آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل-لیلی ری | سئو

این نوع سایت مپ برعکس نوع قبل، برای استفاده کاربران سایت است. همچنین اگه تمایل داشتین بیشتر در مورد خدمات سئووب سایت نبض مارکتینگ اطلاعات به دست بیارین میتونین یه سری به صفحه خدمات سئو ما بزنین. وب برتر، آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران، ارائه خدمات طراحی سایت، سئو، پشتیبانی و ادمین سایت.

از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید. این کار از ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند. این کار برای برخی صفحات در وبسایت شما که مهم هستند ولی دوست ندارید در نتایج صفحات جستجو دیده شوند بسیار کاربردی است.

  • این نقشه‌ها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف می‌شود، به‌روزرسانی می‌شوند.
  • گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود).
  • بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید.
  • به عنوان مثال‌، می‌توانید ببینید که نقشه سایت بالا شامل لینک‌هایی به ۱۱۶ صفحه وب است.

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود. در واقع نقشه سایت لیستی از کل مطالب وب سایت شما را با فرمتی که برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد. همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است.

نقشه سایت موبایل فقط برای وب سایت هایی مناسب است که قصد دارید وب سایت شما فقط در موبایل نمایش داده شود و برنامه های موبایل فقط برای صفحه نمایش موبایل طراحی شده است. نقشه سایت XML برای تصاویر برای بهبود ایندکس صفحات با محتوا تصویری و تصاویر مقالات طراحی شده ­اند. فایل مجله خبری سئو نقشه سایت را می­ توان با ابزارهای فشرده سازی فایل مانند zip یا gzip فشرده کنید تا از فضای کمتری در هاست استفاده شود. سایت مپ ها، فایل کوچکی هستند که حکم یک نقشه راه را برای خزنده‌های موتورهای جستجو بازی می‌کنند تا بتوانند صفحات سایت ما را پیدا و ایندکس کنند.

انواع فرمت های سایت مپ چیست؟

در واقع این نوع نقشه سایت برای کاربران استفاده میشه تا راحت تر بتونن به محتواهای سایت دسترسی پیدا کنن. زیرا دسترسی کاربر به صفحات سایت با لینک های مستقیم بسیار ساده تر است. اما به این نکته توجه داشته باشین که کدهای XML نسبت به HTML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر و استانداردتر هستند و سریع تر توسط اون ها crowl میشن. نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند. همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد.

صفحات بی‌کیفیت و بی‌ارزش موجود در نقشه سایت

نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید. اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید. در این مقاله در مورد سایت مپ صحبت کردیم و روش های ایجاد نقشه سایت را بیان کردیم. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا سایتتان رتبه های خوبی را در نتایج جستجو دریافت کند، باید سایت مپ را ایجاد کنید. سایت مپ بخشی از سئو تکنیکال است و سئو تکنیکال نیز جزوی از روش های سئو کلاه سفید است. در قسمت بعدی، شما می توانید تیک گزینه Add sitemap URL to the virtual robots.txt file را فعال کنید تا آدرس سایت مپ که به وسیله خود وردپرس ساخته شده است را در فایل rebots.txt قرار دهید.

آموزش ساخت نقشه سایت

در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد. اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است. یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است. این نوع سایت مپ تنها برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران قادر به مشاهده آن نیستند. همچنین crawler های موتورهای جستجو با استفاده از این فایل برای پیدا کردن صفحات سایت نیازی به دنبال کردن لینک های داخلی سایت ندارند.

سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که دقیقاً چه صفحاتی و چه محتواهایی ایندکس شوند. سایت مپ ها یا نقشه سایت های XML به شکلی ساخته می‌شوند که برای ربات‌ها قابل خواندن باشند. در این فایل ها یک فهرست کامل از URL های سایت قرار گرفته است. اما اگر می‌خواهید از ایندکس شدن تمامی صفحات سایت خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که زحمات شما در باب سئو نتیجه بخش بوده، می‌توانید سایت مپ بسازید. سایت مپ یک فایل xml هست که به ربات های موتور جستجو کمک میکنه بهتر بتونند قسمت های مختلف سایت شما را شناسایی کنند. در این مقاله به طور کامل به مبحث بسیار مهم سایت مپ چیست (sitemap چیست) پرداختیم و اهمیت سایت مپ در سئو سایت را توضیح دادیم.