آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه

امروزه اینترنت به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌است و افراد برای پاسخ به کوچک‌ترین نیازهایشان مثل خرید خمیردندان، از اینترنت کمک می‌گیرند. در این میان موتورهای جستجو مانند گوگل نقش مهمی در کیفیت نتایج جست‌وجو و رساندن کاربر به هدف اصلی او دارد. موتور جستجوی گوگل با الگوریتم‌هایی که دارد همواره سعی می‌کند بهترین نتیجه را برای کاربر نمایش دهد.

  • سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود.
  • اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می‌ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است.
  • سئو و طراحی سایت در عمل با همدیگه فرق دارند، اما با همدیگه در ارتباط هستند.

اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت های خود به دست می آوریم به ما کمک میکند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف گذاری های خود را اصلاح کنیم. در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم. اما برخی دیگر می گویندسئو تکنیکالباید از داخلی و خارجی جدا شود. در سایت راه عالی برای شروع یک گفتگو است که سبب افزایش بازدید سایت می شود . صفحات شما کمک میکند و سبب بهبود کیفیت صفحات سایت می شود .

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

لینک‌های محتوایی لینک‌هایی هستند که فقط در یک صفحه سایت وجود دارند و به صورت دستی در هر صفحه باید قرار گیرند. مثلا اگر ۱۰ لینک در منوی اصلی سایت داریم، ۷ لینک با هدف سئو وجود دارد و ۳ لینک با هدف برندسازی. الان وقت آن است با استفاده از ابزار کبوتر SERP را برای هر کدام از کلمات کلیدی بررسی کنید. مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند. گام دوم ما منفجر کردن کلمات کلیدی با امکان “گوگل ساجست گروهی” ابزار کبوتر است.

شما باید محتوای یکتا تولید کنید و آن را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه سازی کنید. بهینه سازی سایت ها برای موبایل یک ضرورت در دنیای آموزش سئو است. دنیا از سوی لپ تاپ و کامپیوتر شخصی به سمت موبایل در حال تغییر است.

امیدواریم از راهنمای جامع سئوی ما نیز مانند خود ما لذت برده باشید. اکنون زمان آن رسیده است که با شرکت در آزمون و دریافت گواهی سئو ما، آنچه را که آموخته اید، به مرحله امتحان بگذارید. بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند.

Ranking چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

با استفاده از سرویس تحلیل سایت، نقاط ضعف و قوت سایت شما مشخص شده و بر اساس این نکات می توانید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید. با ایجاد کردن تغییرات کوچک یا پیچیده در وبسایت خودتان، کسب و کار شما میتواند سئو خودش را تقویت کرده و در نتیجه رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا می کند. هدف بیشتر کسب و کار ها، رتبه بندی در صفحه اول گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی می باشد که مرتبط با محصولات یا سرویس های شما می باشد. تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید، بهبود سئو در طول زمان است. Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید.

[۱] معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند. سئو مناسب برگ برنده شما در دریافت بیشترین بازدید واقعی و مرتبط با محتوای سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. دریافت بازدید از طریق گوگل توسط کاربران واقعی فقط از طریق داشتن سایتی با محتوا و سئو مناسب در رقابت با سایت های هم تراز ممکن است. امروزه ابزارها و وبسایت های زیادی در زمینه تولید و طراحی وبسایت یا وبلاگ وجود دارد که اکثر افراد برای ساخت یا ایجاد سایت خود ازین ابزارها استفاده میکنند. دربسیاری از موارد پلتفورم اصلی این ابزارها در گذشته طراحی شده و با توجه به پیشرفت روزافزون موتورهای جستج و ممکن است در بعضی موارد از الگوریتم های بهینه سازی جستجو عقب مانده باشند.

بعد از پیدا کردن منابع محتوایی؛ گام بسیاربزرگی برداشته‌اید. برای رسیدن به اهداف سئو؛ باید تیم مقاله‌نویسی حرفه‌ای داشته باشید. اما افرادی که اهل چالش نیستند و می‌خواهند هزینه کنند؛ با خرید رپورتاژ؛ لینک‌سازی می‌کنند. بنابراین ما یک محصول و یک محتوا داریم با ۲ آدرس و این یعنی محتوای تکراری. خیلی از نکاتی که تا اینجا آموخته‌اید در سئو فروشگاه اینترنتی هم اجرایی هستند. البته داده‌های بخش دسکتاپ شاید برای شما قابل نمایش نباشد.

هنگامی که کاربر اینترنتی یک پرس و جو ارسال می کند (یک کلمه کلیدی را جستجو می کند) موتور جستجو فهرست عظیم خود را بررسی می کند و نتایج منطبق را بیرون می آورد. این یک روند بررسی انتخاب ها از بین میلیون ها انتخاب موجود در سایت ها براساس الگوریتم های مختلف است. مثلا شما میتوانید محتوایی را بنویسید که به صورت عالی برای موتور جستجو بهینه سازی شده است، اما در صورتی که این محتوا برای انسان ها بی معنی باشد، هیچ فایده ای نصیب کسب و کار شما نمی شود. اصلا مهم نیست که چند مرتبه از یک کلمه کلیدی در پست یا صفحه خودتان استفاده می کنید، در صورتی که محتوا به بازدید کنندگان شما کمکی نکند، قطعا آن ها سایت شما را ترک کرده و دیگر به سایت شما باز نمی گردند. محتوای ضعیف یا بدون اطلاعات کافی؛ بعضی از شرکت ها تلاش می کنند تا از روش های ساده برای تولید محتوا استفاده کنند و محتوای ضعیفی را در وبسایت خودشان قرار میدهند.