آموزش تولید محتوای سئو شده نکات مهم سئو در تولید محتوا-لیلی ری | سئو

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که مقاله­ی شما موضوعی را پوشش می­دهد که به سرعت در حال حرکت و تغییر است. عناوین خود را تغییر دهید تا نشان دهند که محتوای شما مرتبط ترین و به روزترین اطلاعات را ارائه می­دهد (به عنوان مثال، “بهترین روش­های سئو در سال 2022”). در واقع، استفاده از محتوایی که از قبل دارید، با ممیزی و هرس کردن آن، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کسب سود در سئو است. 65 درصد از بازاریابان محتوای موفق دو بار در سال ممیزی محتوا را انجام می­دهند و انجام این کار بیشتر ممکن است نتایج بهتری به همراه داشته باشد. برای خودکارسازی این فرآیند، از ابزار حساب­رسی محتوا استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد مقالاتی را که نیاز به بازنویسی، حذف یا به‌روزرسانی دارند شناسایی کنید. محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید.

شما بايد از هر ابزاری كه در اختيار دارید، استفاده كنيد تا خواننده را درگير كنيد. اگر همه ي نتايج رتبه بندي شده در گوگل، محصول يا صفحات خدماتي باشند، پس شما بايد يك محصول يا صفحه خدماتي با ارزش ١٠ برابر بيشتر همه ي آن نتايج توليد كنيد. اگر بيشتر نتايج، مجله خبری سئو پستهاى وبلاگ بودند، می فهمید كه لازم است شما هم پست وبلاگى بسازيد. اگر بيشتر نتايج صفحات فروش محصولند، پس عاقلانه تر است كه شما هم از اين صفحات داشته باشيد. با این جستجو تمام مطالبی را که ما در مورد محتوا قرار داده ایم را می توانید ببینید.

باید قبل از هرگونه اقدام به تولید محتوا، ساختار محتوایی سایت استخراج گردد. باید در ابتدا صفحات بنیادی و صفحات فرعی یا کوچک‌تر مشخص کنید تا بتوانید با یک ساختار مناسب بین آن‌ها لینک ایجاد کنید. صفحه بنیادی موضوع اصلی را پوشش می‌دهد (کلیدواژه‌های کوتاه، اساسی و با تعداد جستجوی بالا). و صفحات فرعی (کلیدواژه‌های جانبی، عمدتا دو یا چند کلمه‌ای و با تعداد جستجوی کمتر)، وارد جزئیات مربوط به زیردسته‌های آن موضوع می‌شوند (کلیدواژه‌های دُم دراز). برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان می‌دهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند.

  • تولید محتوای سئو شده، بدون درگیر کردن شبکه‌های اجتماعی دیگر معنایی ندارد.
  • امروزه بیشترین تمرکز بر روی تجربه کاربری ، تعامل او و تشویق آنها به اشتراک گذاری محتوا است.
  • لینک دهی داخلی باعث بهبود ساختار محتوای شما شده و اعتبار صفحات شما از نظر گوگل را افزایش می دهد.

از قبل مقرر كرده ايد كه حجم جستجوى نسبتاً خوبی هم دارد؛ اما ميخواهيد در كيفيت دادن به آن، بيشتر پيش برويد. کافی است عبارت كليدى را كپى كنيد و عملكرد آن را در هر وبسايتى كه خواستيد ببينيد. ولی ما نیاز داریم که عنوان رو علاوه بر اصول سئو جذاب هم کنیم . سعی کنید متن رو طبیعی بنویسید اینکه چند بار کلمه تکرار بشه مهم نیست. فقط مهمه که تو قسمت های مهم صفحه مثل عنوان و متن جایگزین تصویر و زیر عنوان‌ها بیاد. وسوسه نشوید که محتوا را فقط به‌خاطر پرکردن وبلاگ یا وبسایت منتشر کنید.

مرحله 5# :موضوع را براساس هدف جستجو (Search Intent) انتخاب کنید

اما برای اینکه مخاطبتان سایت شما را ترک نکند، ترفند خوبی که می‌توانید به کار بگیرید این است که در تنظیمات لینک، گزینه‌ی باز شدن در پنجره جدید را بزنید. برخی این کار را دوست ندارند، اما واقعیت این است که با باز شدن لینک در یک زبانه یا پنجره جدید، کاربر ممکن است بعدا دوباره به سایت شما مراجعه کند و زمان بیشتری را در سایتتان سپری کند. در حالی که اگر این کار را نکنید، ممکن است که کاربر به کلی سایت شما را فراموش کند. به‌کارگیری کلمات، عبارات و سوالات کاربران می‌تواند نرخ تعامل با سایتتان را افزایش دهد. با این کار، اگر محتوای شما واقعا مشکلی از مشکلات کاربران را حل کند، تبدیل به یک محتوای بسیار جذاب با نرخ تعامل بالا خواهد شد. در صورتی که نیاز به آموزش کاربران در مورد برند، صنعت یا حوزه تخصصی خود دارید بهتر است به توضیح معنا و مفهوم عبارات تخصصی بپردازید و توضیح شفاف، ساده و قابل فهمی از موضوع ارائه دهید.

کلمه کلیدی اصلی را در پاراگراف اول محتوا به کار ببرید.

اگر می‌خواهید رتبه سایت را بهبود دهید و ترافیک بیشتری جذب کنید، از نوشتن محتوای کپی، مشابه و بازنویسی شده خودداری نمایید. هر چقدر محتوای شما منحصر به فردتر و خاص‌تر باشد، در سئو تاثیر بهتری خواهد داشت. شما می‌توانید یک محتوای جامع آموزشی را منتشر کنید، محتواهایی که اطلاعات کاملی در یک زمینه به مخاطب ارائه می‌دهد. بدون سئو کردن محتوا شما نمی‌توانید در نتایج جستجوی گوگل رتبه مناسبی را به دست آورید و ترافیک جذب کنید.

تکنیک های تولید محتوا سئو شده

دیدیم که اگر بروزرسانی محتوا را رها کنیم ،‌عملا به سئو سایت خود ضربه میزنیم. به همین راحتی میتوانید ببینید، رقیب شما با این عبارت کلیدی یک صفحه خاص را تولید کرده است یا نه و به این شکل میزان رقابت را بسنجید. ابتدای همین مقاله توضیح دادیم که کلمات کلیدی longtail چی هستند. نه اینکه تولید محتوا را متوقف کنید، بلکه سرعت تولید محتوا را کاهش و آپدیت محتوا را افزایش دهید.