آیا می خواهید بد،د چگونه به طور موثرتری با مشتریان سئو مدیریت، ارتباط و هماهنگی داشته باشید؟ این که آیا شما در سمت آژانس سئو هستید یا در داخل خانه کار می کنید ارتباط موثر با مشتری یک امر ضروری است.
به همین دلیل است که مدیر ارشد عملیات LSG، Tessa Voecks، اخیراً با Aleyda Solis در پاد،ت Crawling Mondays توسط Aleyda صحبت کرد تا درباره این موضوع بحث کند و نکاتی سریع برای ارتباط، مدیریت و هماهنگی مشتری موفقتر ارائه کند. در طول مکالمه، آنها طیف وسیعی از تاکتیک ها و نکات سریع از جمله:
- اشتباهات عمده مدیریت مشتری
- بلوک های سازنده مدیریت موفق مشتری
- انتخاب فرکانس و رسانه ارتباط مشتری SEO
- بهترین ابزارهای ارتباطی SEO
- نکات نهایی مدیریت سئو
همچنین می تو،د ضبط کامل ،مت را تماشا کنید و همچنین خلاصه ای از آن را اینجا ببینید!
اشتباهات عمده مدیریت مشتری
- درک چگونگی و زمان «نه» گفتن به مشتریان
هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، نیازی به گفتن «بله» ندارید! به هر چیزی که مشتری درخواست می کند، به ویژه زم، که خارج از محدوده باشد. میتوان به راحتی بهجای اینکه خود را به،وان متخصصی که میتواند به مشتری در مورد اولویتها توصیه کند، بهطور پیشفرض به انجام کاری که مشتری است، تبدیل کرد. با این حال، این می تواند برای شما و موفقیت مشتری شما مضر باشد زیرا این امر می تواند آنها را از دستیابی به اه، نهایی خود منحرف کند.
این اشتباه را می توان با درک بودجه آنها و استفاده از آن اطلاعات برای هدایت دامنه و اولویت ها واسطه کرد. این به بهترین وجه با ارتباط در مورد انتظارات مشتری در طول کل فرآیند از مشاوره فروش اولیه تا فرآیند مدیریت پروژه به دست می آید.
به این ترتیب مشتری میداند که چگونه به او کمک میکنید تا به اه، نهایی خود دست پیدا کند و برای رسیدن به آن چه چیزی لازم است بدون اینکه در مواردی که میتواند توانایی دستیابی به آن اه، را به خطر بیندازد، منحرف شود.
موضوع اصلی در اینجا ارتباط، ارتباط زودهنگام و سریع، تعیین انتظارات، اعتبار بخشیدن به آنچه در فرآیند فروش گفته شده است است، و واقعاً فکر میکنم موضوعی که بسیاری از مردم از دست میدهند، قول دادن بیش از حد به کاری است که قرار است انجام دهید. . فقط آن را ساده نگه دارید و به این ترتیب همیشه می تو،د مردم را شگفت زده کنید، اما هرگز ناامید نمی شوید.
بلوک های سازنده مدیریت موفق مشتری
- استفاده از گزارش های دقیق برای نشان دادن اینکه چگونه به مشتریان خود کمک می کنید
- از گزارش خود برای بیان یک داستان برای مشتری استفاده کنید
مهم است که مشتریان را با اطلاعات عمیق در مورد کاری که انجام می دهید به روز کنید، اما ارائه گزارش های دقیق بدون زمینه من، می تواند مشکل ساز باشد.
ارزش این را دارد که برای تجزیه و تحلیل م،ای گزارشها و نشان دادن پیشرفت در KPIهایی که به آنها اهمیت میدهند و چرا اهمیت دارند، وقت بگذارید – که با برقراری ارتباط واضح در مورد چیستی آنها شروع میشود.
به ،وان مثال، شما میتو،د از ترافیک سایت، موقعیتهای کلیدواژه و دیده شدن برند گزارش دهید، اما ممکن است آنها فقط به بازده بازگشت سرمایه (ROI) و آنچه که واقعاً برای آنها میسازید علاقه مند باشند.
انتخاب فرکانس و رسانه ارتباط مشتری SEO
- در حالی که به مشتری و نیازهای مشتری بستگی دارد، بهروزرس، هفتگی ایمیل بهترین روش است
میزان ارتباط شما با مشتریان می تواند بر اساس نوع کاری که انجام می دهید، ترجیحات آنها و میزان اتصال آنها به سیستم مدیریت پروژه شما متغیر باشد.
به ،وان مثال، زم، که ،وجی شما ماهانه تر است و بعید به نظر می رسد که در این مدت نتیجه ای داشته باشد، به روز رس، های دو هفته ای بیش از حد باشد. علاوه بر این، اگر آنها بتوانند همه چیز را در سیستم مدیریت پروژه ببینند، ممکن است جلسات فراو، در مورد آنچه در جریان است، کمتر مفید باشد.
با این حال، بهترین روش ممکن است ارسال یک ایمیل هفتگی به آنها در مورد آنچه که روی آن کار میکنیم و کارهایی که انجام دادهایم به ،وان سرآغاز انجام دادهایم که میتواند مطمئن شود همه در یک صفحه هستند.
بهترین ابزارهای ارتباطی SEO
- Slack – یک ابزار ارتباطی
- ClickUp – ابزار مدیریت پروژه
- مفهوم – ابزار مستندسازی
ClickUp یک ابزار عالی برای مدیریت پروژه است و به شما امکان می دهد داده های مشتری را سازماندهی کنید. LSG دارای چیزی است که ما آن را «مرکز اطلاعات مشتری» خود مینامیم، بنابراین میتو،م همه منابع، یادداشتهای پروژه، یادداشتهای جلسه، یادداشتهای فروش و همه وظایف مرتبط را نگه داریم. همچنین به مشتریان این امکان را می دهد که نظر بدهند و سؤال بپرسند و همچنین از آنچه در زمان واقعی می گذرد مطلع شوند.
Slack همچنین یک ابزار بسیار موثر برای ارتباطات داخلی است که به آژانس راه دور ما اجازه می دهد تا به سرعت پیام ها، فایل ها را مبا، کند و در ارتباط بماند.
علاوه بر این، LSG از Notion برای مستندسازی فرآیندها استفاده می کند، اما برخلاف ابزارهای قبلی، ما فقط از آن به صورت داخلی استفاده می کنیم.
نکات نهایی مدیریت سئو
ارتباط شفاف و مؤثر برای هماهنگی مشتری کلیدی است و این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. برای مثال، مستندسازی بهروزرس،ها و تماسها و همچنین ارائه خلاصهای از آنچه در مورد بحث شد، بهترین روش است. این به شما یک رکورد برای مرجع می دهد که سردرگمی در پروژه های دارای قطعات متحرک زیاد را کاهش می دهد و وضوح پیشرفت را افزایش می دهد.
نکته دیگر این است که گزارشها را شخصیسازی کنید تا تأثیر پیادهسازیها و چگونگی تأثیر آنها بر تصویر بزرگ برای اه، تجاری مشتری را نشان داده و توضیح دهید.
مهم نیست از چه ابزاری استفاده می کنید یا هر چند وقت یکبار با مشتریان ارتباط برقرار می کنید، مطمئن شوید که می تو،د به درستی به آنچه اجرا می کنید و اینکه چرا برای اولویت های آنها اهمیت دارد، رسیدگی کنید.
منبع: https://www.localseoguide.com/quick-easy-tips-you-can-do-today-to-help-improve-client-communication/