می‌شود که محتوا به‌راحتی خوانده شود. این واقعیتی است که اغلب ما از محتوای بصری بهتر یاد می‌گیریم.

اما بدون این ویژگی‌ها، محتوای شما ارزش زیادی نخواهد داشت و نمی‌تواند تاثیر ملموسی بر روی رتبه و افزایش ترافیک سایت ایجاد کند. ما با بهترین فریلنسرها در زمینه تولید محتوای سئو شده همکاری می‌کنیم تا بتوانیم کیفیت محتوایی که قرار است دریافت کنید را تضمین کنیم. هر محتوایی که تولید می کنید و سیستم های بازاریابی که برای آن به کار می برید را باید تحلیل کنید تا متوجه میزان اثرگذاری آن را برروی کاربر متوجه شوید. اگر می خواهید میزان کارایی بهینه سازی محتوا را متوجه شوید، باید آن را تحلیل کنید.

پس از این تصمیم گیری می کنید و در صورت رضایت به ثبت سفارش تولید محتوای سئو شده می پردازید. ما پس از نشتن اولین محتوا، آن را برای شما ارسال می کنیم تا اصلاحات مدنظرتان را به ما بگویید. در کنار سئو محتوا وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما برای کسب رتبه در موتورهای جستجو شانسی ندارد. سئو مانند هر دانشی دیگری نیاز به تجربه، مطالعه و تمرین دارد. شاید شما مایل نباشید که بر سئو تمرکز کنید و بخواهید که بر سایر جنبه‌های کسب و کار خود متمرکز باشید.