نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد

اطمینان حاصل کنید که این گزینه در حالت «روشن» قرار دارد و سپس تنظیمات تغییر یافته را ذخیره کنید. حالا دیگر سایت مپ وبسایت شما توسط این افزونه به صورت خودکار تهیه می‌شود. با کلیک بر روی علامت سوال کنار این گزینه، می‌توانید آدرس ذخیره شدن سایت مپ سایت خود را ببینید.

  • با استفاده از XML Sitemap Generator می‌توانید به سادگی و تنها با تنظیماتی اندک، سایت مپ خود را ایجاد کنید.
  • هدر دادن منابع سرور برای این صفحات، باعث از بین رفتن Crawl Budget شما می‌شود.
  • موتورهای جستجو مانند Google, Yahoo & Bing از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات مختلف سایت استفاده می‌کنند.
  • مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند .

تب آخر هم مربوط به عکس هاست و در آن مشخص می‌کنید که آیا عکس ها در سایت مپ حضور داشته باشند یا نه. این URLها در بیشتر اوقات نباید ایندکس شوند و ایندکس شدن آن ها می‌تواند برای سئوی سایت شما بد باشد. بنابراین بهتر است این گزینه را هم تیک نزنید، مگر این که از نتیجه آن مطمئن باشید.

آیا ایجاد نقشه سایت نیاز به برنامه نویسی دارد؟

Sitemap فایل متنی می باشد که در سایت شما آدرس تمام صفحات سایت را در بر دارد. سایت مپ اطلاعات هر صفحه از سایت را در خود نگهداری می کند، این فایل بروزرسانی و اهمیت و نحوه ارتباط با صفحات دیگر را نیز در برمیگیرد. دقت داشته باشید که از قبل آدرس نقشه سایت را چک کرده و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید.

با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند. برای بررسی این صفحات می‌توانید از ابزاری مانند Ahref استفاده کنید. تمام صفحات موجود در نقشه سایت باید صفحات محوری و قابل ایندکس باشند.

چرا نقشه سایت مهم است؟

یا ممکن است یک سایت تجارت الکترونیک با پنج میلیون صفحه داشته باشید. اگر لینک‌سازی داخلی را عالی انجام ندهید و تعداد بسیار زیادی لینک خارجی نداشته باشید، گوگل برای یافتن تمام آن صفحات با مشکل مواجه خواهد شد. هر نقشه سایت مپی باید از این استاندارد پیروی کند تا معتبر شود. ویژگی‌های دیگری مانند اولویت و تغییر فرکانس هم وجود دارد، اما این ویژگی‌ها تاثیری روی کار یا عملکرد نقشه سایت ندارند. این نوع، بطور خاص در رابطه با فهمیدن محتواهای ویدئویی سایتتان به گوگل کمک می‌کند. اسکیما ویدیویی تا حد زیادی جایگزین نیاز به نقشه‌های سایت ویدیویی شده است.

در چند مورد خاص هم داشتن سایت مپ می‌تواند کمک زیادی به سایت شما بکند. حالا اگر سایت شما تازه راه افتاده باشد، احتمال این که گوگل به سرعت بتواند سایت شما و صفحات آن را ایندکس کند، پایین است. در چنین شرایطی ساخت یک نقشه سایت و ثبت آن در گوگل، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به سئوی سایت شما کند. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند.

در صورتی که تیک گزینه Allow anonymous statistics را فعال کنید، می توانید آماری را برای سازنده برای بهبود و توسعه افزونه ارسال کنید. 3- بر روی «Sitemaps» در قسمت «Index» نوار ابزار سمت چپ کلیک کنید. و وقتی به URL ها نگاه می کنم، می بینم که این ها صفحاتی هستند که ما از اول نمی خواستیم ایندکس شوند. برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند.

با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود. یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود. وب برتر ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ با بیشترین رضایت مندی مشتری در ایران (تهران Tehran). طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهینه سازی ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی . یک راه ساده برای ایجاد نقشه سایت، انجام آن از طریق XML-sitemaps.com. با این حال، اگر وب‌سایت‌های بسیار بزرگی با بیش از URL دارید، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را بررسی کنید زیرا یک فایل نقشه سایت کار را انجام نمی‌دهد.

اما چگونه نقشه سایت بسازیم ؟

این نرم افزار فقط مختص به تهیه سایت مپ نیست و به صورت کلی یه نرم افزار برای بهبود سئوی سایت است. اگر این نرم افزار را ندارید، می‌توانید از اینجا آن را برای سیستم عامل مورد نظر خود دانلود و نصب کنید. نسخه رایگان این نرم افزار هم امکانات بسیار مفیدی دارد که می‌تواند به درد سایت شما بخورد.