آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل-لیلی ری | سئو

به صورت کلی بهتر است وب‌سایت شما نقشه سایت داشته باشد اما الزامی در داشتن تگ اولویت بندی صفحات نیست. این تگ مشخص می کند که وب‌سایت شما دقیقا از چه پروتکلی (http یا https) استفاده می کند و اگر دامنه وب سایت شما با www در مرورگر نمایش داده شود یا خیر، در این قسمت مشخص می شود. وب‌سایت‌هایی که از پیوندهای داخلی ضعیف (صفحات یتیم) یا به اصطلاح دارای محتوای غنی نیستند، رنج می ­برد مناسب است. اگر URL‌های مختلفی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه می‌کنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید. با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید. سایت اخبار، نوع خاصی از نقشه سایت است که فقط اخبار و مقالات خبری را ایندکس می‌کند.

بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند. هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. نکته مهمی که باید بدانید این است که لزوما برای کراول شدن صفحات سایت خود، نیازی به sitemap ندارید. وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد.

  • این مساله به این شکل که شما توضیح دادید عجیب هست و نیاز به بررسی بیشتر داره.
  • استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است.
  • وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند.
  • برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند.
  • یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است.

فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند.

آموزش گام به گام و رایگان وردپرس​

موتورهای جستجو مانند گوگل‌، یاهو و بینگ، از سایت‌مپ برای پیدا کردن صفحات مختلف در وب‌سایت‌تان استفاده می‌کنند. همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه نقشه سایت یا سایت مپ است. شما می‌توانید افزونه را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقشه سایت را به صورت مرتب به روز رسانی نماید. سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که محتواهای سایت شما هر چند وقت یکبار به روز رسانی می‌شوند و اهمیت هر کدام چقدر است.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟

مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید. هیچ شخی و یا کسب و کاری تمایل ندارد که صفحه اصلی کسب و کارش ایندکس نشده باقی بماند. رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است. این برچسب یه برچسب اختیاریه و برای مشخص کردن باز تغییرات بروزرسانی یه صفحه است و مشخص میکنه این صفحه هر چند وقت یه بار تغییر میکنه. لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند.

برای رفع این خطا می توانید مطلب ” خطای 404 چیست؟ ” را مطالعه کنید. اما در این روش احتمال اینکه لینک سازی خوبی برای صفحات مهم انجام نشده باشد نیز وجود دارد. پیدا کردن این صفحات بدون یک سایت مپ درست، برای کاربران مشکل خواهد بود. برای طراحی سایت همراه با نقشه سایت اتوماتیک همین حالا اقدام کنید …

البته بحث سایت مپ بسیار گسترده است و پیچیدگی های خاص خود را دارد. در اینجا سعی بر این است که بصورت خلاصه کارکرد آن را برای شما مطرح کنیم. هرگونه به روز رسانی مجله خبری سئو در صفحات سایت، توسط Sitemap XML به گوگل اطلاع داده می شود. در این مقاله به طور کامل در رابطه با مفهوم سایت مپ و فایده آن برای افزایش رتبه سایت صحبت می کنیم.

انواع فرمت های سایت مپ چیست؟

اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند.

برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید. اگر قبلاً سایت مپ خود را در گوگل ثبت کرده باشید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.