مهندس معماری چیست ؟ | elitarchgroup

مهندس معماری چیست ؟ | elitarchgroup

اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع متصل کننده معماری و طراحی داخلی، معماری داخلی می‌باشد. منظور از کارایی این می‌باشد که هدف از ساخت سازه و طراحی آن چه می‌باشد و مواردی که نیاز است این سازه در بر داشته باشد را برای آن طراحی و در نقشه و ساخت آن گنجاند. باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است. معماری یک فعل انسانی است که در زمان و مکان مشخص به خاطر هدفی خاص ماده را به شکل زیبایی خلق می‌کند.

  • از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست.
  • معماری با شرایط واقعی سر و کار دارد، معماری انجام یک کار خوب برای جامعه است.
  • که طراحان می توانند انواع پلان‌های دو بعدی و سه بعدی را با تمام جزئیات براحتی با این نرم افزار ترسیم کنند.
  • حدود ۲۰ سال قبل از میلاد، ویتروویوس معمار رومی چیزی را که امروز نخستین کتاب باقی‌مانده در باب معماری شناخته می‌شود را نوشت.
  • هریک از دانشجویان این دورشته اعتقاد دارند که رشته آن ها برتر و بهتر از رشته دیگری است و برای این ادعای خود نظرات و دلایل خاصی را نیز ارائه می دهند.

واژه معماریدر زبان عربی از ریشه «عمر» به معنای عمران، آبادی و آبادانی و «معمار» بسیار آباد کننده است. در زبان فارسی واژه های گوناگونی برای آن آمده است مانند «والادگر» ، «رازیگر» ، «بانی گر» نمای بایرامیک و «مهراز». مهراز واژه ای است که از دو بخش «مه» یعنی بزرگ و «راز» یعنی سازنده درست شده است این واژه برابر مهندس معمار به تعبیر امروزی است. 1) معماری به عنوان فرآیند ساماندهی فضا كه اسم معنا شمرده شده است و به یك فعالیت آفرینشگر (خلاقانه) آدمی توجه دارد و بر پایۀ علمی – تجربی ، هنر و فناوری ساخت، پدید می آید.

پیدایش و معماری بومی[ویرایش]

در حالت ایده‌آل، وقتی معماران در حال خلق آثار خود هستند؛ باید بتوانند بین عملکرد و زیبایی‌شناسی تعادل برقرار کنند. به لطف فناوری‌های مدرن مرزهای معماری مدام در حال گسترش است و هر روز می‌توان شگفتی‌های جدیدی ایجاد کرد. هماهنگی بین هنر و دانش، مستلزم رسیدن به هماهنگی و نظم و انضباط در تفکر خطی و تفکر جانبی است.

معمار کیست؟

همانطور که می بینیم هر یک از این افراد تعاریف مختلفی از معماری به فراخور زمان خویش در ذهن داشتند؛ عده ای به جنبه های هنری توجه دارند، گروهی به جنبه های فنی و تعدادی به تلفیق هر دو توجه دارند. همچنین در دوران های جدید مسایلی مانند فضا، زمان، مکان، فلسفه، انسان، جامعه، بوم شناسی، روانشناسی، تکنولوژی و… از دغدغه های اصلی معماران می باشد. معماریفا پلان در معماری را اینگونه تعریف می کند؛ یک برش افقی از یک واحد ساختمانی که به صورت فرضی می باشد.