نقشه سایت چیست ؟ چطور سایت مپ بسازیم سئولب

این افزونه از محصولات رسمی شرکت گوگل نیست، ولی با این حال یکی از پرکاربردترین افزونه‌های وردپرس در این زمینه به حساب می‌آید. به کمک این ابزار می‌توانید برای انواع صفحات سایت خود، سایت مپ‌های پویا بسازید. All in One SEO شما را قادر می‌سازد تا سایت مپ‌های دیگری به جز سایت مپ اصلی خودتان بسازید.

  • از این برچسب برای میزان اهمیت هر کدام از صفحات وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد.
  • تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند.
  • بسیاری از استراتژی های سئو که می خواهید در مورد آنها بشنوید متمرکز بر کلمات کلیدی هستند – اما کارهای دیگری نیز وجود دارند که به همان اندازه بسیار حیاتی هستند.

همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه نقشه سایت یا سایت مپ است. شما می‌توانید افزونه را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقشه سایت را به صورت مرتب به روز رسانی نماید. در مرحله بعدی باید مشخص کنید که چه صفحاتی از سایتتان را می‌خواهید در سایت مپ قرار دهید.

سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند. در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با افزونه Yoast SEO و با زدن یک دکمه برای سایت خود سایت مپ بسازید! فقط کافی است به قسمت سئو داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا گزینه قابلیت‌ها را انتخاب کنید؛ بعد گزینه نقشه‌های xml سایت را در حالت فعال قرار دهید.

دوره رایگان طراحی سایت

علاوه بر این، دسترسی را نیز افزایش می دهد – زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد به تمام صفحات وب سایت شما دسترسی داشته باشند. در نهایت، این قابلیت دسترسی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند. این افزونه امکان تهیه و ساخت سایت مپ برای سایت شما را دارد. اما امکانات آن به نسبت افزونه های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، کمی کمتر است. به طور مثال شما خودتان باید به صورت دستی، نقشه سایت را در موتورهای جست و جو ثبت کنید و این افزونه، این کار را به صورت خودکار انجام نمی‌دهد.

مزایای استفاده از نقشه سایت

مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است. از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. وب برتر، آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران، ارائه خدمات طراحی سایت، سئو، پشتیبانی و ادمین سایت. هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب کردید، آن را در نوار کناری سمت چپ جستجو کنید و روی نقشه سایت XML کلیک کنید. نقشه سایت برای وب سایت شما عالی است، اما بدون محدودیت نیست. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است.

سایت مپ را در سرچ کنسول ثبت کنید

در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید. فواید داشتن نقشه سایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک بهتر صفحات یک سایت و در نهایت بهبود سئو سایت دانست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود سئو سایت خود هر اقدامی را انجام می دهید، بشدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد می کنیم.

بطور مثال مقاله آموزش فیزیک را به خاطره آشپزی در بخش بلاگ سایت مرتبط می کنند. موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است.

در غیر این صورت، از سوی گوگل به‌روزرسانی صفحاتی که محتوای آن‌ها تغییری نکرده است می‌تواند به‌عنوان یک تکنیک اسپم شناخته شود. اگر شما یک صفحه را در فایل Robots.txt یا از تگ “noindex” در یک صفحه استفاده کرده ایدو شما نمی‌خواهید آن صفحه را در نقشه سایت خود ظاهر شود. هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود.