محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟ بازاریابی محتوا

محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگرتنها هدفشما از آموزش سئو محتوا و یا تولید محتوای سئو شده، جذب ترافیک بیشتر باشد، نتایج مطلوبی نخواهید گرفت. علاوه بر اینکه شما باید موتورهای جستجو را راضی نگه دارید (تا با دادن رتبه های بالا به شما پاداش دهند)، باید هدف مهم تری در ذهن داشته باشید و آن، راضی نگه داشتن بازدید کنندگان و مشتریان سایتتان است. اساساً، اگر محتوای خود را بهینه نکنید، ممکن است مقاله شما در گرداب گوگل ناپدید شود.

  • از طرفی تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر از متن ساده هستند.
  • به عنوان مثال، اگر یک آژانس تبلیغاتی B2B هستید، محتوای شما باید تصمیم گیرندگانی مانند مدیران بازاریابی باشد.
  • البته هرگز نباید به صورت مستقیم ویدیوها را به پست های وبلاگ خود آپلود کنید.
  • آنچه در ادامه خواهیم گفت، لیستی از رایج‌ترین اقدامات و تکنیک‌هایی است که باید در هنگام انتشار آنلاین یک مطلب در نظر گرفته شوند.
  • مسلما رقبا پیش از شما در این مسیر تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند و بررسی کار و علت موفقیت آن‌ها، ایده‌های بسیاری خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

در نهایت در بحث آموزش سئو و تولید محتوا، پس از انتشار محتوا، آپدیت و بروزرسانی کردن محتوا را را نادیده نگیرید. به این معنی که شما باید به طور مکرر مهم­ترین نکات مقاله خود را بررسی و به روز کنید تا در رتبه بندی برتر باقی بمانید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که مقاله­ی شما موضوعی را پوشش می­دهد که به سرعت در حال حرکت و تغییر است. عناوین خود را تغییر دهید تا نشان دهند که محتوای شما مرتبط ترین و به روزترین اطلاعات را ارائه می­دهد (به عنوان مثال، “بهترین روش­های سئو در سال 2022”). در واقع، استفاده از محتوایی که از قبل دارید، با ممیزی و هرس کردن آن، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کسب سود در سئو است. 65 درصد از بازاریابان محتوای موفق دو بار در سال ممیزی محتوا را انجام می­دهند و انجام این کار بیشتر ممکن است نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

اهمیت اصول سئو در تولید محتوا

ولی به هر حال ما نیاز داریم از یک جایی به بعد تولید محتوای سئو شده را شروع کرده و کانتنت مناسب برای سایت خود بنویسیم تا با عبارات بهتر و جدیدتری کاربر ورودی بگیریم. محتوای سئو شده در واقع کنار هم قرار دادن دو عنصر مخاطب و گوگل در کنار هم است. اگر می‌خواهید از یک استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید که در آن سئو مورد بررسی قرار نگرفته است، دوباره شروع به کار کنید و سئو محتوا را نیز مدنظر قرار دهید.

به طراحان سایت خود بگویید تا استایل هایی جذاب و در عین حال ساده ای برای فرمت بندی متن سایت در CSS کد نویسی کنند که بتوانید بخش های مهم سایت خود را با این استایل ها، زیباسازی کنید. نکته حائز اهمیت در این بین این است که در دادن لینک خروجی زیاده روی نکنید. هرچند لینک‌های خروجی به بهبود متن کمک می‌کند اما تعدد آن‌ها می‌تواند آزاردهنده و ناخوشایند باشد که در این صورت، اثر آن در سئو هم معکوس و منفی خواهد شد.

محتوایی است که به خواننده کمک کند و به یک نیاز خاص کاربر پاسخ دهد. محتواهای طولانی (محتوایی که بیش از ۱۰۰۰ کلمه دارد) تمایل دارند که در نتایج جستجو رتبهٔ بهتری داشته باشند. پس به کار خود ادامه دهید و تمرکز را بر روی محتوای خود بگذارید.

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر سئو محتوا: لینک سازی داخلی

ابزاری مانندKeyword Niche Finderمی تواند به شما کمک کند عناوین خاصی برای محتوای خود انتخاب کنید. شما با استفاده از ابزارهای مختلف می توانید بهترین کلمات کلیدی در زمینه فعالیت خود را پیدا کرده و با استفاده از آنها محتوای سئو شده تولید کنید. بهینه سازی کلمات کلیدی به این معناست که برای نوشتن محتوای خوب کجا و چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید تا جستجو را به حداکثر برسانید. سئو سایت برای هر صفحه‌ای که عبارت کلیدی خاصی را هدف قرار داده و روی آن تمرکز دارد، انجام‌شدنی است.

محتوای طولانی خیلی خوب است اما نه اینکه یک محتوا صرفاً طولانی باشد، ولی هیچ اطلاعات خاصی را به کاربر منتقل نکند. در اینجا قصد داریم همین استراتژی را در تولید محتوای سئو شده استفاده کنیم. اگر دوست دارید یک راست در مورد 11 مرحله تولید محتوای سئو شده مطالعه کنید، اینجا کلیک کنید. محتوایی است که در بخش‌هایی از موضوع از کلمات کلیدی مرتبط و اصلی استفاده کرده است. پس نگران نباشید که اگر از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید گوگل نتواند این مرتبط بودن را تشخیص دهد.